AnonymBruker Skrevet 26. juli 2013 #1 Skrevet 26. juli 2013 Som førstegangsmor er det til tider noen spørsmål som dukker opp, og ikke alle er jeg like flink til å løse utifra logikk- om det finnes logiske svar. Nå skal vi snart på badeland med vår 2-åring, hvilke badeklær skal vi bruke? Som bleiebruker kan det også oppstå noen "uhell" uten bleie, ikke alltid hun rekker å si ifra. Barn tisser sikkert en god del i bassenget? Men hva om nr 2 skjer? Da barnet var baby dro vi på svømming, og da brukte vi badebleier for babyer. Finnes de for større barn? Har ikke sett noen i butikkene. Vi har vanlig badedrakt og en tettere badetruse(stoff over plast?). Hvordan gjorde dere det? Evt hvordan gjør dere det? Takknemlig for hjelp Anonymous poster hash: 840f1...2ba
Silfen Skrevet 26. juli 2013 #2 Skrevet 26. juli 2013 Badebleie. Finnes i flere størrelser. På butikk eller også i badeland.
Severus Skrevet 26. juli 2013 #3 Skrevet 26. juli 2013 (endret) Finnes også egne tøybadebleier, enkelte sportsbutikker har dem inne. De holder på nr2 men ikke nr1, det gjelder forøvrig for både engangs og tøybadebleier. Endret 26. juli 2013 av Vex
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2013 #4 Skrevet 26. juli 2013 Badebleie. Finnes i flere størrelser. På butikk eller også i badeland. Aha, så de finnes altså for større barn? Kan du presisere hvilke butikker? For jeg finner ingen på Rema1000 eller Spar her i området. Finnes også egne tøybadebleier, enkelte sportsbutikker har dem inne. De holder på nr2 men ikke nr1, det gjelder forøvrig for både engangs og tøybadebleier. Skal sjekke ut neste gang jeg er i nærheten av en sportsbutikk. Så badebleie er altså tingen. Takk for svar Anonymous poster hash: 840f1...2ba
Silfen Skrevet 26. juli 2013 #5 Skrevet 26. juli 2013 Nei, hvilke butikker aner jeg ikke, det er ikke akkurat noe jeg ser etter. Bare lagt merke til de dann og vann.
Gjest Måkehyl Skrevet 26. juli 2013 #6 Skrevet 26. juli 2013 Vis du kjøper en litt tettsittende badebukse så holder det også på nr2.
skruf Skrevet 26. juli 2013 #7 Skrevet 26. juli 2013 I badelandet her vi går så får du kjøpt badebleier... Ring og sjekk om du får kjøpt det der du skal:) 1
Piri Formis Skrevet 26. juli 2013 #8 Skrevet 26. juli 2013 Vår toåring bruker badebleie str 5, husker ikke hvilket merke. (Huggies??) De selges både på coop og rema her vi bor. Har også en badebukse utenpå fordi jeg syns det ser bedre ut.
Missy1 Skrevet 26. juli 2013 #9 Skrevet 26. juli 2013 Flere badeland har påbudt med badebleie. Altså at man ikke får lov å bruke disse badetrusene med plast inni. Er nok lurt å forhøre seg før dere drar eller safe med å kjøpe vanlige badebleier i butikken. (De ansatte i disse badelandene tror sikkert at engangsbadebleier holder tett når det gjelder tiss, men det gjør de altså ikke)
Severus Skrevet 26. juli 2013 #10 Skrevet 26. juli 2013 Var innom på jobb(ICA supermarked) vi hadde alt fra str 2 til 6 av Huggies sine kosta vel rundt 60 kr for en pakke.
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2013 #11 Skrevet 26. juli 2013 I vårt badeland får du en badebleie inkl. i billetten, så jeg ville ha ringt å forhørt meg! Anonymous poster hash: d6395...ff6
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2013 #12 Skrevet 26. juli 2013 Tusen takk for hjelp, svar og råd Skal kjøpe oss en pakke for sikkerhetsskyld, om jeg finner noen. Kan da ikke være så vrient, kanskje bare disse lokale butikkene som ikke har så stort marked for slikt? Og dobbeltsjekker med badeland også. Anonymous poster hash: 840f1...2ba
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2013 #13 Skrevet 26. juli 2013 Vi pleier å kjøpe på rema eller annen dagligvare, eller på apoteket. Der pleier de ha det!Anonymous poster hash: 85fde...a1b
Frisørdama Skrevet 28. juli 2013 #14 Skrevet 28. juli 2013 Kjøpte badebleie på rimi til min 2åring for kort tid siden.
^me^ Skrevet 28. juli 2013 #15 Skrevet 28. juli 2013 (endret) jeg bruker bare en slik på vår gutt som er 19 mndr, den er også godkjent på babysvømmingen der jeg bor.http://www.bleieboden.no/display.aspx?menuid=26 Kjempefornøyd!!kort leveringstid er det også (et par dager) har bestilt badebleier her i fra flere ganger Endret 28. juli 2013 av ^me^
Piri Formis Skrevet 29. juli 2013 #17 Skrevet 29. juli 2013 Jeg foretrekker engangs. Ulempen med stoff er at du har ikke noe å ha på ungen etter at uhellet først har skjedd. Da må jo badebuksa vaskes. Vår toårig må ofte bæsje når hun bader. Tror det setter fart på tarmen eller no. Tar henne bare med inn i garderoben, skifter badebleie og bader videre.
Severus Skrevet 29. juli 2013 #18 Skrevet 29. juli 2013 Stoff er vel bare å fjerne bæsjen med dopapir og skylle vekk flekkene. Trusa vil jo allerede være våt, så å skylle den har ingenting å si.
Piri Formis Skrevet 29. juli 2013 #19 Skrevet 29. juli 2013 Skylle vekk avføringsflekker og bruke på nytt?! Nei takk. Æsj!! Ville ikke brukt buksa igjen før etter en real runde i vaskemaskinen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå