AnonymBruker Skrevet 26. juli 2013 #1 Skrevet 26. juli 2013 Hei. Jeg har i de siste årene fått noe dårligere syn så jeg skal kjøpe meg et par lesebriller. Briller er en veldig stor investering, er det noen her som har tips angående anskaffelse av lesebriller? Anonymous poster hash: 05077...065
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2013 #2 Skrevet 26. juli 2013 Ta en synstest. Anonymous poster hash: ada7e...664 3
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2013 #3 Skrevet 27. juli 2013 Har gjort det.. Anonymous poster hash: 05077...065
sebra Skrevet 27. juli 2013 #4 Skrevet 27. juli 2013 Da anbefaler jeg deg en tur til en brillebutikk og få hjelp av noen som jobber der
estrella Skrevet 28. juli 2013 #5 Skrevet 28. juli 2013 Lesebriller koster ikke så fryktelig mye, det er selvsagt litt forskjell i pris fra kjede til kjede, men det er fordi de ulike kjedene har ulike avtaler med leverandørene av glass/innfatninger. Hvis du har høy styrke så ville jeg gått opp i kvalitet på glassene, til det som heter 1.6 istedenfor 1.5 (har du veldig høy styrke finnes det 1,67 og 1,74, men det tviler jeg du har, siden du kun trenger lesebriller). Men velg glass med iallefall ripebeskyttelse og antirefleks, så kan du vurdere om du ønsker glass med flere behandlinger, jo bedre glass jo mer koster det. Det er ikke før du trenger progressive eller ved høy styrke/masse prisme/veldig skeive hornhinner at du er oppe i 5000-6000 kr, enstyrkebriller, altså avstandsbriller eller lesebriller kan du fint få til rundt 1500-2000 kr alt etter hvor du går og hvilke glass du velger. Det beste er å dra til en butikk og prate med dem som jobber der, så kan du heller fortelle at du ikke ønsker å bruke mer enn max den summen der. Hvis du vil ha litt rimeligere glass så bør du gå for innfatning med hel ramme, ikke garnityr og trådbrille (da må du opp i kvalitet for at de skal kunne slipe til spor til tråden som holder glasset på plass/bore hull). Så bottom line, velg hel ramme og glass med iallefall ripebeskyttelse og antirefleks. Da skal du kunne havne på ca 1500 kr på butikker som ikke er veldig dyre i utgangspunktet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå