AnonymBruker Skrevet 26. juli 2013 #1 Skrevet 26. juli 2013 Grønnsaksuppe kokt i buljong og et par skiver grovt brød med et litt godt lag lett margarin for litt fett? (Jeg bruker ikke kjøtt i grønnsakene). Jeg spør ordig jeg har slitt med kosten og ikke lenger vet hva som er bra nok Anonymous poster hash: 1c5df...2ef
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2013 #2 Skrevet 26. juli 2013 Ja, jeg vil si det er ok. Anonymous poster hash: c2eeb...2c5 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2013 #3 Skrevet 26. juli 2013 Margarin er ikke sunt, og lett-produkter er bare full av kjemisk dritt. Bruk ordentlig smør. Og du får ikke i deg noen proteiner. Bruk kjøtt! Anonymous poster hash: 1d6ff...34d 6
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2013 #4 Skrevet 26. juli 2013 TS her, jeg er ikke glad i kjøtt/pølser og bruker lett margarin fordi det er det jeg liker smaken på også inneholder det sunne planteoljer/ikke metta fett Anonymous poster hash: 1c5df...2ef
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2013 #5 Skrevet 26. juli 2013 TS her, jeg er ikke glad i kjøtt/pølser og bruker lett margarin fordi det er det jeg liker smaken på også inneholder det sunne planteoljer/ikke metta fett Anonymous poster hash: 1c5df...2ef Mettet fett er ikke farlig. Margarin kan inneholde transfett blant annet, og for mye planteoljer skaper ubalanse mellom omega 6 og 3 i kroppen din (det stort sett dette som bidrar til at man uvikler blodpropp og åreforkalkning). Spis hva enn du måtte finne velsmakende for min del, men dette er en meget mangelfull middag. Det er jo bare litt karbohydrater + bittelitt fett. Et skikkelig måltid bør ha en god mengde både fett og proteiner. Anonymous poster hash: 1d6ff...34d 4
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2013 #6 Skrevet 26. juli 2013 Hva hvis jeg bytter til smør og tilsette bønner eller linser da? Evt. dropper brødet og tilsetter mer bønner/kikerter? Anonymous poster hash: 1c5df...2ef
Gjest Teora Skrevet 26. juli 2013 #7 Skrevet 26. juli 2013 (endret) Jeg ville brukt smør eller bremykt (smør + rapsolje) på skiven, også ville jeg lagt til bønner, linser eller kikerter til suppen siden det gir mer metning og protein, faktisk særlig når spist sammen med kornvarer om jeg ikke husker feil. Suppen kan også gjøres både mer velsmakende og næringsrik ved at du surrer grønnsakene som kan koke med hele veien i en god dæsj rapsolje før du tilsetter vann og buljong. Det frigir mer god smak, og du får litt ekstra næring fra oljen. Ikke bruk for høy varme, om du har med løk trenger bare denne å bli litt blank, ikke brun. Edit: Ser vi skrev på samme tanke her Endret 26. juli 2013 av Teora
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2013 #8 Skrevet 26. juli 2013 Det med fett, karbohydrater må du nesten finne ut av selv for det blir folk aldri enige om. Selv styrer jeg unna mettet fett og kroppen min fungerer best om den får karbohydrater. Det er sant at noen margariner inneholder palmeolje. Styr unna produkter som inneholder udefinert "vegetabilsk fett/olje". Når det gjelder middagen ellers, så er dette noe jeg ville spist om jeg skulle bort og få servert noe på kvelden. En slags mini holde det gående frem til den riktige muddagen-middag. Les deg litt opp på proteinkilder og diverse som vegetarianere bruker for å unngå mangelsykdommer!Anonymous poster hash: 5e016...50c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå