Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil formatere pc min men har ikke noe cd eller noe som følgte med for den kjøpte jeg brukt!.. Er det noe jeg kan taste, så den kan bli slik den ble kjøpt ny?

Og det jeg trenger av bilder og filer er ført over:)

Har windows vista

Anonymous poster hash: a60f7...6f2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er ikke noe du kan taste eller gjøre ellers for at den skal bli slik den var når den var ny. Du trenger en windows-plate. Sorry... :-(

Anonymous poster hash: 3a6fe...fa1
AnonymBruker
Skrevet

Nei så ille :(

AnonymBruker
Skrevet

Ikke ett eller annet som kan slette alt i den heller?

AnonymBruker
Skrevet

Nei så ille :(

Hva bruker du maskinen til? Hvis det ikke er noe spesielt av spill (gammel maskin så går ut fra at du ikke bruker den til det?) så kan du jo prøve med linux. Du kan kjøre linux "live", altså uten å installere, bare prøve fra CD-plate. Se hvordan det fungerer for deg. Linux er gratis og enkelt å installere, hvis du liker det. :)

AnonymBruker
Skrevet

Du kan fysisk slette alle mappene, inkludert system mappene, men da blir jo pc'n din ubrukelig til du får tak i en cd.

Anonymous poster hash: d5a06...731
AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke bare å låne en CD da av noen som har en? Du bruker jo din egen lisenskode, den står på Windowsmerket på PCen din.

Anonymous poster hash: 60e54...15f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke bare å låne en CD da av noen som har en? Du bruker jo din egen lisenskode, den står på Windowsmerket på PCen din.

Anonymous poster hash: 60e54...15f

Det er faktisk ulovlig. (Går under kopibeskyttelse)

Gjest Morteno
Skrevet

Hvis du kjøpte PCen ferdiginstallert hos en forhandler så er det veldig ofte lagt inn en funksjon for å formatere/tilbakestille PCen. Hvis du kjøpte den fra Elkjøp/Lefdal så kan det hende de har det.

Hvis det ikke er tilfelle så kan du eventuelt laste ned Windows Vista / 7 / 8 og legge det på en disk / usb penn / ekstern harddisk og google "Install new OS from USB" eller lignende.

Ellers koster ny Windows rundt 500-800 kroner.

AnonymBruker
Skrevet

Hvor er funksjonen Morento?

Gjest Morteno
Skrevet

Litt usikker på Windows Vista siden jeg ikke brukte det så mye.

Du kan prøve å trykke på f.eks F10 når du skrur på maskinen og se om det tar deg til en "recovery" start up. Hvis den gjør det er det bare å følge instruksene.

Du kan også prøve å søke på PCen etter "Recovery", "formater", "tilbakestill" eller lignende, se om den finner noe.

Hvis i tvil kan du kontakte de du kjøpte PCen av.

Skrevet

Det er faktisk ulovlig. (Går under kopibeskyttelse)

Nei det er det ikke. Det er forskjellige rettigheter som gjelder på forskjellige versjoner av windows. Men ingen av dem har begrensninger på å reinstallere windows på samme hardware som man tidligere har installert det på!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...