Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har peil på disse?

Ser at det er ulike serier og jeg tror jeg har forstått det slik at 800-serien er ok. Men så er det ulikheter innen den serien også.

Gjerne tips til fysiske butikker de er i også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samsung 8 serie LED finner man i alle seriøse elektrobutikker. Det er en av de mest populære TV modellene som finnes på markedet. Årets 8 series begynner på f, så alle TVer vil for eksempel være kalt UE55F8000. De Norske modellene heter F8005 og F8505, det finnes noe variasjon innenfor denne serien og. For eksempel enkelte designmodeller med forskjellige rammer, fot og liknende.

Modeller som begynner med PS er plasma TVer mens modeller som begynner med UE er LCD/LED.

TVen er stort sett akkurat den samme overalt, men selges i forskjellige pakker. For eksempel vet jeg at komplett har solgt Samsung 8 serie med en ekstra liten TV på kjøpet. Mens Elkjøp selger med en 10.1" tablet innebygd i prisen.

Årets 8 serie er en veldig god TV, men ikke tro at Samsung 8 serie er gode TVer hvert år. Fjorårets TV var noe forferdelig skit!

Hvis det er noe mer du lurer på kan du bare sende meg en PM.

• Liker 3
Skrevet

Tusen takk! Jeg lurer jo på mer. Hvordan vet jeg at det er årets? Hva er prisforskjellene? Hadde du giddet å sende meg en link til en tv på rundt 46 " slik at jeg vet hva jeg skal se etter?

Skrevet

Og hva er egentlig best av plasma og lcd?

Gjest gjest17
Skrevet

8505 modellen er LED- LCD mens 8005 modellen er LCD. Har ikke lest meg opp på TVer de siste årene siden vi kjøpte, så kan ikke gi noe anbefaling ang. hva eller hvilket. Men det får du muligens hjelp til av han ovenfor? :-)

Skrevet

Etter det jeg vet er det ingen, eller i alle fall veldig lite forskjell på de to modellene. f8505 er designmodellen, som blir solgt i langt mindre volum. Var under inntrykk av at designmodellen skulle koster 2-3.000 mer enn den vanlige. Så der er det nok noe rart som har skjedd, eller noe jeg selv ikke har fått med meg.

Og ikke hør på posteren ovenfor. Begge to er LCD TVer med Kant-LED bakbelysning. Altså helt samme type teknologi.

• Liker 2
Skrevet

Ser at det er tilbud på hdmiledning om man kjøper tv. Vil det si at man ikke kan overføre ting trådløst? Det er jo nett på de, sant, slik at man kan streame filmer og sånt via wifi? Men telefonen min overfører f.eks. bilder til pcn uten at jeg trenger ledning.

Skrevet

Hvis du vil ha en anbefaling på TV, så kan du sende meg svaret på 5 spørsmål.

1. Hvor langt er det fra der du sitter, til der TVen står.

2. Hva skal du koble til TVen? Spillmaskiner, PC, høyttalere osv.

3. Hva slags rom skal du ha TVen i, og hvordan er det med belysning, vinduer osv.

4. Hva bruker du TVen til? Feks ser du mye dokumentarer, film, spill, nyheter, reality TV osv.

5. Vet du hva smart TV er? Og er det i så fall viktig for deg?

Gjest gjest17
Skrevet

Etter det jeg vet er det ingen, eller i alle fall veldig lite forskjell på de to modellene. f8505 er designmodellen, som blir solgt i langt mindre volum. Var under inntrykk av at designmodellen skulle koster 2-3.000 mer enn den vanlige. Så der er det nok noe rart som har skjedd, eller noe jeg selv ikke har fått med meg.

Og ikke hør på posteren ovenfor. Begge to er LCD TVer med Kant-LED bakbelysning. Altså helt samme type teknologi.

Sorry for det, ble nok villedet av elkjops salgsstrategi.

Skrevet

Sorry for det, ble nok villedet av elkjops salgsstrategi.

Står tydelig LED TV i begge overskriftene ;) I det tilfellet her trur jeg kun du har deg selv å skylde på ;p

• Liker 1
Skrevet

Hvis du vil ha en anbefaling på TV, så kan du sende meg svaret på 5 spørsmål.

1. Hvor langt er det fra der du sitter, til der TVen står.

2. Hva skal du koble til TVen? Spillmaskiner, PC, høyttalere osv.

3. Hva slags rom skal du ha TVen i, og hvordan er det med belysning, vinduer osv.

4. Hva bruker du TVen til? Feks ser du mye dokumentarer, film, spill, nyheter, reality TV osv.

5. Vet du hva smart TV er? Og er det i så fall viktig for deg?

1: tre meter, eller to og en halv. Har en 36" nå og den er litt for liten.

2: Vi har wii og xbox. Mulig jeg investerer i en ny filmdings. Ellers pc ved behov, som dersom jeg har filmer, bilder og sånt.

3: stuen. Det er lyst her, to vinduer, et på hver side av der tv-n står, ingen gardiner.

4: Film, doku, nyheter er min greie. Men kidsa har jo reality, barnetv, film, spill og alt det der.

5: Vet og vet. Man kan snakke til den og man kan ha 3D. Man kan streame filmer og sånt. Blir vel litt som en smarttelefon.

Skrevet

I det fall vil Samsung 46" F7005 eller F8005 være gode valg.

• Liker 2
Gjest gjest17
Skrevet

Står tydelig LED TV i begge overskriftene ;) I det tilfellet her trur jeg kun du har deg selv å skylde på ;p

Jeg leste gjennom beskrivelsen på begge, punktene under varenummert. Shame on me, går fint :)

Skrevet

Tusen takk. :nigo:

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk. :nigo:

PS, hvis jeg skal gjette så vil samsung 8005 + tablet bli solgt til 9995 i minst en uke før Jul. Sannsynligvis i midten av November. Den vil og sannsynligvis være på ett tilsvarende tilbud i romjulen eller rett etter jul.

Men dette vil være med begrensede antall da, så møt opp kl. 6 om morgenen om du vil kjøpe en. Minst en time før åpning ;P

Anonymous poster hash: aea87...7fe

AnonymBruker
Skrevet

Trykte feil, skulle ikke være anonym.

Anonymous poster hash: aea87...7fe
Skrevet

Å herregud da!

Skrevet

Lenge til jul. Tv-n min er ikke venn med seg selv om dagen. Den mister bilde når det passer den og kan ikke være påslått for lenge før den ser ut som et prøvebilde i farger.

Skrevet

Jada, og prisen er ikke dårlig nå heller. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...