Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Etter at jeg var hos frisøren og hun brukte en uttynningssaks på omtrent hele håret mitt (har halv langt hår) :o

så står det nå smått hår som en liten glorie rundt hodet mitt! ikke særlig pent. Men er dette noe som kan skje når man bruker uttynnings saks???

Jeg er fra før av vant til at frisører har skjært håret for det meste og ikke brukt sånn uttynnings saks noe særlig. Hva er det vanlig å bruke?

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Dette lurer eg også på.. Syns alltid håret mitt blir så flisete etter frisørbesøk, klipper det heller sjølv.

Skrevet

Det er forskjell på hvordan de klipper med en slik saks. Du kan enten tynne det ut, da skal det ligge flatt ned. Man kan også klippe støttehår med en slik saks. Da står de vel litt mer opp..

Selv har jeg veldig tykt hår og er alltid lykkelig når de tynner det ut for meg. :) Har bare glorie når det regner.. men det har jeg uansett.. :)

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Jeg får "sky" når det regner også... men når man klipper ned noe hår, så må man jo regne med at det "støtter opp" det andre håret, så det faktisk blir større?

Skrevet

Har noe med om dem klipper håret med saksen opp eller ned.. eh.. hvis du skjønner..

Skrevet

Som utdannet frisør mååå jeg bare svare på denne tråden! Tynnesaks brukes på kort/langt tykt hår. (For å bli kvitt litt...da blir det masse småhår seffer's)

Saksen brukes ofte for å lage støttehår. Dvs kun oppå hodet!

Skjæring med saks er mest brukt nå, for å få et mer "casual" luck! Tynnesaks er litt gammeldags faktisk!

Skrevet
Tynnesaks er litt gammeldags faktisk!

Det er det megatykke håret mitt også! ;)

Skrevet

Ok, den kunne misforstås, det jeg mener er at de fleste bruker saksen og tynner... Ikke tynnesaks! ;-) Tynnesaksen forblir i etuiet ofte! :sjarmor: UC?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...