Gå til innhold

Tips til gjennomføring av antrekk...

Anbefalte innlegg

Gjest glamourgirl
Skrevet

Jeg skal i konfirmasjon, og senere i vår en 80-årsdag.

Har mere lyst til å prioritere frisyre og tilbehør enn nye klær. Jeg har en nesten ubrukt skreddersydd pin-striped drakt i sort (med smale krittstriper) skjørtet går til midt på leggen, og jakken har antydning til innsvingning og rekker til under baken.

Jeg har et par figursydde bluser jeg kan bruke til. Satser på en i syrinrosa, men har også en i lys blått, og en i lindegrønn.

Jeg trenger sko og annet tilbehør. Har tidligere brukt høye stramme stillett-boots til skjørtet, men det er ikke helt "nå" syns jeg. Bør være litt vårlig, og jeg liker best sko med hæl. Noen lure tips til meg? Vil være elegant og ikke for "streng"

Jeg er 179 høy, med kvinnelige former, og blondt glatt hår til livet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trenger vel ikke så mye tilbehør. Hva med enkle lyse (farge tilsv. stripene i drakten) sko , gjerne litt åpne , pene sandaler/pumps med hæl - og et enkelt perlesmykke i halsen

Skrevet

Jeg hadde jo syntes det var mest stilig med en hvit/off-white skjorte også - mens de fargene du nevner myker det opp litt. Kommer jo an på hvordan du passer hvit/off-white også selvfølgelig.

Gjest glamourgirl
Skrevet

Takk PunkyB! Jeg har ei hvit skjorte (offwhite) som er fin inni, men den er litt posete, og siden jeg er litt stor over brystet er det finere med noe mer figurnært i midjen. Skal se på sko så snart jeg har tid, og skal skrive meg tipsene fra deg "bak øret" ha en strålende dag :)

Gjest Morrison i.i.
Skrevet

Hvis du har drakt med liten topp inni, syns jeg det er fint med halssmykke som sitter stramt rundt halsen. Lekkert kan det også være med et lite tørkle/skjerf (i f.eks. chiffon) som knytes stramt på siden av halsen. Der kan du plukke opp kontrastfargen i drakten din, fargen på skoene etc.

Du skriver også at du ikke vil bli for "streng", det motvirkes av elegante, høyhælte sko/sandaler. Ville vært litt forsiktig med pumps, så du ikke får flyvertinne-look.

Skrevet

syns det er så stilig med slik drakt.. spesielt i hvitt, med svarte striper.. så elegant! jeg liker i grunn litt stilen til sue-astrid på hotel cæsar :oops:

skal også i konf.. og aner ikke hva som passer seg sammen med en haug folk i bunad.. det nyeste [innkjøpet mitt] er svarte spisse lave "støvletter" med tynn høy hæl og noen rosa striper.. er vel kanskje partysko det? nei tror jeg går for dem, er bare det svarte som viser uansett..

kjenner jeg har veldig lyst på en sånn stram hvit drakt, med en turkis topp/skjorte inni.. og skjerf i halsen-ideen likte jeg godt..

kjære gud gi meg penger =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...