Gjest Sengaia Skrevet 27. juli 2013 #1 Skrevet 27. juli 2013 JEg er nybegynner i fjellturgåing. Jeg gikk til Galdhøpiggen for en uke siden, og eter det ble jeg fjellfrelst! De skoa jeg gikk på dit var grusomme. Alfa Queen eller noe. De var greie i begynnelsen, men etter hvert var de helt grusomme. Jeg kjøpte nye i går, den nyeste modellen til Alfa Queen. Men nå er jeg veldig i tvil, og de får ikke veldig mye skryt på tester osv. og jeg har prøvd de hjemme og de ligner muligens en anelse på de jeg brukte til Galdhøpiggen. Har noen erfaringer med noen gode fjellsko? Merke? Kjerag og Besseggen neste Blir takknemlig for svar, tenkte å kanskje bytte de i dag
Gjest Avocado Skrevet 27. juli 2013 #2 Skrevet 27. juli 2013 Hei, fjellturer er det herligste! Jeg aner ingenting om Alfa Queenskoene du nevner, men jeg har Crispi fjellstøvler. Jeg kjøpte dem for 4 år siden fordi jeg har ødelagte leddbånd og fokuserte på ankelstøtte og pris. Jeg elsker de skoene! De har blitt mye brukt, de siste 2 årene har jeg brukt dem som vintersko i tillegg til tur. De redder anklene i ulendt terreng. På det verste har jeg sett anklene vrikke inne i skoene, men skoene holder dem oppe. Ingen gnag til mine føtter i hvert fall. Vanntette og pene å se på, supert feste til underlaget, både våte steiner og is. De har fått mye juling, men er fortsatt fine. Jeg skal aldri kjøpe noe annet enn fjellstøvler som vintersko igjen. Synes det er veldig synd at du ikke har hatt like gode opplevelser med fjellstøvlene dine. Jeg lurer på hva du mener med at de er grusomme? Jeg kan ikke fortelle noe om Alfa Queen, men jeg kan anbefale Crispi på det grunnlaget jeg har fortalt om her. Det er dyrt med ordentlig gode sko, og mitt råd er å gå til en butikk med betjening som vet hva de snakker om. Personlig har jeg gode erfaringer med XXL. Prøv mange forskjellige sko, og vær kresen på at de skal passe til akkurat dine føtter. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2013 #3 Skrevet 27. juli 2013 Jeg har også Crispi. Det er sikkert mange andre gode merker også, men er fornøyd med mine. Anonymous poster hash: f707b...42a
Gjest Sengaia Skrevet 27. juli 2013 #4 Skrevet 27. juli 2013 Tusen takk for svar! Jeg tok med hjem to par for å prøve hjemme. Det ble crispi Besseggen og LOWA. Jeg tror jeg hører på dere og deres erfaringer og tar crispi! Tusen takk for svar
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2013 #5 Skrevet 27. juli 2013 Jeg også elsker crispistøvlene mine!Anonymous poster hash: f1862...f00
Gjest Sengaia Skrevet 27. juli 2013 #6 Skrevet 27. juli 2013 Takk, da er det ikke tvil om at jeg velger de De fra LOWA var ikke like stødige heller, Takk for råd
Gjest Sengaia Skrevet 28. juli 2013 #8 Skrevet 28. juli 2013 Da satser jeg på at jeg også blir fornøyd Må de gåes inn?
@Maja Skrevet 28. juli 2013 #9 Skrevet 28. juli 2013 Da satser jeg på at jeg også blir fornøyd Må de gåes inn? Alle fjellsko bør gåes inn! Eg har klart meg finfint uten, men det har bare vore flaks. Gå 3-4 kortare turar i dei før du legg ut på langtur. Ta på gnagsårplaster med ein gang det begynner å bli vondt, og ha ev ei tynn nylonstrømpe under ullsokkene så skoene ikkje gnager. Og ha alltid med gnagsårplaster på tur, kroppen forandrer seg og ein kan få gnagsår av sko som har fungert perfekt tidligare.
Gjest Sengaia Skrevet 28. juli 2013 #10 Skrevet 28. juli 2013 Alle fjellsko bør gåes inn! Eg har klart meg finfint uten, men det har bare vore flaks. Gå 3-4 kortare turar i dei før du legg ut på langtur. Ta på gnagsårplaster med ein gang det begynner å bli vondt, og ha ev ei tynn nylonstrømpe under ullsokkene så skoene ikkje gnager. Og ha alltid med gnagsårplaster på tur, kroppen forandrer seg og ein kan få gnagsår av sko som har fungert perfekt tidligare. Tusen takk for råd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå