Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det trygt?

Det er jo en viss sjanse for allergiske reaksjoner med begge deler.

Har ikke fått noen allergisk reaksjon på tatoveringen etter 1 uke.

Er det trygt å farge håret nå, eller er kroppen litt "påvirket" etter tatoveringen, og lettere kan reagere på en hårfarge?

(Vet ikke om dette passer best her, eller under kropp og helse..)

Anonymous poster hash: 97a07...911
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med mindre tatoveringen sitter bak øret eller i nakken f.eks der den er utsatt for å få hårfarge på seg ser jeg ikke noen problemer med å farge håret.

AnonymBruker
Skrevet

Med mindre tatoveringen sitter bak øret eller i nakken f.eks der den er utsatt for å få hårfarge på seg ser jeg ikke noen problemer med å farge håret.

Tanken er at jeg ikke vil overdrive bruken av allergifremkallende midler tett opii hverandre, om det er slik at dette øker sjansen for en reaksjon.

Skrevet

Klart kroppen din er påvirket av tatoveringen og jobber med å hele den. Men om den gror fint og du ikke har reagert på hårfarge før skal det ikke være noe problem.

Allikevel er det jo du som bestemmer selv hva du gjør med din kropp. ;)

Skrevet

Hvis du ikke pleier å reagere på hårfarge, gi gass. Tror allergiske reaksjoner på tatovering er meget sjelden i forhold til hårfarging.

Ville du farget håret med et skrubbsår? :)

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ikke pleier å reagere på hårfarge, gi gass. Tror allergiske reaksjoner på tatovering er meget sjelden i forhold til hårfarging.

Nå er ikke akkurat en tatovering med masse stoffer det samme som et skrubbsår da.

Dersom kroppen enda jobber med å "godta" disse stoffene, så vil jeg ikke strekke strikken med å farge håret enda ;)

Da venter jeg heller til tatoveringen er grodd.

AnonymBruker
Skrevet

Og nettopp siden det er vanlig med reaksjoner på hårfarge, så er det desto større grunn til å vente litt i mine øyne. At man ikke utvikler en "unødvendig" reaksjon/allergi.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...