Gå til innhold

HJELP! Ugyldig leiekontrakt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette står i min leiekontrakt. Han har to tidsbestemmelser og oppsigelsetid? Er denne kontrakten gyldig da? prøvd å lese i husleie loven, men skjønner det ikke helt.

4. Leieforholdets start og opphør

Leieforholdet starter den 01.02.2013 kl.12.00 og opphører uten oppsigelse den 01.02-2016 kl. 1400.

Etter at leieforholdet har vart i 1 år kan det av begge parter sies opp med 3 måneders varsel. Oppsigelse må varsles senest 3 måneder før fraflytting.

Anonymous poster hash: fcfa8...28a
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Minimum leieperiode er 1 år og maks er 3 år (2013-2016). Ser riktig ut.

Anonymous poster hash: 0eef7...040
Skrevet

Hva skjønner du ikke?

Jeg forstod det slik at.. Leieforholdet startet i februar i år, og opphører februar 2016 - MED MINDRE en av dere sier den opp?

AnonymBruker
Skrevet

Minimum leieperiode er 1 år og maks er 3 år (2013-2016). Ser riktig ut.

men det står jo 3 år, deretter 1 år med 3 mnds oppsigelsetid. Tidsbestemt kontrakt med oppsigelsestid?

Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Misforstod, tror jeg

Endret av Arabella
AnonymBruker
Skrevet

Hva skjønner du ikke?

Jeg forstod det slik at.. Leieforholdet startet i februar i år, og opphører februar 2016 - MED MINDRE en av dere sier den opp?

Sier den opp etter 1 år? DVS at jeg må leie 1 år så kan jeg si opp med 3 måneder, eller bo der i 3 år uten oppsigelsesvarsel etter de fulgåtte 3 årene. Man kan ikke ha begge deler. Kan noen som har greie på JUS svare meg på dette?

Etter at leieforholdet har vart i 1 år kan det av begge parter sies opp med 3 måneders varsel. Oppsigelse må varsles senest 3 måneder før fraflytting.

AnonymBruker
Skrevet

Det var klokkeslettene TS reagerte på, etter hva jeg oppfattet.

Nei, jeg reagrer på at det er 2 tidsbestemmelser. OG oppsigelsestid i tilegg.

Jeg MÅ leie 1 år, deretter kan jeg si opp med 3 måneders varsel, eller bo der i 3 år uten oppsigelsestid etter fulgåtte 3 år.

Skrevet

Sier den opp etter 1 år? DVS at jeg må leie 1 år så kan jeg si opp med 3 måneder, eller bo der i 3 år uten oppsigelsesvarsel etter de fulgåtte 3 årene. Man kan ikke ha begge deler. Kan noen som har greie på JUS svare meg på dette?

Ja? Enten må du leie i ett år og tre måneder (<- oppsigelsestiden), eller så må du vente til leieperioden går ut av seg selv.

Se husleieloven § 9-2..

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er klokkeklart, jeg. Du må leie der i minst 1 år. Leieforholdet opphører automatisk etter 3 år med mindre en ny kontrakt er på plass.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kontrakten må fornyes etter tre år og 2 timer, i mellomtiden har du derimot mulighet til å si opp med 3 måneders varsel, forutsatt at du allerede har bodd der i 1 år, siden 1 år er en minimum leieperiode.

Anonymous poster hash: bc43f...445

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...