AnonymBruker Skrevet 26. juli 2013 #1 Skrevet 26. juli 2013 Har trent yoga på Sats i bare 4 uker og lurer på hva jeg ikke bør gjøre av øvelser nå? Har sett at gravidyoga pleier og anbefales for 2. og 3. trimester. Er 4 uker på vei. Anonymous poster hash: 3595e...5c1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2013 #2 Skrevet 26. juli 2013 Forstår ikke helt spørsmålet. Du spør om du må la være å gjøre yoga i første trimester? Yoga for gravide er først og fremst for oftest for å lære pusteteknikker, hvordan slappe av under rier og slike ting. Derfor heter det svangerskapsyoga og er som regel i 2 og 3 trimester... Ikke for at man ikke bør gjøre det i første trimester. Anonymous poster hash: 84d03...92a
Stinelin Skrevet 26. juli 2013 #3 Skrevet 26. juli 2013 Er ingen ekspert, men har gått på yogakurs nå i tredje trimester. Fikk beskjed om å unngå øvelser som gjorde vondt, enten underveis eller etterpå. Så da slutta jeg. Går sikkert bedre for deg som er i gang tidligere.
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2013 #4 Skrevet 26. juli 2013 Man blir litt løsere i leddene som gravid, så man må passe på at man ikke tøyer strikken for langt.Anonymous poster hash: d5c87...752
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2013 #5 Skrevet 26. juli 2013 Leste nemlig noe om at man måtte være forsiktig med stillinger som "broen" og lignende hvor nedre del av magen ble veldig strukket. -Ts Anonymous poster hash: 3595e...5c1
Boletta Skrevet 26. juli 2013 #6 Skrevet 26. juli 2013 Du skal ikke gjøre yoga i 1. trimester. Meld deg på gravidyoga etter hvert.
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2013 #7 Skrevet 26. juli 2013 Leste nemlig noe om at man måtte være forsiktig med stillinger som "broen" og lignende hvor nedre del av magen ble veldig strukket. -Ts Anonymous poster hash: 3595e...5c1 På de graviditetsyogaene jeg har gått på har vi aldri stått i bro. Vi har bare sittet i skredderstilling, på siden, osv. Men det er vel kanskje vanlig yoga du mener at det er mer strekk og tøy? Anonymous poster hash: 84d03...92a
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2013 #8 Skrevet 26. juli 2013 Du skal ikke gjøre yoga i 1. trimester. Meld deg på gravidyoga etter hvert. Har du kilder? Vil tro at veldig mange gjør yoga før de vet at de er gravide, og kan ikke skjønne hvorfor det skal være skadelig heller. Anonymous poster hash: 23a46...6c8
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2013 #9 Skrevet 26. juli 2013 Ja, jeg snakker om vanlig yoga på Sats. Boletta: hvilke kilder har du? -Ts Anonymous poster hash: 3595e...5c1
siebaeo Skrevet 26. juli 2013 #10 Skrevet 26. juli 2013 (endret) Man skal ikke gjøre yoga i første trimester så fremt man ikke er veldig vant til det. Spør på et hvert yogasenter og de vil fortelle deg det. Jeg har for øvrig dårlig erfaring med Treningssenter (Elixia) og gravideyoga.. Kostet like mye som å gå på spesialisert yogasenter og var MYE dårligere. http://www.mamayoga.no/m/page.aspx?id=66 Endret 26. juli 2013 av siebaeo
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2013 #11 Skrevet 26. juli 2013 Fant dette: vibekeklemetsen sier: 22. april 2013 kl. 12:13 Hei Nina! Gratulerer med både yogaen og babyen:-) Det stemmer at man skal ta det veldig rolig ift yoga i første trimester. Ofte anbefaler vi å ikke trene yoga i det hele tatt de 3 første mnd, men har man trent litt fra før så er det ok så lenge man tar det med ro og kjenner på kroppen. Unngå vridninger og gjerne også opp ned stillinger, de kan du ta opp igjen litt senere i svangerskapet. Håper DVD’en kan gi deg noen retningslinjer og inspirasjon. PS. Boka mi er også ok ift å lese litt mer om yoga for gravide. Lykke til! Anonymous poster hash: 3595e...5c1
Boletta Skrevet 26. juli 2013 #12 Skrevet 26. juli 2013 Svært så opptatt man er av kilder her på KG Har hørt det/lest om det på yogasentre. Jeg anbefaler også å ta kurs på yogasentre og ikke Elixia/sats
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå