Gå til innhold

sy egne klær


Henna

Anbefalte innlegg

Har lenge tenkt på å få meg en hobby og i morges når jeg våknet hadde jeg det:jeg skal begynne med å sy mine egne klær!

Men hvor skal jeg starte?

Første steg må jo være å få tak i en symaskin..

Deretter trenger jeg mønstre og masse ideer!

Så det var noen her inne som interesserer seg for å sy . Lurer derfor på hvor får dere ideene fra. Finnes det noen blad med mønstre som gies ut? Var borte i et blad som het Burma for noen år siden, men klarer ikke å finne noe mer om det.

Og er det dyrt for stoffer? Synes dette høres ut som et rimelig alternativ til shopping. Er det virkelig det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Hei!

Jeg abbonerer på et blad som heter INGELISE alt om håndarbeidet, dette er et kjempefint sy blad med mønstre for alle og enhver... Du kan lese om det på http://www.ingelise.net

Du spør om det er dyrt å kjøpe stoffer og jeg synes ikke stoffet er billig, men du får det akkuratt slik du vil ha det selv uten at det sitter på annenhvert menneske...

Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bladet du tenker på er sikkert Burda, det får du kjøpt i de fleste Narvesen kiosker. Ellers får du kjøpt mønstre de fleste steder som selger stoffer, det har de store kataloger som du kan velge fra, fra f.eks Burda, Vogue, Butterick, Simplicity og New Look.

Synes selv at stoffer er litt dyrt så jeg like bedre å sy om på gamle klær, eller bruke stoffer/klær jeg finner på loppemarked og bruktbutikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei!

Et firma som heter "Stoff og stil" gir ut en katalog med ulike mønstre og stoff to ganger i året. De selger mønstre og stoff, samt annet sytilbehøt via postordre. Søk etter "stoffogstil" på nettet, så finner du hjemmesiden deres. Der kan du blant annet bestille kataloger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk.

Har vært på stoffbutikker, men ble henvist til narvesen. Kjøpte Burda men synes det var mye kjedelig der.

Kunne tenkt meg å sy litt mer moderne klær, litt dongeri og kule skjørt etc.

Skal søk på de ordene sistnevnte sa så kanskje jeg finner ut noe mer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...