Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nylig var jeg på hytta med familie og noen i slekten. Jeg og søskenbarna mine spilte et brettspill en kveld og koste oss.

Spillet er veldig morsomt, og bl.a. skal man tegne i blinde mens de man er på lag med skal gjette.

Kusinen min er 18 og jeg er 25, og vi skulle begge tegne i blinde på hver vårt lag mens de andre skulle gjette.

Mens vi tegnet i blinde, gjettet de på laget mitt først hva det var jeg tegnet, så vi fikk poeng. Da vi begge åpnet øynene våre, så kusinen min at jeg hadde tegnet mye penere enn henne i blinde og hun ble dritsur. Hun sa ingenting, men hun satt bare der og så sur ut.

Vi fortsatte å spille, men hun lagde veldig dårlig stemning.

Til slutt ble vi ferdige å spille, og kusinen min satt i et hjørne og gråt. Alle bare gikk, og jeg skjønte ingenting og lurte på om jeg skulle beklage at jeg hadde tegnet penere enn henne?

Tanten min ble sur på meg, og hun sa surt at jeg trengte vel ikke briefe med tegneferdighetene mine?

Jeg ble helt sjokkert og paff...

Men sånn har det alltid vært. Ingen får lov til å være flinkere eller bedre enn min kusine. Da blir kusinen min lei seg og tanten min blir sur på de som er flinkere enn henne.

Er dette rett måte å håndtere det på? Skal jeg og alle andre være dårligere enn vi er slik at kusinen vår skal føle seg bedre?

Anonymous poster hash: e017d...b0e
Videoannonse
Annonse
Gjest betina
Skrevet

Så barnslig. Du får nok bare overse det. Hvordan skal kusinen din klare seg ute i det virkelige liv hvis hun blir dullet med sånn av tanten din.

Gjest Funky Punk
Skrevet

Bortskjemt drittunge som ikke klarer å oppföre seg.

Hadde oversett det glatt og latt henne bare sutre for seg selv, om om andre hadde kommet med slike kommentarer så hadde jeg ristet på hodet og oversett det også

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

åh herregud, her snakker vi om curlingbarn på sitt verste. Det er helt utrolig at folk oppdrar barna sine på den måten, og så må vi andre ha med de bortskjemte drittungene der å gjøre ute i verden seinere

Anonymous poster hash: dfd3f...1b1
  • Liker 8
Gjest Violetta
Skrevet (endret)
:ler: jeg tror kusina di må bli mer voksen før hun spiller neste gang. Endret av Violetta
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke første gang det har skjedd, men det skjer jo ikke så ofte. Men nå syns jeg det tok helt av. Det ble iallfall ikke mer brettspill etter det.

Godt å høre andres synspunkt. De andre jeg spilte med bare gikk og gadd ikke bry seg de heller, mens jeg satt der med dårlig samvittighet.

Gjest Raindrops
Skrevet

Overse det og ikke få dårlig samvittighet. Hun vokser aldri opp hvis alle rundt henne fortsetter å ta slike tåpelige hensyn, da gjør dere henne bare en bjørnetjeneste.

• Liker 7
Gjest Gjest
Skrevet

Nylig var jeg på hytta med familie og noen i slekten. Jeg og søskenbarna mine spilte et brettspill en kveld og koste oss.

Spillet er veldig morsomt, og bl.a. skal man tegne i blinde mens de man er på lag med skal gjette.

Kusinen min er 18 og jeg er 25, og vi skulle begge tegne i blinde på hver vårt lag mens de andre skulle gjette.

Mens vi tegnet i blinde, gjettet de på laget mitt først hva det var jeg tegnet, så vi fikk poeng. Da vi begge åpnet øynene våre, så kusinen min at jeg hadde tegnet mye penere enn henne i blinde og hun ble dritsur. Hun sa ingenting, men hun satt bare der og så sur ut.

Til slutt ble vi ferdige å spille, og kusinen min satt i et hjørne og gråt. Alle bare gikk, og jeg skjønte ingenting og lurte på om jeg skulle beklage at jeg hadde tegnet penere enn henne?

Tanten min ble sur på meg, og hun sa surt at jeg trengte vel ikke briefe med tegneferdighetene mine?

Men sånn har det alltid vært. Ingen får lov til å være flinkere eller bedre enn min kusine. Da blir kusinen min lei seg og tanten min blir sur på de som er flinkere enn henne.

Er dette rett måte å håndtere det på? Skal jeg og alle andre være dårligere enn vi er slik at kusinen vår skal føle seg bedre?

Kanskje din kusine har problem av noe slag?

Har hun dårlig selvtillit og/eller selvbilde, og opplever det som et nederlag de gangene hun ikke er best?

Jeg håper at noen hjelper henne, om det er noe hun trenger hjelp med.

Det kan ligge mye bak en slik reaksjon som din kusine viser.

Opplever du henne som en person som har et bra selvbilde og at hun har god selvtillit?

Hvordan oppfører din kusine seg, de gangene hun opplever å være den som er flinkest?

Måten din tante håndterer situasjonen på, vil etter mitt syn ikke hjelpe din kusine.

Skrevet

At.. hun er 18, og reagerte slik?? :sjokkert:

For en oppdragelse denne tanten din har gjennomført!! :sjokkert:

...ehh.?? :sjokkert: Dette trodde jeg ikke var mulig og trekke så langt opp i alder.

• Liker 4
Gjest Gjest
Skrevet

Gjør din kusine dette for å få oppmerksomhet?

Er hun vant til å være universets midtpunkt, og å være flinkest i alt, og at det er et nederlag for henne når hun ikke er best, og at hun ser på "feilfrihet" som en nødvendig egenskap og at hun opplever det å ikke være best som en "feil" ved seg selv?

AnonymBruker
Skrevet

Min første tanke var at kanskje det kunne være noe annet og større som plagde kusinen din, og at å tape i spill kunne være dråpen som utløste reaksjonen. Jeg sliter med langvarige depresjoner, og kan noen ganger gråte over noe som andre ville tatt som "filleting", som at jeg ikke får budsjettet til å stemme, eller at jeg prøver å reparere noe, men ikke får det til.

Er andre til stede anstrenger jeg meg derimot for å ta ting med et smil :)

Men når jeg leste at tanten din nærmest oppfordrer kusinen din til å oppføre seg slik, tenker jeg at hun gjør henne en bjørnetjeneste ved å dulle med henne. Da jeg var liten, var jeg det mange ville kalle "sippete", men faren min lærte meg opp så jeg gikk fra bli illsint da jeg tapte i spill som 5-åring, til å kunne le av et tap da jeg ble 10.

Tenker at det blir enda vanskeligere for denne jenta å lære å takle nederlag og problemer dersom moren forsøker å hindre alle andre i å "overgå" henne.

Anonymous poster hash: 09018...675
  • Liker 5
Skrevet

Først tenkte jeg at hun kanskje er veldig overfølsom, men hvis hun er vant til å være best i alt og at når ting ikke går hennes vei, så kommer atpåtil tanten, regner med det er moren hennes og kjefter fordi du tegner fint? Det er vel ikke din feil at du er flink til å tegne og at hun uheldigvis ikke er like flink. Hvis jeg var deg ville jeg ikke gjort noe annerledes, bare for å gjøre hun til lags. Sånn er livet og det må hun bare tåle... Har du snakket med henne om det?

Gjest Gjest
Skrevet

Har kusinen din alltid vært slik?

Har din tante håndtert slike situasjoner på samme måte over tid?

Har noe skjedd, som kusinen din er lei seg for?

Ofte kan andre ting enn det som er den virkelige grunnen, utløse smerten og gråten.

Skrevet

Er hun litt sær, har hun venner?

Skrevet

Høres veldig rart ut! neste gang må du tegne mye finere !

Skrevet

Avkommet blir ikke bra når foreldrene er idioter.

• Liker 2
Gjest Eurodice
Skrevet

Er kusinen din tilbakestående og tanten din overbeskyttende?

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje din kusine har problem av noe slag?

Har hun dårlig selvtillit og/eller selvbilde, og opplever det som et nederlag de gangene hun ikke er best?

Jeg håper at noen hjelper henne, om det er noe hun trenger hjelp med.

Det kan ligge mye bak en slik reaksjon som din kusine viser.

Opplever du henne som en person som har et bra selvbilde og at hun har god selvtillit?

Hvordan oppfører din kusine seg, de gangene hun opplever å være den som er flinkest?

Måten din tante håndterer situasjonen på, vil etter mitt syn ikke hjelpe din kusine.

Kan godt hende hun har dårlig selvbilde og selvtillit, men det er jeg også, og mange andre jeg kjenner.

Når hun er flinkest i noe, blir hun glad og svever på en måte på skyer.

AnonymBruker
Skrevet

Først tenkte jeg at hun kanskje er veldig overfølsom, men hvis hun er vant til å være best i alt og at når ting ikke går hennes vei, så kommer atpåtil tanten, regner med det er moren hennes og kjefter fordi du tegner fint? Det er vel ikke din feil at du er flink til å tegne og at hun uheldigvis ikke er like flink. Hvis jeg var deg ville jeg ikke gjort noe annerledes, bare for å gjøre hun til lags. Sånn er livet og det må hun bare tåle... Har du snakket med henne om det?

Jeg spurte henne senere hva som skjedde, og da ville hun ikke prate om det og avviste meg, så da får hun nesten finne ut av problemene sine på egen hånd slik som alle andre, tenker jeg.

AnonymBruker
Skrevet

Gjør din kusine dette for å få oppmerksomhet?

Er hun vant til å være universets midtpunkt, og å være flinkest i alt, og at det er et nederlag for henne når hun ikke er best, og at hun ser på "feilfrihet" som en nødvendig egenskap og at hun opplever det å ikke være best som en "feil" ved seg selv?

Nei, kusinen min liker ikke oppmerksomhet, og liker ikke å være midtpunket. Hun liker nok å bli sett på som flink, likevel. Vanskelig å forklare.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...