Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er på jakt etter ny bolig i en annen by og har derfor ikke mulighet til å dra på visning. Senda mail på en og svaret jeg fikk tilbake var klassisk svindel så jeg rapporterte annonsen.

Nå har jeg imidlertid funnet en ny bolig som er perfekt på alle måter for meg! Men problemet er at jeg pga. den forrige boligen er jeg nå SUPER mistenksom! Kunne kun kontakte utleier gjennom finnkode(mao: jeg har ikke e-post adressen hennes) Har derimot navnet, men får ingen treff på gulesider. Søkte så på bolig-adressen, og da kom det opp en annens navn. Men boligene er i et slags borettslage så kan jo være bokstaver(4A, 4B osv), men hun har ikke opplyst om det. Pluss at det kan jo være forrige leietaker(men har ikke spurt om noen har bodd der før.)

Det som gjør meg mest mistenkelig derimot er at hun svarer så ekstremt utfyllende og er veldig medgjørelig, men ber ikke om noe på forskudd el. Hun sa hun hadde vært i samme situasjon som meg(ikke kunne komme på visning), så kan jo bare være at hun virkelig er hyggelig, og at jeg bare er kynisk. Men jeg MÅ jo snart ha en bolig!

Hvordan kan jeg sikre meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg gjorde det samme i januar.

Jeg tok meg råd til en flybillett å så på leiligheten.. Vel verdt pengene.. DA fikk jeg snakker med huseier personlig i tillegg.

Edit: Leif

Endret av navnet
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner du noen i området som du kan sende på visning for deg?

Anonymous poster hash: 15c1e...541
AnonymBruker
Skrevet

Først om fremst ville jeg snakket på telefon. Istedet for å bruke tid på å jukse en bra mail, er det lettere å få en feelingen når du snakker med vedkommende,

Siden det et borettslag, beklager om navn og nummer til styreleder, og dobbeltsjekk ar vedkommende bor der og skal leie ut.

Mulig du finner styreleder selv om du går navn på borettslaget

Anonymous poster hash: ab01e...627

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes flere eksempler på svindler. Men du kan da ikke bruke tid på noen som ikke oppgir nevnet sitt, telefon nummeret sitt samt epost.

Dette er da elementert, finnes derimot mange som svindler der ute, så du kan lese posten min nedenfor, som er et eksempel på hvor gale det kan gå når enkelte får holde på for lenge, fordi de har gode rykter ifra før.

Anonymous poster hash: 2505c...0f3
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Slettet på grunn av spekulasjoner.
Elin, moderator.
AnonymBruker
Skrevet

Tror ts ikke har rent mel i posen.

Prøver bare å finne ut hvordan folk reagerer.

AnonymBruker
Skrevet

Du bør google utleier, i Trondheim er det for eksempel en del useriøse du finner mye info om på nettet.

Anonymous poster hash: 10f2f...008
  • Liker 1
Skrevet

Studentsamskipnadene tilbyr ofte at de kan gå på visning for deg dersom dette skulle være nødvendig.

• Liker 1
Skrevet

Tror ts ikke har rent mel i posen.

Prøver bare å finne ut hvordan folk reagerer.

What? :klo:

Tusen takk for mange gode tips folkens! Hadde en venninne jeg sendte i mitt sted på visning(dog ante jeg ikke at Studentsamskipnadene tilbydde seg å gå på visning!) Endte også med at vi ringte borettslaget, og de kunne bekrefte at utleier bodde der hun sa hun bodde:) Sjekka henne opp på linkedin, face, skattelister etc. og alt så ut til å stemme:) Så nå er bolig i boks! Hurra! Hun VAR virkelig bare veldig trivelig så nå føler jeg meg kynisk :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...