Gå til innhold

Hvor kjøpe manualer/vektstang osv?

Anbefalte innlegg

Gjest *kokos*
Skrevet

Jeg trenger vektstang til bruk ved knebøy, hip thrust osv, samt to enhåndsmanualer og div vektskiver. Hvor kan det kjøpes til en ok penge? Er det noe spesielle egenskaper ved disse jeg bør se etter, noe de rimeligste typene kanskje mangler? Hvor lang bør vektstanga være, til mitt bruk? Hvor mye vekt trenger jeg? Er relativt svak og utrent i overkroppen, og har grei styrke i bena.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, ingenting spesielt du trenger da. Det finnes forskjeller på vektstenger men det er faktisk ikke så viktig. Det samme med manualer.

Den store forskjellen på dyrt og billig er gjerne hvor mye vekt stangen tåler, hvor gode festene til vektene er og liknende. Ville ha skaffet meg en stang som støttet å ha 20 kgs vektskiver på begge sider, siden det ofte er en fordel å få stangen litt opp fra gulvet under markløft (som kansje er den viktigste øvelsen av alle).

Hvor mye vekt du trenger varierer, men ville ha skaffet i alle fall 2 stk 20 kg's vektskiver. 2 stk 10 kilo, 2 stk 5 kilo, 2 stk 2,5 og 2 stk 1,25. Det kan og være lurt å skaffe 4 stk 5 kilo, 4 stk 2,5, 4 stk 1,25 og bruke samme vektskiver på manualene dine som på vektstangen.

Trenger du mer vekt enn 80 kg, så ville jeg faktisk ha reist avgårde til ett treningsstudio.

Skrevet

Jeg kjøpte mine ting på xxl.no, er veldig fornøyd, og ikke var det for dyrt heller :)

Skrevet

Jeg kjøpte også mine på Xxl og er veldig fornøyd:-) stang, to 15-kgs, to 10 kgs og en haug 2,5 og 1,5 kgs fra to kofferter med håndmanualer. Skal kjøpe flere tyngre vekter når jeg får råd.

Eneste jeg synes er litt dumt er at det kan bli vanskelig med tunge vekter til knebøy, fordi det er litt tungt å få stangen over hodet. Men trener masse skulderpress så blir vel sterk nok etterhvert:-) (har litt problemer med en skulder hvis jeg løfter med dårlig teknikk over hodet, så tar det forsiktig)

Gjest bustyvel
Skrevet

XXL har som sagt godt og rimelig utstyr :)

AnonymBruker
Skrevet

Pris?

Anonymous poster hash: e2308...16c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...