Gå til innhold

Hvordan så rommet ditt ut da du var tenåring?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1. Registrer deg

2. Prøv en skriveform som ikke høres ut som en kommando.

3. Hvordan er ditt rom da?

4. Hadet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moonshadow

Mørke røde vegger som var dekt fra gulv til tak med blur plakater.

Hadde skrivebord, hylle, tvbord og seng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Registrer deg

4. Hadet

Good one!!

:hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå strekker jo tenårene seg over en ganske stor del av livet, så rommet mitt har i allefall forandret seg en del fra 13 til 19. Fargene har stort sett vært de samme, hvite vegger og møbler i tre, blått eller lys lilla. Jeg hadde et stort rom hjemme med en hel vegg bare med skap fra tak til gulv, skrivebord, to bokhyller, seng, nattbord, lenestol, bord, hjørneskap og en gammel kiste. I de tidlige tenårene var veggene stappet av plakater av Take That ( :oops: ), de ble etterhvert tatt ned og erstattet av Dalì-plakater (noen få, ikke de mengdene det var før). En god del planter har jeg også alltid hatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyserosa rom med trehvite og hvite møbler, puter, pledd, gardiner og sengetøy i rosa, og masse sånne ungjente-pynteting i rosa: rammer, bokser dill-dall...

Også masse plakater på veggene - alt fra Aha til Erik Thorstvedt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hatet det...

Gusjespygrønt (som det var da huset ble bygget og er i dag).

Ingenting på veggene

Furuseng (bondebrisk)

Hvitt stygt garderobeskap

Svær mørkebrun kiste med rosemaling (med alt annet enn mine ting i)

Furuimitasjon av en leksepult

Brunt filtgulv

Sjokkrosa gardiner (det eneste som ble endret de 19 årene jeg bodde der)

JEG HATET DET!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosa, tykt vegg-til-vegg teppe, hvite blonde-gardiner, hvit vannseng (vannseng var ett MUST på den tiden) med rosa sengeteppe og hvite puter, hvitt skrivebord, noen rosa og hvite bilder......... Skikkelig feminint med andre ord. Men, så hadde jeg en periode hvor jeg syntes Juicy Fruit papir (det gule) var så utrolig kult, så jeg dekorerte tak og dørlister med disse... :oops: En annen periode var det coca cola korkene som ble listepryd (men disse fikk jeg av venner da jeg ike drakk brus selv). I tillegg var det en peride hvor WHAM, Rob Lowe med flere, fikk pryde veggene. Rommet mitt var ikke større enn 10m2, men jeg husker at det var ett sted jeg trivdes utrolig godt, og jeg tilbragte mye tid der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gyselige vegger i koreapanel, som jeg ikke så fordi de var tapetsert av plakater. (Aha, Charlie Chaplin, naken mann med baby o.s.v) Sovesofa (naturligvis) Hadde hyllesystem over en hel vegg og hyllene flyttet seg en gang i uka omtrent. Brukte tynne isoporplater som oppslagstavler, og hadde en del drapert tyll rundt om kring. Stereoanlegget stod oppå noen gamle kofferter fra 50-tallet som jeg hadde kjøpt på bruktbutikk.

Klesskap der det alltid var kaotisk. Og speilfliser på døra og bak døra... slik at jeg kunne sjekke ut frisyren bak også. Og ei korg med sminke bak døra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvit seng og hvit IKEA-skrivepult.

Aiwa stereoanlegg kjøpt for konfirmasjonspengene.

Piano.

Rosa stålrørsbokhylle med småflasker og porselensnips i.

Brun toseters skinnsofa.

Metallica-plakater på veggene.

Fotografier over sengen.

Postkort festet i en rekke over vinduet.

Gardiner med mintgrønt og rosa inka-mønster som var veldig in på 90-tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Starya

Blått vegg-til-vegg teppe, tapet som var lys, lys blå med struktur, og med innslag av andre pastellfarger. Rommet var L-formet slik at døren ikke var synlig fra sengen. Jeg hadde en hvitmalt, enkel treseng med et "hjemmelaget" (sløyden) blått nattbord som jeg fortsatt har. Jeg hadde en hvit skrivepult av "standardtypen" og et ordinært hvitt klesskap. På veggen hadde jeg to enkle hyller av typen som man setter sammen av plankebiter med "hakk". To vinduer.

Hadde et par plakater typisk for åttitallet og en enkel kassettspiller med radio.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madley

Jeg fikk pusse opp rommet mitt etter fritt valg metoden og god hjelp av pappa!

Da vi flyttet inn i leiligheten var nemlig rommet mitt lyyyse lilla med strie på veggene, hvitt(eller noe som hadde vært hvitt en gang) vegg til vegg teppe og lilla lister.

Etter at vi var ferdige var gulvet mørkeblått, det var nemlig et ordentlig tregulv under all skitten. Tre av veggene fikk malestrie og mellomblå farve. Den siste veggen fikk liggende bred panel.

Mens taket ble malt lyselyseblått og fikk ørsmå stjerner klistret opp.

Senga lagde en kamerat av pappa til meg og pulten var gammelt arvegods etter mamma.

Hadde innrammede dikt og selvmalte bilder på veggene.

Jeg elsker fortsatt det rommet, selv om det er andre som bor der nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det forandret seg jo stadig, det som var kult det ene året ar det teiteste det neste. Foandret aldri fargen, lyserosa, men gardiner og det som hang på veggen ble byttet ut ofte, MEN

i den verste fjortissperioden var jeg fullstendig fortapt i Backstreet Boys, og jeg kan med hånden på hjertet si at ikke så mye som en millimeter av veggen unnslapp plaketer av disse fem. Til og med taket var klistret full. Veggen hadde ikke bare plakater, men utklipp og ting bra blader ble brukt til å tette igjen unødvendige hull :ler: Jeg hadde et ganske stort soverom, så dette var ikke bare bare.

Jeg hadde seng, TV-bord, skrivebord, sovesofa, bokhyller og kommoder.

Jeg likte rommet mitt godt. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror stikkord nummer en er plakater av kjekke unge menn, veggene var en nokså stygg brunfarge, men man så aldri så mye av dem at det var noen vits i å pusse opp... Og når sant skal sies, så man vel ikke alltid så mye av gulvet eller skrivebordsplaten heller. :oops: *rotehue* Fikk telefon på rommet da jeg var 16, og det var nok helt klart det viktigste møbelet. Tilbrakte mye tid der inne, men gudene må vite hva jeg egntlig gjorde -det var hvertfall ikke lekser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rommet mitt så egentlig helt jævlig ut, fordi jeg ryddet en gang i året (natt til julaften - foreldrene mine forlangte at det i det minste skulle være ryddig til jul). Masse plakater (Arnold Schwarzenegger og Roberto Baggio frekventerte flesteparten, i tillegg til Nirvana, Metallica og Ozzy Osbourne), gule vegger, beigebrunt tak, oransje karmer. Klesskap, sminkebord, skrivepult, bondebriskseng, et skatoll og en bokhylle. Pluss en liten vedovn som jeg aldri fyrte i, fordi jeg var helt talentløs når det gjelder fyring. :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var vel tretten da jeg fikk et lekkert møbelsett (seng, skap, pult og "seksjon") i hvit folie med rosa kanter. Da malte jeg også rommet mitt hvitt med rosa lister. Også hadde jeg en sånn diger, rund stol som var så pop på åttitallet - med rosa pute i, selvfølgelig!

Rålekkert! :hoho:

På veggene hang Magne Furuholmen i mange varianter - de andre a-ha gutta var også representert innimellom :blunke:

Også må jeg ikke glemme kassettspilleren, da - med opptaksfunksjon så jeg kunne ta opp ti i skuddet hver uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest gjest1

Det første rommet jeg hadde var ganske stort med panelimitert tapet og grønnaktig vegg til vegg teppe. Gammel skrivepult fra 70 tallet med ny bordplate grønne skap med konstant kaos og ei bokhylle som var mørk brun. Høres ikke det lekkert ut? For å ikke snakke om etasjesengen som var hjemme snikret av pappa - full av klistremerker fra jeg var liten.

Men så en dag bestemte storebroren min at han ville ha rommet mitt og flyttet meg ut(uten at jeg sa ja selvfølgelig)

Da fikk jeg et lite rom med samme pult og seng. Veggene var hvite og lyseblå, teppet blått og skapene var blåe. En liten kjempe stygg bokhylle fikk jeg også på kjøpet....

Det som ble endret når jeg fortsatt bodde der(eller var hjemme fra skolen jeg bodde på heter det) var at jeg ikke ny seng når jeg var 17-18 år og nye gardiner som var rutet.

Men fortsatt var det ikke noe særlig pent... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosa vegger, teppe i den mørkere rosa farge, rosa gardiner, rosa sengeteppe, eikeseksjon (arvet da mine foreldre kjøpte ny), blå papasanstol, plakater av Michael Jackson og prince, masse sminke og hår-stæsj over en kommode med speil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt ørste tenåringsrom var knøttlite, med køyeseng og en pult og lilla vegger. Der tilbrakte jeg veldig lite tid.

Mitt andre rom var stort, hadde hvite vegger, furu seng, kleskap, pult og kommode. Og jeg hadde plakater av hvaler, på halle rommet.

:-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Registrer deg

4. Hadet

Det var da svært da??? :o

Dette var da et morsomt tema, og spørmålet er vel helt greit stilt.

Visste ikke man måtte pøse på med høflighetsfraser for at registrerte brukere skal nedlate seg til å svare på en nogenlunde dannet måte.

Mitt tenåringsrom:

Grønn og hvitstripet tapet på en vegg. Liggende ubehandlet furupanel.

BRUNT vegg-til-vegg teppe i ull

Plakater av Depeche Mode på veggene.

Masse klær slengt rundt over alt

Veldig lekkert med andre ord :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...