Mona Lisa Skrevet 19. april 2004 #1 Del Skrevet 19. april 2004 Hei alle sammen! Er for tiden sykmeldt pga depresjon/utbrenthet/stort arbeidspress, har vært det siden januar. Begynner nå å se lyset i tunnellen, men ønsker ikke på nåværende tidspunkt å gå tilbake til min tidligere jobb. Har derfor tenkt å søke permisjon fra denne jobben 1-2 år, og prøve noe annet. Har jeg rett til permisjon? Kommer oppsigelsestid inn når det gjelder permisjon? Takker for alle gode råd og kloke kommentarer! ;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Robban43 Skrevet 19. april 2004 #2 Del Skrevet 19. april 2004 Hei :-) Arbeidsmiljøvernloven regulerer retten til permisjon http://www.lovdata.no/frame-nl.html Desverre har du ikke RETT til permisjon men arbeidsgiver kan gi permisjon. Da blir dette en bindende avtale mellom deg å arbeidsgiver. Hvis det er så at det er din nåværende jobb som har forårsaket din sykemelding villle jeg heller søkt andre løsninger sammen med lege og event trygdeetat. Hvis du velger utdanning så har du rett til permisjon såfremt du har arbeidet sammenhengende hos nåverende arbeidsgiver i to år og totalt min tre år yrkesaktiv. Uansett håper det lykkes for deg :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå