Grønt blad Skrevet 26. juli 2013 #1 Skrevet 26. juli 2013 Vi er flere her inne som liker å gå turer i fjellet. Hvilken tur er den fineste du har gått? Hvilken turopplevelse er den fineste du har hatt? Hva var det som gjorde turen/turopplevelsen så flott! Lenk gjerne til bilder. Det kan være en tur på noen timer eller over flere dager. Man kan selvfølgelig svare flere ganger, for det er ikke alltid så lett å rangere turene. Kom med bidrag!
Grønt blad Skrevet 26. juli 2013 Forfatter #2 Skrevet 26. juli 2013 (endret) Jeg kan begynne. En av de fineste turopplevelsene jeg har hatt var da vi gikk ei uke i Jotunheimen Det var mye regn og tjukk tåke, men den siste dagen klarnet det helt og ble strålende sol. Naturen var fantastisk vakker, spesielt snøene og breene som gikk helt ned i et blikkstille vann. Vi møtte ingen andre, og følte det kun var oss og naturen, og det er etter min mening en av de beste følelsene man kan ha. Sånn generelt liker jeg best det tidspunktet når man kommer så langt bort fra vei og sivilisasjon at man ikke ser eller hører noen andre tegn til mennesker enn en smal sti og noen røde T-er. Det er kun meg/vi og naturen. Endret 14. august 2013 av Grønt blad
Gjest Belle Gunnes Skrevet 26. juli 2013 #3 Skrevet 26. juli 2013 Jobba noen sommere ved Valdresflyi så ble en del småturer derfra. Mange alene og litt på måfå også. Digg. Men beste turopplevelsen var da vi var noen venner, som red fra Beitostølen til Lom. Fem dager i salen tok det. Fantastisk tur.
frkharepus Skrevet 27. juli 2013 #4 Skrevet 27. juli 2013 Er så mange flotte turer å velge mellom, men en av de fineste var nok den første ordentlige fjellturen jeg gikk for over ti år siden. Sammen med en venninne gikk vi i en uke fra hytte til hytte over Hardangervidda, fra Finse til Haukeliseter. Gikk langs hardangerjøkulen hele første dagen, da vi valgte å gå til Kjeldebu og ikke Krækkja som så mange vanligvis gjør. Hadde nydelig vær hele uken, og var så heldige at vi fikk se en reinsdyrflokk på relativt nært hold. Gikk samme turen i fjor sammen med samboeren, og hadde nesten like bra vær da. Og turen og naturen var enda flottere enn jeg husket den. :-)
Bikini Skrevet 4. august 2013 #5 Skrevet 4. august 2013 Sånn i ettertid så er turen til Trolltunga den fineste turen jeg har gått. Gikk på meg en senebetennelse i hælen, men det var absolutt verdt det. Tung og krevende tur, og slapp å gå i kø
Gjest Gjest_Piiiip Skrevet 6. august 2013 #6 Skrevet 6. august 2013 Vandring i Ryfylkeheiene - Suldal, Erfjord etc. Flott. Ellers kan jeg si at som dagstur er Kjerag et flott skue
Gjest Conradine Skrevet 6. august 2013 #7 Skrevet 6. august 2013 Sykkelturen på Rallarveien er vel den fineste så langt for mitt vedkommende. Har gått en del i Ryfylkeheiene og det er også vakkert landskap - men Rallarveien var spesiell.
Bex Skrevet 14. august 2013 #8 Skrevet 14. august 2013 Må nok bli turene i Alpene rundt Oberstdorf som er mitt høydepunkt! Man går i 2-3000 moh og det er så grønt og frodig Anbefales!! Og så er det jo flott i området rundt hytta i Valdres Og på Finnmarksvidda!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå