Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Når noen er utro, så er de vel ikke ordentlig glad i partneren sin, vel?

Noen har uttalt at de er glad i både kona og elskerinna.

Så mange er utroe.

De som i utgangspunktet elsker sin kone/mann, hvordan kan de plutselig bare slutte å være glad i h*n da?

Er det ikke ekte kjærlighet de føler for sin kone/mann, ettersom de går hen og er utro?

Er det noen som har svar?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først og fremst vil jeg si at en utro person ikke viser respekt for sin partner.

Mange kan sikkert være "glad" i flere personer samtidig, men det er uansett ingen unnskyldning for å være utro.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært utro. Eller, jeg er utro nå. Er ikke gift med noen, men har kjæreste. Er en komplisert historie på hvordan det kom så langt...

Uansett, jeg er glad i begge parter. Er forelsket i begge to, men har ikke respekt for for noen av de,

Anonymous poster hash: 177ba...530
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mja, hvor bør man sitte en grense for utroskap da?

Hva er det man ville ha satt pris på hos en kjæreste? Og hva bør man finne seg i?

En individuell sak gjerne..

Anonymous poster hash: 6f9e1...1ce

Gjest Donny Jepp
Skrevet

if you love two people at the same time, choose the second. Because if you really loved the first one, you wouldn't have fallen for the second.

― Johnny Depp

AnonymBruker
Skrevet

Hvem kom først da?

Blir vel litt som med høna og egget muligens.

AnonymBruker
Skrevet

if you love two people at the same time, choose the second. Because if you really loved the first one, you wouldn't have fallen for the second.

― Johnny Depp

Dette er ofte feil synes jeg.

Jeg er tydeligvis i en riktig alder for mye samlivsbrudd og mange forårsaket av utroskap og at den ene parten forlater familien for ei dame/en mann.

Og ofte så ender det nye forholdet med å gå til helvete ganske fort, og de pleier å innse at gresset ikke var grønnere på andre siden.

Men det vil ikke si at alle blir sammen igjen, noen par skulle nok ha gått fra hverandre fra lengst og utroskap er bare et nytt "symptom" på at de ikke fungerer, men til og med disse pleier å forlate sine nye elskere ikke så lenge etterpå, selv om de ikke blir sammen med eksen.

Jeg har i hvertfall selv erfaring med og hørt fra andre at den andre stort sett er en rebound, eller kanskje en drøm. En drøm om hva du savner i ditt eget forhold og tilslutt så tror du selv at mannen er drømmemannen. Helt til du gjør det slutt og blir sammen med denne "drømmemannen" også ser du at du fant opp en mann.

Anonymous poster hash: 6441b...c1c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hørt det at hvis en elsker noen, så slipp dem fri.

Og hvis de kommer tilbake, så VET du at dem elsker deg. Men hvis de ikke kommer tilbake, så var de aldri den sin likevel.

Skrevet

Jeg har vært utro. Eller, jeg er utro nå. Er ikke gift med noen, men har kjæreste. Er en komplisert historie på hvordan det kom så langt...

Uansett, jeg er glad i begge parter. Er forelsket i begge to, men har ikke respekt for for noen av de,

Anonymous poster hash: 177ba...530

Hvorfor har du noe å gjøre med folk du ikke respekterer?

Forelskelsen alene har ingen verdi.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor har du noe å gjøre med folk du ikke respekterer?

Forelskelsen alene har ingen verdi.

Du misforstod nok hva h*n mente. Selve poenget med innlegget var å si at man kan være glad i flere, men det at man er sammen med flere er en form for disrespekt.

Anonymous poster hash: d53c5...271

AnonymBruker
Skrevet

― Johnny Depp

Ah.. Rettferdiggjøring.

Det er helt naturlig å få følelser for andre i dårlige perioder av ekteskapet, det å faktisk gjøre noe med det er svakt.

Anonymous poster hash: 55067...1e8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enig i at utroskap er respektløst og grusomt. Selv var jeg utro, én gang. Det var i begynnelsen av forholdet, og jeg har ingen unnskyldning for hvorfor jeg gjorde det, annet enn at jeg var ekstremt full. Jeg er kjempeglad i kjæresten min, som jeg fortsatt er sammen med (jeg ringte ham rett etterpå og fortalte hva jeg hadde gjort). Jeg hadde en venninne som lenge hadde forsøkt å få meg til å være utro. Ved flere anledninger hadde hun invitert meg på fest (hun bor langt unna) og hadde forsøkt å få meg til å dele seng med mange ulike menn. Sikkert fordi hun ikke likte kjæresten min. Likevel, det er ingen unnskyldning. Jeg hadde stått i mot dette, og gikk heller hjem i bitende kulde, mange kilometer til neste venninne, for å unngå å havne i seng med noen annen. Men en gang skjedde det. Og jeg angrer - noe så jævlig. Jeg husker ingenting, men jeg fikk gjenfortalt av denne mannen jeg var utro med at jeg visstnok hadde hatt sex med ham.

Forholdet mellom meg og kjæresten har blitt normalt igjen på utsiden, men skyldfølelsen er fortsatt ikke borte. Jeg vedder på at sviket jeg gjorde mot ham ennå sitter igjen i tankene hans. Jeg er ikke glad i han jeg var utro med. Snarere tvert imot. Men jeg er glad i kjæresten min, noe så uendelig. Jeg vil nesten ta skrittet å si at jeg elsker han. Derfor har jeg lagt om livsstilen min og kuttet ut alkohol. Jeg har innsett at jeg er en svak person som gjør dumme handlinger når jeg er full, og jeg har respekt nok for kjæresten min til å være ærlig, samt unngå de fellene jeg har tråkket i tidligere. Man lærer av sine feil.

De som fortsetter å være utro mangler definitivt respekt for partneren sin. Man kan sikkert være glad i begge parter, men man bør i det minste ha respekt nok til å være ærlig om det, samt fortsette "utroskapen" KUN ved begges samtykke (selv om det da ikke blir utroskap). Om noen er utro, er det vanskelig å svare på angående spørsmålet "ekte kjærlighet eller ei". Det kan være ekte kjærlighet, for utroskap kan skje av mange ulike grunner. Men i 90% av tilfellene vil jeg si nei. Er det ekte kjærlighet, vil nok behovet for å være utro være tilnærmet null. Er det ikke ekte kjærlighet er det lett å være svak. Mange lurer seg selv om at forholdet er ekte kjærlighet fordi de er for feige til å slå opp. Eller kanskje det er dagens uendelige lykkejakt som får oss til å tro at alle forhold er ekte kjærlighet i håp om å oppleve den urokkelige kjærligheten filmer/media/personer hyller. Gud, jeg aner ikke hva jeg selv skriver.

Anonymous poster hash: 625cf...c62
  • Liker 1
Skrevet

Du misforstod nok hva h*n mente. Selve poenget med innlegget var å si at man kan være glad i flere, men det at man er sammen med flere er en form for disrespekt.

Anonymous poster hash: d53c5...271

Ja, og selvrespekten må jo være helt fraværende.

AnonymBruker
Skrevet

Vært utro en gang! Forholdet med kjæresten funket ikke og var på god vei til å være over! Var ikke lengre forelsket i han, og var forelsket i han jeg var utro med! Angrer på at jeg ikke avsluttet forholdet før jeg var utro! Ble slutt 4 dager etter! Han fant aldri ut av det!

Anonymous poster hash: 731dd...f7c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...