Gå til innhold

Trekant - Nå har vi hatt det!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Jeg har ikke lest gjennom alle innleggene igjen, gjest, men jeg kan ærlig talt ikke huske at du noen gang før har gitt uttyrkk for annet enn svart/hvitt-tenking..

Jeg står femdeles for det du kaller "svart hvitt"; nemlig at jeg ikke kan forestille meg at trekant kan være noe annet enn negativt for et forhold..

Jeg kan heller ikke forstå at mine meninger er mer svart-hvite enn dine.. ;)

Så da har debatten vært til nytte likevel.

Ja, vel?? Fint at du synes det.. Jeg synes bare den har vært slitsom..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest S.O.S.

Men hva sier du så til de par (som oss) som faktisk gjør det og som sier det ikke har vært skadelig, men heller positivt?

Ingen her har noen gang benektet at det kan være skadelig for et forhold.

Men det er en som påstår at det er skadelig.

Det er ganske stor forskjell i sort/hvitt-heten i disse to holdningene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Men hva sier du så til de par (som oss) som faktisk gjør det og som sier det ikke har vært skadelig, men heller positivt?.

Jeg tror dem vel egentlig ikke.. for å være helt ærlig..

Jeg kan ikke forstå at det er sort-hvitt å tro at noe er skadelig? Det er en ærlig mening..! (akkurat som å tro at utroskap og vold er skadelig for et forhold; den eneste forskjellen på disse meningene er graden av ueninghet, ikke graden av "sort-hvitt-het")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Du kan forresten bare kalle mine meninger sort-hvite så mye du vil, jeg tror jo fremdeles at de er riktige.. (å "kalle" folk og meiningene deres pleier vel sjelden å medføre at de lar seg overbevise?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest S.O.S.

Gjest skrev:

Jeg tror dem vel egentlig ikke.. for å være helt ærlig..

Ingen grunn til å fortsette diskusjonen, utsagnet taler for seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Gjest skrev:

Ingen grunn til å fortsette diskusjonen, utsagnet taler for seg.

Ja, det forteller at jeg helt seriøst ikke tror at det er mulig..

Du hadde vel ikke trodd noen som kom å sa at han hadde vært i rommet og sett at jorda var flat, du heller? (for å bruke ditt eget eksemple ;) )

Tror du virkelig på all utsagn folk har om sine parforhold? (naiv?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

S.O.S, ikke bruk tid på en person som tydeligvis tror at det sitter en masse mennesker på KG og lyver vilt om sine erfaringer og preferanser.

Livet er for kort til å kaste bort tid på å diskutere med slike.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
S.O.S' date=' ikke bruk tid på en person som tydeligvis tror at det sitter en masse mennesker på KG og lyver vilt om sine erfaringer og preferanser..[/quote']

Det tror jeg heller ikke..! :roll:

Nå begynner jeg å bli veldig sliten av at dere ikke kan utvise en smule sakelighet i steden for å komme med slike tåpelig ubegrunnede utsagn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Jeg er jo en av dem du ikke tror på, Gjest.

Det er litt spesielt når du sier rett til meg at du ikke tror på meg.

Hva som er så spesielt med at jeg sier at jeg ikke tror at det er mulig?

Jeg tror absolutt at du tror det.. Men det betyr ikke at jeg må tro det.. Selv om du er helt sannferdig når du sier at det er slik for deg...

Jeg anbefaler deg å få et mer avslappet forhold til at oppfatiningene dine ikke "godkjennes" av alle.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Jeg anbefaler deg å få et mer avslappet forhold til at oppfatiningene dine ikke "godkjennes" av alle.. :)

Å synes at det er "spesielt" å ikke bli trodd på helt automatisk er noe sært.. De fleste har vel opplevd det mange ganger??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om dere klarer å holde denne saklige debatten levenede gjennom hele helgen.....spennende!!

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Brunstein her. Synd jeg ikke har pc hjemme. Gleder meg til å logge på igjen på mandag. Ha en flott helg folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

...jeg har prøvd å få et grep om hvem som sier hva her, men nå begynner det å bli sabla mange gjester, som til og med motsier seg sjøl.... :o

...siste ord er nok ikke sagt... :roll:

...egentlig burde hele hurven møtes i helga til tidenes møljepul...for å lette litt på trykket...

...glamourgirl og undertegnede har flere ganger hatt trekant med enten Suzy og GreenSky(..eller begge, da kalte vi det firkant..), og ingen av jentene har tatt skade av det...jeg derimot, ligger tilbake, ganske skadeskutt etterpå, så gjest har rett, noen tar skade... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

:hoho::hoho::hoho::hoho:

Helt enig i at det umulig å se hvem som er uenige med hverandre. Tror kanskje det er en gjest jeg som diskuterer med seg selv og drar seg i løken :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

...glamourgirl og undertegnede har flere ganger hatt trekant med enten Suzy og GreenSky(..eller begge, da kalte vi det firkant..), og ingen av jentene har tatt skade av det...jeg derimot, ligger tilbake, ganske skadeskutt etterpå, så gjest har rett, noen tar skade... :ler:

Stemmer det! Du mumlet noe om den beste dagen i hele ditt liv, synes jeg å huske... :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous
...jeg har prøvd å få et grep om hvem som sier hva her, men nå begynner det å bli sabla mange gjester, som til og med motsier seg sjøl.... :o

En gjest som ikke motsier seg selv!

Jeg begynner å bli drittlei skittkastingen her inne! :evil:

Er det så veldig vanskelig å ikke begynne å rakke ned på folk og være ondskapsfulle bare fordi man ikke deler de samme meningene?? :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Nettopp!

Hva i alle dager har fått deg til å tro at bare fordi jeg ikke ville hatt trekant i et parforhold (jeg ville som singel!), så tror jeg bare på et eneste parforhold livet ut? (det gjør jeg ikke! )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg virker kombinasjonen svært streng seksualmoral/seriemonogami noe paradoksal, men jeg er fullstendig klar over at denne kombinasjonen er vanlig i dag.

Hvis man selv antar man vil ha flere forhold etter det man er i i dag, hva er da så farlig ved å ta risikoen med en trekant?

Gjest (du som er negativ til trekant i parforhold) det som nok provoserer noen er at du er så bastant. Det som for meg er det springende punkt er dette:

Mener du at trekant alltid er skadelig for et parforhold,

eller

mener du at trekant nesten alltid er skadelig for et parforhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...