Gjest Beathe Skrevet 19. april 2004 #1 Skrevet 19. april 2004 Hei dere! Min mann kom forleden hjem fra utlandet med en virkelig flott gave, bestående av et lyse gult knekort skjørt og matchende jakke med dressjakkesnitt. Settet er ganske formellt og skal forhåpentligvis brukes på 17 mai og andre dager når man vil se fin ut. Jeg skal en av dagene ut å gjøpe tilbehør til dette settet som jeg synes er virkelig flott. Mitt spørsmål: Hva ville dere ha hatt som tilbehør til dette? Sko, belte/veske, topp/bluse strømper etc? Hvis det har noe å bety, så er jeg 37 år. Svar mottas med takk Hilsen Beathe
Gjest Anonymous Skrevet 19. april 2004 #2 Skrevet 19. april 2004 Lyse stramøper og en og samme farge på resten av tilbehøret (sko, veske, topp og belte) hadde vært lekkert. Hvilke farge du velger er jo opp til deg, men siden det går mot sommer bør du jo velge noe sprekere enn svart eller mørkeblått. Hva med en pen rødfarge? Hilsen Lille meg
Gjest Beathe Skrevet 19. april 2004 #3 Skrevet 19. april 2004 Takk for svar Lille Meg! Rødt til Lysegult? Tja, kanskje men ikke det første som slo meg. Tenker du da Røde sko, veske belte og bluse? Røde strømper (tynne) er vel ikke å få tak i? Hilsen Beathe
Gjest Anonymous Skrevet 19. april 2004 #4 Skrevet 19. april 2004 Det finnes jo mange typer rødfarger, må jo ikke nødvendigvis være brannbilrød! Kanskje mer over mot lakserødt? Det kan jo også være avhengig av hvilke rødfarger du kler. Strømpene bør være hudfargede / lyse uavhengig av andre farger. Røde strømper blir litt drøyt etter min smak! Tror det vil være lettest å velge sko/veske-farge før du kjøper toppen siden det er lettest å kombinere den veien. Bor du i nærheten av Oslo pleier Valkyrien sko på Majorstuen å ha sko og vesker i ulike farger. Evt. kan du velge flerfargede sko og veske som inneholder gult og en annen farge du velger på toppen. Grønt er også en fin og vårlig farge sammen med gult. Hilsen Lille meg
Dagensdiva Skrevet 19. april 2004 #5 Skrevet 19. april 2004 Gratulerer :-) Regner med at du ønsker å se litt elegant ut også? I OG MED at det skal være til fine fest anledninger...vet ikke om rødt er passende da...alt etter smak og behag..ville heller anbefalt rødt hvis det skulle være en tur på byen eller ut med venner...altså vanlig sett... Nå kan du jo stæsje opp med nettingsstrømper?Finnes forskjellige varianter..veska bør ligne designveske..altså ikke kjedelig svart a4 form..farge på sko og veske kan du også prøve å matche, men det er vanskelig å anbefale, vi er forskjellige og dermer liker vi forskjellig.. Alt blir elegant når man bærer det med selvsikkerhet! :-) Lykke til og gratulerer med gaven.
Gjest Pøsen Skrevet 19. april 2004 #6 Skrevet 19. april 2004 Tips: Hvite pumps og veske Marineblå tynne skinnende strømpebukser. Hvit topp. Bare et tips Hilsen Cecilie
Dagensdiva Skrevet 19. april 2004 #7 Skrevet 19. april 2004 Hvite pumps og veske Marineblå tynne skinnende strømpebukser. Hvit topp. Bare et tips Henger meg på, enkelt og greit! Du vil samtidig virke gjennomført.
SunAndMoon Skrevet 19. april 2004 #8 Skrevet 19. april 2004 Hva med et pent og tynt sjal i halsen? F.eks i rød/orange farger, som passer til resten av "dressen"? =) Ellers henger jeg meg på Pøsen's forslag!
Gjest RuttaW.P Skrevet 19. april 2004 #9 Skrevet 19. april 2004 Brune pumps sorte nylon knestrømper hvit bluse sort silkesjal RuttaW.P
Gjest Anonymous Skrevet 20. april 2004 #10 Skrevet 20. april 2004 Er det bare meg som synes det er helt feil å ha mørkere farge på strømpene enn på skoene, spesielt dersom strømpene har en farge?? Knestrømper til knekort skjørt er i hvert fall fy-fy! Hilsen Lille meg
Gjest Malama Skrevet 20. april 2004 #11 Skrevet 20. april 2004 Røde, tynne, strømpebukser finnes da selvsagt. Hvor skulle ellers vi ugifte finne strømpebukser til vår bunad? I alle fall til min (og tydeigvis den i Bergenb) er det røde strømper til "ungpiker", så før 17. mai popper disse røde strømpebuksene frem overalt. Men, det passer neppe til ditt antrekk, det er jeg helt enig Lyse, "hudfargede" strømpebukser ville jeg heller gått for trur jeg. Sånn til "sommerbruk" i alle fall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå