Gå til innhold

Jeg har såret noen uten at det var faktisk det jeg mente....

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og det er fortsatt ikke det jeg har ment. Jeg klarer ikke å forstå hvorfor det jeg har gjort sårer henne...?

Det er min nye kjæreste jeg snakker om. Vi har holdt et fryktelig høyt tempo siden vi ble sammen. Før eller siden var vi uansett nødt til å roe ned tempoet, for vi sliter oss ut både sammen og hver for oss.

Så jeg bad om vi kunne ta det litt med ro og om jeg kunne få litt tid til å la ting få synke. Det neste som skjer er at hun nesten oppfører seg som at det er slutt.

Uansett hva jeg sier, så ser hun ut til å ta det som et svik og nå har hun sluttet å svare meg når jeg ringer eller skriver til henne også.

Er det virkelig så galt at jeg sier fra om hvilke behov jeg har? Det var jo for at vi skulle kunne bygge forholdet vårt sterkere at jeg gjorde det. Det har jeg også sagt til henne, men det virker ikke som at hun vil forstå uansett hva jeg sier :-(.

Anonymous poster hash: d7388...510
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du har ikke gjort noe galt :)

Anonymous poster hash: a1763...fb1
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Si at hun må respektere deg. Selv om dere er kjærester, betyr ikke det at dere ikke er selvstendige individ. Alle trenger alenetid, og om man er for mye oppå hverandre, blir man sliten.

Anonymous poster hash: fcd95...69f
  • Liker 6
Gjest .-L-.
Skrevet

Virker som hun tok det veldig personlig da. Gi henne litt tid så snur hun sikkert :)

Gjest Radowan
Skrevet
Uansett hva jeg sier, så ser hun ut til å ta det som et svik og nå har hun sluttet å svare meg når jeg ringer eller skriver til henne også.

Er det virkelig så galt at jeg sier fra om hvilke behov jeg har? Det var jo for at vi skulle kunne bygge forholdet vårt sterkere at jeg gjorde det. Det har jeg også sagt til henne, men det virker ikke som at hun vil forstå uansett hva jeg sier :-(.

Gir du dem hånda, så tar de hele armen. Viktig at du setter foten ned her med en gang og ikke gir etter for den type passiv-aggressivitet. Innenfor barneoppdragelse er det noe som heter "negative reinforcement", altså det å gi bekreftelse på negativ adferd. I det øyeblikket du gir dette, støtter du opp under den negative adferden og da blir du heller aldri kvitt den. Det er ikke bare innenfor barneoppdragelse dette er viktig å være klar over, men også i samlivsrelasjoner med voksne kvinner.

AnonymBruker
Skrevet

Barnslig oppførsel, men hun tok det kanskje som mer alvorlig enn det det var? Alt føles jo så sterkt når man er forelska...

Anonymous poster hash: 082ba...626

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for forståelsen fra flere av dere :-).

Barnslig oppførsel, men hun tok det kanskje som mer alvorlig enn det det var? Alt føles jo så sterkt når man er forelska...

Ja, jeg tenker at dette kanskje heller handler mer om forelskelsen.

Man tenker ikke rasjonelt når man mister all forstand slik vi har gjort det de siste ukene.

Og det var grunnen til at jeg ville bremse ned og, fordi det begynte å bli så altfor intenst for meg. Hun må ha vært temmelig bortreist hun også, siden hun tar det så ille opp.

Gjest Eurodice
Skrevet

Gir du dem hånda, så tar de hele armen. Viktig at du setter foten ned her med en gang og ikke gir etter for den type passiv-aggressivitet. Innenfor barneoppdragelse er det noe som heter "negative reinforcement", altså det å gi bekreftelse på negativ adferd. I det øyeblikket du gir dette, støtter du opp under den negative adferden og da blir du heller aldri kvitt den. Det er ikke bare innenfor barneoppdragelse dette er viktig å være klar over, men også i samlivsrelasjoner med voksne kvinner.

Bare en liten korrigering. Det jeg har uthevet, gjelder også for mange menn.

• Liker 2
Skrevet

Du har ikke gjort noe galt det er hun som har mensen.

Skrevet

Kan jo være at hun tenker at TS dumper henne.

Så hvis det ikke er det han gjør så bør han nok forklare henne at det ikke er det han ønsker.

• Liker 3
Skrevet

Viktig å være ærlig å si hva du mener :)

Gjest Radowan
Skrevet

Bare en liten korrigering. Det jeg har uthevet, gjelder også for mange menn.

Helt sikkert, men så vidt jeg har forstått er trådstarter en mann som er i et forhold med en kvinne.

AnonymBruker
Skrevet

Kan jo være at hun tenker at TS dumper henne.

Så hvis det ikke er det han gjør så bør han nok forklare henne at det ikke er det han ønsker.

Har prøvd.. Det hjalp ikke.

Hun lager sine egne konklusjoner uansett hva jeg sier.

Men hun er nok usikker på meg, ja. Det har jeg innsett.

Skrevet

Har prøvd.. Det hjalp ikke.

Hun lager sine egne konklusjoner uansett hva jeg sier.

Men hun er nok usikker på meg, ja. Det har jeg innsett.

Ja, hun er nok usikker på deg, og samtidig virker det som at hun har dårlig tid.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, hun er nok usikker på deg, og samtidig virker det som at hun har dårlig tid.

Interessant det du nevner med tid. Det tror jeg kan stemme. Hvordan så du dette?

Skrevet

Interessant det du nevner med tid. Det tror jeg kan stemme. Hvordan så du dette?

Fordi folk som regel har for dårlig tid, og derfor flytter i sammen for fort.

Skrevet

Hun er nok redd for at det at du sier du trenger tid for deg selv, "for å la ting synke",betyr at du er i tvil om forholdet er riktig.

• Liker 1
Skrevet

Hun tror sikkert du prøver å komme deg ut av det hele på en "snill måte".

AnonymBruker
Skrevet

Hun er nok redd for at det at du sier du trenger tid for deg selv, "for å la ting synke",betyr at du er i tvil om forholdet er riktig.

Hun tror sikkert du prøver å komme deg ut av det hele på en "snill måte".

Og igjen... Det handler om tillit og om å tørre å gå ut av komfortsonen sin for å investere i noe.

Det har skjedd meg igjen. Hun er ikke klar :-(.

Fordi folk som regel har for dårlig tid, og derfor flytter i sammen for fort.

Folk som stormforelsker seg og også har dårlig tid flykter som regel fra noe ved å søke lykken i et annet menneske.

Hun og jeg er i samme båt der og dette forteller meg mer om hva jeg må ta tak i for å bli lykkelig som singel (jeg regner med at jeg er singel igjen nå, men jeg avventer litt).

AnonymBruker
Skrevet

Ja, da nærmer det seg jo noe. Men fortsatt et godt stykke igjen å gå da.

Anonymous poster hash: b47b1...874

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...