Imsdal Skrevet 26. juli 2013 #1 Skrevet 26. juli 2013 Så starter kampen mot de ekstra kg , tror dere at det er mulig å gå ned 6,5 kg fra 12 august til 2 oktober?? Min vekt er nå 61,5 og jeg vil ned til 55 ( min perfekte vekt før jeg la på meg :-/ ) Skal også inn i brudekjolen så er vekdig viktig at jeg kommer meg ned til der jeg var ifjor :$ . Dette er min plan : Kommer til å løpe intervall i 15 min og sykkle i 15 min hver kveld altså 30 min trening ( begge med høy hastighet) trene minst 5 dager i uken og mage annenhver dag . Kommer til å holde meg til ca 1500 kcal om dagen Frokost Lunsj ettermiddags måltid( frukt etc) og middag ikke noe mat inntak etter kl 19-20 .. Noen som har klart å gå ned 6,5 kg på 7 uker før ? hadde vært veldig greit med tips etc ?
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2013 #2 Skrevet 26. juli 2013 Når og hvor mange måltider man spiser, er irrelevant. Det er først og fremst hvor mye man spiser, og deretter hva man spiser, som avgjør. Lavkarbo er best mtp rask vektnedgang i starten (man mister mye vann) og for å klare å holde seg mett og tilfreds på et lavere kalorinivå enn man er vant til. Å løpe hver dag anbefales ikke, spesielt ikke om man ikke allerede har et solid treningsgrunnlag og er vant til å løpe mye. Trening utgjør minimalt med forskjell over så kort tid. Det er ikke mange kaloriene man brenner iløpet av 30 minutter! Å trene mage hver dag har heller ikke noe for seg, for du fjerner ikke magefett ved å trene magemuskler. 1500 kalorier høres greit ut. Om du vil raskt ned i vekt, sats på å eliminere karbohydrater mest mulig. Jo mindre av disse du spiser, desto raskere kan du gå ned i vekt, fordi kroppen settes i fettforbrenningsmodus/ketose. Hold treningen på et nivå som harmonerer med ditt eget grunnlag, hvis ikke vil du bare pådra deg skader. Anonymous poster hash: 069ea...20e
Kladd Skrevet 26. juli 2013 #3 Skrevet 26. juli 2013 Mulig at du kan gå ned 6,5 kg mellom 12. august og 2. oktober, men det er mye lettere å gå ned 6,5 kg mellom 26. juli og 2. oktober! 3
Imsdal Skrevet 26. juli 2013 Forfatter #4 Skrevet 26. juli 2013 Mulig at du kan gå ned 6,5 kg mellom 12. august og 2. oktober, men det er mye lettere å gå ned 6,5 kg mellom 26. juli og 2. oktober! Haha ja men er på ferie eneste treningn her er svømming , når det gjelder mat så spiser jeg lett fortiden ikke noe overdrevent eller noe spesielt mye søtt , men er jo på ferie så vil liksom kunne unne meg vist vi skal ut etc
Imsdal Skrevet 26. juli 2013 Forfatter #5 Skrevet 26. juli 2013 Når og hvor mange måltider man spiser, er irrelevant. Det er først og fremst hvor mye man spiser, og deretter hva man spiser, som avgjør. Lavkarbo er best mtp rask vektnedgang i starten (man mister mye vann) og for å klare å holde seg mett og tilfreds på et lavere kalorinivå enn man er vant til. Å løpe hver dag anbefales ikke, spesielt ikke om man ikke allerede har et solid treningsgrunnlag og er vant til å løpe mye. Trening utgjør minimalt med forskjell over så kort tid. Det er ikke mange kaloriene man brenner iløpet av 30 minutter! Å trene mage hver dag har heller ikke noe for seg, for du fjerner ikke magefett ved å trene magemuskler. 1500 kalorier høres greit ut. Om du vil raskt ned i vekt, sats på å eliminere karbohydrater mest mulig. Jo mindre av disse du spiser, desto raskere kan du gå ned i vekt, fordi kroppen settes i fettforbrenningsmodus/ketose. Hold treningen på et nivå som harmonerer med ditt eget grunnlag, hvis ikke vil du bare pådra deg skader. Anonymous poster hash: 069ea...20e Takk for tips , kroppen er vant til å løpe en del før jeg la på meg løp jeg i snitt ca 10 km annenhver dag og jeg spiste normalt og hadde godteri i helgene . Så stoppet jeg med trening pga mye overtidsjobbing som førte til null tid for trening ( dårlige unnskyldninger ) og fortsatte da med mine vanelige (mat rutiner + godteri i helgene ) så la dessverre på meg :-/
Sugerøret Skrevet 26. juli 2013 #6 Skrevet 26. juli 2013 Svømming er utrolig bra og flott måte å trene på.Du benytter de fleste muskelgruppene når du svømmer Og ja, fult mulig å gå ned 6.5 kg på den tiden. Jeg gikk ned ca 15 på litt ca 2mnd - Lavkarbo 1
Redbull Skrevet 26. juli 2013 #7 Skrevet 26. juli 2013 Det går an å kose seg uten å ta helt av. Vil til og med si at det går an å kose seg og gå ned i vekt jeg Og jeg ville ha trent mer. 30 min hver dag er minimum. Hva med styrke?
Gjest Akse Skrevet 26. juli 2013 #8 Skrevet 26. juli 2013 Ja, det er fullt mulig. Spis hva du vil, når du vil, men ikke mer enn kroppen din forbruker. 1500kcal er en fin plass å begynne for de fleste kvinner. Sammen med fysisk aktivitet hver dag er du garantert å gå ned hvis du ikke lurer deg selv på kjøkkenet. Husk at proteinrik mat er veldig fint når du skal ned i vekt, og husk at 1500kcal ikke er mye. Jeg spiser frokost som er større(for å sette det i perspektiv).
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2013 #9 Skrevet 27. juli 2013 Det er faktisk ganske lett å spise lavkarbo på ferie. De fleste kafeer og restauranter har typisk middagsmat med kjøtt/fisk, grønnsaker og saus. Dropp pasta og ris og spis lite potet, så er du i gang. Salat med dressing til lunsj, egg og bacon til frokost. Spis kun én is om dagen. Voila - slankingen er i gang mens du storkoser deg på ferie Anonymous poster hash: e9fd5...666
Sugerøret Skrevet 27. juli 2013 #10 Skrevet 27. juli 2013 Som nevnt over, bestill ekstra grønnsaker ,be dem ha sausen i egen skål og avbestill potet/ris No problem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå