AnonymBruker Skrevet 27. juli 2013 #1 Skrevet 27. juli 2013 Jeg er et rotehode og leiligheten ser ikke ut! Jeg får besøk i kveld så jeg har ikke noe valg, det må ryddes! Har begynt, men jeg kjenner meg helt matt, alt er tungt og det kjennes som jeg ikke får puste inne. Måtte bare sette meg ut på terrassen for å få litt luft nå. Hvorfor er jeg sånn?? Hvorfor kan jeg ikke bare rydde og vaske og bli ferdig med det? Anonymous poster hash: afe52...192
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2013 #2 Skrevet 27. juli 2013 Sjekk om du får i deg nok vitaminer. Et dårlig kosthold kan gjøre selv den minste oppgave til et ork. Anonymous poster hash: 2419f...0a1 2
navnet Skrevet 27. juli 2013 #3 Skrevet 27. juli 2013 Sett på musikk å dans det rent å pent. Så fort rydding er overstått er vasking lett 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2013 #4 Skrevet 27. juli 2013 Var hos legen for noen måneder siden for da følte jeg meg mer elendig enn jeg gjør nå. Legen fant ingenting galt med meg, men jeg er sikker på at noe må det være. Har kjøpt hus som jeg skal flytte inn i om noen måneder, så et av problemene er at jeg ikke har så stor plass her jeg bor nå og vet ikke helt hvor jeg skal rydde vekk alle tingene. Jeg hater ting og har bare lyst til å kaste alt jeg eier! Musikken står på fullt, men det hjelper ikke. Har hatt tre uker ferie der jeg skulle rydde, men bare har rotet. Blir så skuffet over meg selv. Anonymous poster hash: 56b1a...d6c
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2013 #5 Skrevet 27. juli 2013 Kjenner meg så igjen, så må følge med på denne tråden. Jeg synes det er ekstra vanskelig hvis det er mye. Følelsen av overwhelmedness og hvor skal jeg begynne... Jeg ender med å gå rundt meg selv, og selv om jeg får det ryddig til slutt er jeg utrolig lite effektiv. :/Anonymous poster hash: 3cbb7...23d
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2013 #6 Skrevet 27. juli 2013 Det er samme med meg. Og jeg sagt til meg selv hundrevis av ganger at jeg skal ta oppvasken med en gang og rydde vekk ting med en gang, men så skjer det aldri.Anonymous poster hash: 56b1a...d6c
Brunhilde Skrevet 27. juli 2013 #8 Skrevet 27. juli 2013 Du må rett og slett begynne i en ende. Ta med deg en søppelpose og kast alt som skal kastet. Samle sammen skittent tøy og legg det til vask.Oppvask vaskes opp/settes i oppvaskmaskin så det er ute av veien. Legg/sett/putt saker og ting der det hører hjemme. Rist tepper (hvis du har), tørk støv, vask speil, vasker, dusj/badekar og do. Vinduer hvis de er møkkete. Støvsug og vask gulv. Når dette er gjort har du et godt utgangspunkt for å holde det ryddig. Det krever litt disiplin, men du har uendelig mye igjen for det! (Om du ikke orker alt i dag, så tar du halvparen i dag, og resten i morgen...)
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2013 #9 Skrevet 27. juli 2013 En time før gjesten min kom fikk jeg kommet skikkelig i gang og det ble presentabelt. Jeg sier det samme som dere. Det er bare å skjerpe seg, bare gjør det. Jeg skjønner bare ikke hvorfor jeg jobber mot meg selv. Jeg mistrives med rot, det er ikke kjekt å få uventede gjester og det er et herk å måtte ta alt på en gang i stedet for litt og litt. Jeg skriver lister, men gjør ikke ryddingen/vaskingen som står på de. Jeg tror jeg hadde liste hver uke i et halvt år der det stod "tørke støv", før jeg faktisk gjorde det. Det er rett og slett pinlig! Nå vil jeg få det til! Jeg vil endre de dårlige vanene! Jeg vet bare ikke hvordan. TSAnonymous poster hash: 56b1a...d6c
awesome. Skrevet 27. juli 2013 #10 Skrevet 27. juli 2013 Jeg skriver liste med alt som må gjøres og har en fast vaskedag i uka. Krysser av lista etterhvert som det blir gjort, og det er faktisk litt motiverende å se at lista blir kortere. For meg hjelper det veldig å ha en fast vaskedag, søndag ettermiddag er det ryddetid.
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2013 #11 Skrevet 27. juli 2013 Jeg tror jeg villet elske å rydde og vaske hos deg Hilsen Monica Geller -(type) Anonymous poster hash: 268c4...d3c
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2013 #12 Skrevet 28. juli 2013 Skriver som sagt lister. Det er motiverende når jeg får krysse ut ting, men demotiverende når jeg ikke blir ferdig med den og må føre opp det samme på neste ukes liste. Og når jeg skriver opp "vaske opp" så får jeg aldri krysset det ut fordi det skal gjøres hver dag. TSAnonymous poster hash: 56b1a...d6c
Brunhilde Skrevet 28. juli 2013 #13 Skrevet 28. juli 2013 Da lar du være å ha oppvasken med på listen, men tar den etter hvert måltid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå