Gjest Anonymous Skrevet 20. april 2004 #21 Del Skrevet 20. april 2004 Utroskap kan kun defineres som noe man gjør bak ryggen på sin partner. . Ikke "noe", men sex! Med en annen.. og da er man langt på vei når man har hatt sex med en annen.. Man skal absolutt ikke se bort fra at en trekant motvirker utroskapskultur i et forhold. Hvordan kan du påstå det?? Jeg synes det er opplagt at trekant er en klar tilnærming til nettopp utroskap! Og dersom man må ha trektant for å unngå utroskap, så har man ikke egentlig unngått utroskapen, bare "omformet" den.. Selv om det ideelle vel er at et par hverken praktiserer trekanter eller utroskap. Nettopp!! Ja takk til et "ideelt forhold" (etter min mening den eneste måten å ha et forhold på!!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest zinedane Skrevet 20. april 2004 #22 Del Skrevet 20. april 2004 Du sitter ikke alene med fasiten til et godt parforhold, selv om du vet hva som passer for deg. Du skal heller ikke se bort fra at et "ideelt" forhold kan inneholde vel så mye uærlighet som et forhold der paret på en ærlig og redelig måte tillater seg en trekant i blant. Åpen og ærlig sex praktisert i et trekant kan aldri sidestilles med utroskap. Det skal du få problemer med å motivere på en troverdig måte, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. april 2004 #23 Del Skrevet 20. april 2004 Du sitter ikke alene med fasiten til et godt parforhold, selv om du vet hva som passer for deg. Nei, men det betyr ikke at jeg ikke har lov til å være veldig veldig tvilende til latterlige påstander! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest zinedane Skrevet 20. april 2004 #24 Del Skrevet 20. april 2004 Utroskap er å bedra sin partner. Det gjør man ikke i en trekant som begge ønsker. Basta. Jeg skjønner at noen har problemer med å forstå at en trekant kan være en fin opplevelse for et par. Men aksepter at det faktisk kan være det, selv om det ikke passer deg. Men det er ingen tvil om at det vitner om en høy grad av trygghet i parforholdet, når man tillater seg en slik måte å leke på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest misunnelig Skrevet 20. april 2004 #25 Del Skrevet 20. april 2004 Interessant debatt Jeg unner alle å ha et "du betyr alt for meg" type forhold, men tro meg, utroskap/trekant er ikke veien å gå for å komme dit! Måtte bare kommentere denne: Jeg vil aldri være "alt" for noen, og en mann skal heller aldri være "alt" for meg! Jeg vil vi skal være en stor del av hverandres liv og være der for hverandre, men fortsatt være enkeltpersoner med selvstendige liv og utvikling. Sånn jeg ser det bør jeg gå i tenkeboksen tvert hvis jeg ikke kan se for meg livet uten sambo - da har jeg mistet meg selv og har heller ikke noe mer å gi han. Tror ikke jeg kunne hatt noe trekant hverken med en mann til eller dame til, men syns det er en spennende fantasi å tenke på en mann til... Mye har endret seg i samfunnet siden "normen" for ekteskapelig moral ble satt: Kjønnsrollemønsteret er endret (ikke mer mannen jobber og kona er hjemme å føder unger og lager mat), både kvinner og menn utvikler seg mer med henhold til utdannelse, kultur, reiser etc. Vi lever lenger og har større behov for selvrealisering, mer fritid og mer penger. Hvorfor skal gamle normer for det ideelle parforhold stå stille på samme nivå som for 1000-vis av år siden? Kanskje er 1 partner fra du er tenåring og til "døden skiller dere ad" en norm som ikke lenger er realistisk i dagens samfunn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. april 2004 #26 Del Skrevet 20. april 2004 Forherligelsen av at det eneste "riktige" er èt eneste lykkelig parforhold livet ut, har historisk sett gjort svært mange mennesker ulykkelige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. april 2004 #27 Del Skrevet 20. april 2004 Forherligelsen av at det eneste "riktige" er èt eneste lykkelig parforhold livet ut' date=' har historisk sett gjort svært mange mennesker ulykkelige.[/quote'] Å tro at man må være sammen med en person livet ut osv er noe heeeeeeeeeeeeeeelt annet enn å være trofast mot den man i dag er sammen med!! :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. april 2004 #28 Del Skrevet 20. april 2004 Utroskap er å bedra sin partner. Det gjør man ikke i en trekant som begge ønsker. Basta.. Det er det svært delte meinger om! Dessuten sier jeg at tekant er et skritt nærmere utroskap (et gigantisk et!!) ikke at det nødvendigvis er helt over grensen (det jeg sier er at jeg ikke tror det er noen vei tilbake når man først har krysset "sex med andre"-grensen) Jeg skjønner at noen har problemer med å forstå at en trekant kan være en fin opplevelse for et par. Men aksepter at det faktisk kan være det' date=' selv om det ikke passer deg..[/quote'] Jeg tror nok det kan være "bra" der og da.. Men jeg tror at det alltid ligger noe under når noen ønsker seg dette.. og at følelser dukker opp i ettertid.. spesielt om den ene ikke syntes opplevelsen var fult så bra som det den andre syntes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest zinedane Skrevet 20. april 2004 #29 Del Skrevet 20. april 2004 Du får dure videre fra ditt ståsted, der sjalusi tydeligvis sees på som et positivt og naturlig innslag i et forhold. Jeg tillater meg imidlertid å være til de grader uenig med deg i dine resonnementer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. april 2004 #30 Del Skrevet 20. april 2004 Du får dure videre fra ditt ståsted' date=' der sjalusi tydeligvis sees på som et positivt og naturlig innslag i et forhold..[/quote'] Hvor har du fått den ideen fra?? :o At jeg må synes sjalusi er veldig positivt siden jeg er mot å dele min kjære? For et absurd resonement Ærlig talt! Jeg vil ha et forhold basert på gjensidighet, gjengjeldelse, ærlighet, trofasthet osv, hvorfor tror du at dette vil føre til sjalusi? Er det noe som vil medføre sjalusi, så er det vel heller å dra inn andre mennesker!! :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest zinedane Skrevet 20. april 2004 #31 Del Skrevet 20. april 2004 Jeg ønsker ikke bidra til at "gjest" med sine besserwisser-kommentarer ytterligere sverter Anonymias fine framstilling av sin opplevelse, derfor avslutter jeg debatten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 20. april 2004 #32 Del Skrevet 20. april 2004 Hva to mennesker som lever sammen velger å gjøre er helt og holdent opp til dem. Alle kan ikke leve et A4 liv, selv om det er det som er vanlig. Jeg selv kunne aldri tenke meg å ha trekant, men det er på grunn av min egen egoisme. Jeg ønsker ikke å dele min kjære med noen andre, og det vet jeg han ikke hadde ønsket heller. Men jeg ahr stor respekt for de som faktisk hat et såpass trygt forhold at de velger å gjøre dette. Når jeg snakker om trygd forhold, da mener jeg at begge to er enig i at dette ønsker de, og det er ingen som har blitt tvunget inn i det. Men en finner jo parforhold der den ene parten maser ihjel den andre, og da blir alt feil. Det er vel ofte de forholdene som går gale også, og ikke der begge er innstilt på det. Men så er det igjen det der med at vi vet aldri hvordan vi reagerer når vi er i situasjonen, så en skal kjenne seg selv veldig godt for å våge å tre over den terskelen. En bør kjenne seg selv såpass at en har en anelse om hvordan en vil reagere. Som meg selv, jeg vet at jeg ikke hadde likt ¨å se min kjære sammen med en annen dame, og derfor hadde jeg aldri kunne vært med på noe slikt. Jeg liker heller ikke tanken på å dele forholdet vårt med andre, og det er også en grunn til at jeg ikke ville ha vært med på noe slikt. Men som sagt så ahr jeg respekt for at andre velger å leve livene sine som de ønsker, og trekant er absolutt ikke i nærheten av å være utroskap, for utroskap er å gå bak ryggen på noen. Om det leder til utroskap, nei hvorfor skulle det det? Får en den spenningen en søker i forholdet, og begge to er med på å lage spenning i forholdet så hvorfor skal de da gå bak ryggen på hverandre? Jeg tror at trekantsfohold har veldig mye med tillitt å gjøre, og at en stoler 100% på partneren sin. Det vil si når begge er 100% med på det. Så til dere som kritiserer at andre lever på en annen måte enn dere selv. Aksepter det, og slutt å rakk ned på mennesker bare for at de ikke lever et A4 liv som dere mener er rett, for alle forhold er rett om begge to har det bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. april 2004 #33 Del Skrevet 20. april 2004 Du svarer på dette; med å si dette; Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. april 2004 #34 Del Skrevet 20. april 2004 Gjest, dette har med folkeskikk å gjøre. Jeg syns ikke noe om at en fin framstilling av en opplevelse som et par har, blir svertet av slike som deg. Derfor ønsker jeg ikke å stimulere deg videre. Lær litt av Madam Felle's seriøse måte å tilnærme seg temaet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest zinedane Skrevet 20. april 2004 #35 Del Skrevet 20. april 2004 Gjest over her var som du forstår meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. april 2004 #36 Del Skrevet 20. april 2004 Så til dere som kritiserer at andre lever på en annen måte enn dere selv. Aksepter det' date=' og slutt å rakk ned på mennesker bare for at de ikke lever et A4 liv som dere mener er rett, for alle forhold er rett om begge to har det bra.[/quote'] Det er det dette det koker ned i :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. april 2004 #37 Del Skrevet 20. april 2004 Gjest, dette har med folkeskikk å gjøre. Det synes jeg også! Du kaster fram en påstand om at jeg skal være veldig positivt innstilt til sjalusi (hvor du nå enn har fått den ideen fra) og når jeg ber deg forklare nærmere, så stikker du av! Fy så feigt! Du beskylder meg for å ødelegge en fin framstilling! Jeg vil påstå at jeg advarer folk mot å la seg falle for propaganda! Skal du skyte av noe du mener er en god ide, må du jammen tåle motargumentene! Jeg mener fremdeles at trekant er drepen for et seriøst forhold (i alle fall etter deg jeg legger i et seriøst forhold!) og det står jeg for! Det synes jeg var en svært relevant ting å skrive i denne tråden. På et diskusjonforum kan man ikke forvente å få kjøre ensidige framstillinger, men må tåle motargumenter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skylar Skrevet 20. april 2004 #38 Del Skrevet 20. april 2004 Hva to mennesker som lever sammen velger å gjøre er helt og holdent opp til dem. Alle kan ikke leve et A4 liv, selv om det er det som er vanlig. ... Så til dere som kritiserer at andre lever på en annen måte enn dere selv. Aksepter det, og slutt å rakk ned på mennesker bare for at de ikke lever et A4 liv som dere mener er rett, for alle forhold er rett om begge to har det bra. Nemlig! Og til hovedinnlegger; flott at det var en fin opplevelse for dere! For meg hadde det aldri funket! Hadde nok gått fint med to menn, men skulle vi hatt med en til her hadde det blitt en kvinne. Jeg tenner på kvinner og tanken på å ha trekant, men tanken på å se min mann bli tent av en annen gjør meg uvel, og da har man jo ikke det rett grunnlaget! Jeg er altfor usikker på meg selv og for sjalu til at jeg hadde klart å takle følelsene i etterkant. Vi får heller se om mange år, kanskje det er mer aktuelt da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ra|cer Skrevet 20. april 2004 #39 Del Skrevet 20. april 2004 Jeg og typen skulle prøve ut trekant, men vi gjennomførte det ikke helt. Det ble bare litt småkosing.. HElt greit for det var tross alt med bestevennen til typen min! I ettertid har vi faktisk fått et mye bedre forhold! Både jeg og typen og jeg og bestevennen hans! Vi er verdens beste venner... Og en annen gang går vi kanskje lenger? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. april 2004 #40 Del Skrevet 21. april 2004 ... Og en annen gang går vi kanskje lenger? Det er selfølgelig opp til dere.. Ingen kan hindre voksne mennesker i å gjøre sin egne feil.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå