Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har reist med så små barn som vil dele sin erfaring? :)

Anonymous poster hash: 50e42...6c4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor dra med så små? Helsesøster anbefalte å vente til de hadde fått vaksiner.

Anonymous poster hash: 6e481...1fa

• Liker 7
Skrevet

Nei, for guds skyld, VENT. Ikke dra en utsatt baby gjennom det bakterie og virushelvetet fly og ferie er, dersom du kan unngå det!

• Liker 18
Skrevet

Min erfaring er at foreldre som drar til Syden med så små babyer er egoistiske tullinger, som setter sine egne ønsker foran barnets sikkerhet, velvære og behov. Samt at det er en lett måte å få store grupper av mennesker til å hate deg på.

• Liker 18
Skrevet

Det tror jeg ikke jeg hadde giddet om målet er en sol-og-bad-ferie... den smule erfaring fra sommeren i år tilsier at selv 25 varmegrader kan være hardt for små babyer, og resultater er kontinuerlig amming og en baby som vil bæres rundt hele tiden. Og ikke spesielt mye ferie/tid i solen på mor...Kanskje ikke så enkelt om man et på strandferie, de små skal jo ikke ha sol på seg. Det blir fort varmt også i en vogn som står i skyggen

men det et nå my two cents, har ikke vært på ferie med baby.

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde aldri tatt med en baby på 6 uker til utlandet!!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke mat trollet...

Anonymous poster hash: b641d...2be

• Liker 2
Skrevet

det kommer ann på hvor , hvorfor og hvordan, men helst hadde jeg ikke tatt en så ung til syden

Skrevet

Helst? Det er ingen unnskyldning. Hvor mange begraves i "syden" og sånne ting der man ønsker å dra? Man har ikke noe behov for å være med på foreldrenes 50-årsdag.

Skrevet

Jeg dro nettopp med en seks uker gammel baby til Spania, uten problemer av noe slag. Enkel flyreise, late dager med familien, deilig temperatur og masse oppmerksomhet fra fastboende og turister- hun led ikke akkurat noen nød. Hvis man ammer er jo maten praktisk og hygienisk "pakket", og tilgjengelig til enhver tid. Bleiene står ikke tilbake for de norske. Jeg spurte både helsesøster og barnelege før avreise, og ingen av dem hadde innvendinger.

Men dette gjaldt som sagt et europeisk land, med relativt kort flyreise, og før den voldsomme sommervarmen satte inn. Jeg hadde nok ikke reist til Syd-Europa i juli heller med en så liten baby, og ikke utenfor allfarvei.

Mvh

Egoistisk tulling som etter beste evne tar hensyn til hele familiens behov, ikke bare egne eller babyens.

• Liker 8
Skrevet

Med smittefaren det utgjør for en uvaksinert baby, så er det egotripp på høyt nivå!

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å reise med 6mnd gammel baby til Spania? Reiser med barnefar på jobbtur i vinter (flere måneder) og vi vil gjerne ha besøk av barnemor og den lille (nyfødt nå). Evt. at de blir med på hele turen. Vet lite om sånne små, men folk får jo barn i Spania også.

Når får de vaksiner og slikt da? Bør man egentlig vente til ungen har fått BGC i 12-årsalderen? :fnise:

Anonymous poster hash: 11053...b4b
  • Liker 1
Skrevet

Med smittefaren det utgjør for en uvaksinert baby, så er det egotripp på høyt nivå!

Helsesøster og barnelege vurderte det ikke slik. Og da forholder jeg meg til det. For øvrig fikk hun satt første omgang av vaksineprogrammet allerede ved fireukerskontrollen, det er vanlig her vi bor.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke en så liten baby beskyttet av antistoffer fra moren?

Anonymous poster hash: fc1ff...b50

Skrevet

Er ikke en så liten baby beskyttet av antistoffer fra moren?

Anonymous poster hash: fc1ff...b50

Til en viss grad, ja.

Men det er jo dermed ikke slik at man er unntatt. Og med meslinger som annen drit som feier over Europa ...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Helsesøster og barnelege vurderte det ikke slik. Og da forholder jeg meg til det. For øvrig fikk hun satt første omgang av vaksineprogrammet allerede ved fireukerskontrollen, det er vanlig her vi bor.

Rart hvor forskjellige helsestasjonene er. Vi fikk et hefte på hjemmebesøket om hvorfor de anbefalte å vente noen måneder med utenlandsreise.

Anonymous poster hash: 6e481...1fa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

JISES! HYSTERISKE KVINNFOLK!

Anonymous poster hash: b6853...273

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Helst? Det er ingen unnskyldning. Hvor mange begraves i "syden" og sånne ting der man ønsker å dra? Man har ikke noe behov for å være med på foreldrenes 50-årsdag.

Min venninne har foreldre som bor i syden hele året.

Anonymous poster hash: 8b15e...cca

AnonymBruker
Skrevet

Hvor bor du?

Anonymous poster hash: 8b15e...cca

Skrevet

Jeg tror jeg ville latt være på grunn av sykdomsfaren, men jeg er nok en av dem som overhodet ikke tar risiko som dette hvis ikke det er helt nødvendig. Om fastlege eller andre dere har oppfølging hos synes det er problematisk, så hør på dem. Hvis du ender med å dra på denne ferien, så se at du tar forhåndsregler og fikser nødvendige vaksiner. Be om råd fra fagfolk som kjenner dere, altså ikke bare fra rasende internett-kvinner - selv om de har et poeng.

Hva med å reise med 6mnd gammel baby til Spania? Reiser med barnefar på jobbtur i vinter (flere måneder) og vi vil gjerne ha besøk av barnemor og den lille (nyfødt nå). Evt. at de blir med på hele turen. Vet lite om sånne små, men folk får jo barn i Spania også.

Når får de vaksiner og slikt da? Bør man egentlig vente til ungen har fått BGC i 12-årsalderen? :fnise:

Anonymous poster hash: 11053...b4b

Så en over her nevne BCG... Den tar man ikke lenger på 13-14 åringene slik man gjorde før, dessverre. Vil likevel råde folk til å gjøre det frivillig når de kan, for jeg har sett hva tuberkulose kan gjøre med folk... Og det er forferdelige saker å bli kvitt. Det går fint an å gjøre det, men det begrenser livet ditt en lang stund.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...