Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter veldig med dette,og etter at jeg inntatt næring kan magen fort vrenge seg typ 20-30 min etter endt måltid.Og vekta mi har nå stoppet helt opp, så lurer på om dette kan ha sammenheng,men samtidig trodde jeg at kroppen startet å nyttiggjøre seg av næringen den fikk med en gang?Har prøvd spørre hun som følger meg opp til svangerskaps kontroll,men hun er en snurpete og ganske gretten( har jeg krav på å få byttet hun ut forresten? ) dame som aldri gir noe tydlige eller forstålige svar på noe som helst så jeg har gitt opp å spørre henne.

Anonymous poster hash: d59e9...c66
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hmm, hvis dette ikke går over så ville jeg snakket med legen din. Det kan jo være hyperemesis, men da regnes det at man skal gå ned 5% av den opprinnelige vekta de før du blir gravid.

Har du prøvd å sutte på en liten bit av fersk ingefær/eller lage ingefærte med noen dråper sitron oppi? (det smaker ikke særlig godt, og er ganske sterkt, men kan gjøre godt) I og med at du er såpass ille som du er, så kan jeg ikke garantere at det funker, men jeg vet det har funket på mange - blant annet meg selv. Ellers følte jeg at å drikke vann i VELDIG små menger ca hvert 10 minutt, hadde en liten effekt. Det gjorde det hvertfall ikke verre..

Håper det går over for deg raskt! :hug:

Anonymous poster hash: 0fec2...504
AnonymBruker
Skrevet

Seabånd er fantastiske mot kvalme, du kan google det. Anbefaler deg å prøve det!

Selv er jeg i uke 28 og har ikke før de sist to ukene begynt å gå opp i vekt selv om jeg spiser normalt og ikke har kvalme og ikke spyr. Jeg er overvektig og legger egentlig kjempe lett på meg. Så at vekta di har stoppet trenger ikke å ha noe å si så lenge du ikke er veldig langt på vei. Hvor langt på vei er du? Ungen får den næringen den skal, men begynner du å gå ned i vekt så kontakt legen.

Jeg kjenner ei som spydde hele svangerskapet, til og med under fødselen, og hun la knapt på seg. Men babyen var på over 4 kg når han ble født. Så hun gikk kanskje ned litt pga vekta til babyen, morkaka, fostervann osv.

Anonymous poster hash: d0df3...df7

AnonymBruker
Skrevet

Om du kan bytte jordmor true jeg avhenger av kommunen, men trur at i de fleste kommuner kan man velge den jordmora man vil akkurat som at man kan velge den fastlegen man vil (om de har ledig kapasitet)

Anonymous poster hash: d0df3...df7

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville gått til legen med en gang, man blir fort utslitt og lei av situasjonen, og selv opplevde jeg å miste gleden over svangerskapet. Jeg prøvde 3 ulike kvalmestillende før jeg fant en som fungerte, her kom alt opp innen 10 minutter. Hjalp å sutte på appelsinbiter for min del, var så og si det eneste jeg fikk i meg.. Med de kvalmestillende legemidlene kastet jeg opp ca. 3 gang i døgnet, og det var levelig.

Anonymous poster hash: 385ca...e67
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar og gode tips jeg skal prøve ut :) Da er jeg trygg på at kroppen begynner å nyttiggjøre seg av næringen med en gang den kommer inn.

Anonymous poster hash: d59e9...c66

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...