Safir Skrevet 26. juli 2013 #1 Skrevet 26. juli 2013 Jenta mi på sju år har en stor vorte på høyre pekefinger. Har vært på havblikk med henne uten hell og på Maxis i Arendal mente de at det ville være vont med laser. Men den plager jenta mi så så jeg lurer på om dere kan foreslå noen andre leger som kan hjelpe? gjerne noen dere har prøvd selv.
Gjest Anonym Skrevet 26. juli 2013 #2 Skrevet 26. juli 2013 Jeg hadde en vorte på venstre pekefinger, den gikk over med tid. Men det tok rundt ett år. Hvis det virkelig plager henne og hun vil ha den bort omtrent med en gang, er det nok frysing eller laser som må til. Men det finnes vortemidler man kan kjøpe på apotek som man kan bruke hjemme. Noen er sånne man fryser vorten med sånn som hos legen, bare at den er mye mildere. Jeg gjorde dette på min datter når hun var ni år, og hun sa at det bare kilte i fingeren. Det tar litt tid, og man må huske å gjøre det, også. Det finnes også sånne midler man kan dyppe en q-tips i, også påføre vorten, men dette tar enda lenger tid, og man må også huske å gjøre dette eller så kommer den bare til å "vokse opp igjen", ettersom at den krymper når du påfører det. Dette skjenner man ikke i det hele tatt. Vi klarte ikke å huske på dette, så for oss fungerte det ikke. Men det som virkelig hjelper av sånne flytende midler er en som man får kjøpt i USA. Vi kjøpte det når vi var der i jul. Og vorten til datteren min forsvant etter ca. 1-2 uker. Man får ikke kjøpt den i Norge, så hvis du skal til USA en gang anbefaler jeg å kjøpe den. Det er også en greie man må putte på morgen og kveld hver dag i en stund, men den er effektiv. Den er jo vanskelig å få tak i ettersom at vi bor i Norge. Tenkte bare jeg skulle nevne det. Hvis hun vil ha den vekk nå, anbefaler jeg frysing, fordi det gør MYE mindre vondt! Håper det hjelper!
Gjest Blomst83 Skrevet 26. juli 2013 #3 Skrevet 26. juli 2013 Jenta mi på sju år har en stor vorte på høyre pekefinger. Har vært på havblikk med henne uten hell og på Maxis i Arendal mente de at det ville være vont med laser. Men den plager jenta mi så så jeg lurer på om dere kan foreslå noen andre leger som kan hjelpe? gjerne noen dere har prøvd selv. Jeg forstår virkelig at det plager jenta di.Har selv vært den jenta med vorter på hendene,og det var en vond situasjon å være i.Vi(mamma) prøvde ut en del ting alt fra naturmedisin,vortemiddler osv og timer hos legen som henviste oss rett videre til spesialister uten å ta en kikk selv,men ingen ting av det vi prøvde ut på egenhånd fungerte og spesialistene var ikke til store hjelpen kan du si.Men pga mye misnøye om det meste egentlig hos den legen vi gikk til,ble mamma anbefalt en annen lege. Og i time hos denne legen nevnte mamma dette i forbi farten,og legen fant da frem et apparat(finner ikke det rette ordet) og fryste vorten.Ja det var ikke smertefritt,men etter noen behandlinger med denne frysinga av vortene forsvant de,og kom aldri tilbake. Det er kanskje verdt et forsøk?
Pigeline Skrevet 26. juli 2013 #4 Skrevet 26. juli 2013 Har prøvd det meste, men på Apoteket kjøpte jeg noe som heter "Vortefri". Dette stoffet virket faktisk og etter noen uker var vortene helt borte. Bare følg bruksanvisningen nøye og fortsett til vortene er borte. Var vorter under føttene her i gården, men vorter er vel vorter... Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå