klinkokos Skrevet 26. juli 2013 #1 Del Skrevet 26. juli 2013 Heldige meg som er sammen med en sportsidiot! Tour de France er nylig avsluttet etter maaaange timer med det på skjermen, men det blir det etterfulgt av damefotball (som egentlig er sååå teit, ref: kjæresten min) etc etc. Han sitter da i stuen, godt med lyd på tv, brøler og skriker..type veldig engasjert. Jeg for min del er godt forsynt. Det går heller ikke an å føre noe samtale, han er ikke til å få kontakt med når han ser på tv. Jeg kunne selvsagt rømt huset, men da blir det ikke mange kveldene jeg kan være hjemme for å si det sånn. Kanskje rømme huset for godt? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
navnet Skrevet 26. juli 2013 #2 Del Skrevet 26. juli 2013 Hehe, noen menn altså men så finnes det jo damer som er like ille med jersey shore å paradise hotel. Uansett, dere burde kanskje fått dere en ekstra tvstue? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
klinkokos Skrevet 26. juli 2013 Forfatter #3 Del Skrevet 26. juli 2013 Hehe, noen menn altså men så finnes det jo damer som er like ille med jersey shore å paradise hotel. Uansett, dere burde kanskje fått dere en ekstra tvstue? Jeg ser ikke noe på tv. Tv er det han som "eier". Det blir jo ikke så veldig koselig om en skal sitte i hver sin stue heller da...og den brølingen og skrikingen går gjennom hele huset, det finnes ikke tykke nok vegger til å begrense den lyden.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elseby13 Skrevet 26. juli 2013 #4 Del Skrevet 26. juli 2013 Stikk ut en tur, les en bok, se frustrerte fruer på ipaden, strikke, hekle, jogg en tur, ring en venninne etc etc! Jeg var i din situasjon men etter at jeg oppdaget at det er tusen ting som slår tv, så har jeg ingenting i mot sportsidioten lenger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
klinkokos Skrevet 26. juli 2013 Forfatter #5 Del Skrevet 26. juli 2013 Stikk ut en tur, les en bok, se frustrerte fruer på ipaden, strikke, hekle, jogg en tur, ring en venninne etc etc! Jeg var i din situasjon men etter at jeg oppdaget at det er tusen ting som slår tv, så har jeg ingenting i mot sportsidioten lenger Joda, dette gjør jeg også innimellom. Men det lar seg ikke alltid rømme fra, noen ganger må jeg få være hjemme også.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
navnet Skrevet 26. juli 2013 #6 Del Skrevet 26. juli 2013 Jeg ser ikke noe på tv. Tv er det han som "eier". Det blir jo ikke så veldig koselig om en skal sitte i hver sin stue heller da...og den brølingen og skrikingen går gjennom hele huset, det finnes ikke tykke nok vegger til å begrense den lyden.. Nei ser den.. Hva med å snakke med han? Er du oppriktig glad i mannen synes jeg det blir drastisk å dumpe han for engasjement, kanskje han kan dempe seg eller begrense seg? Han har sikkert bare ikke tenkt over det. I bunn å grunn er det jo ditt valg . Men jeg ville snakket med han først. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tirkes Skrevet 26. juli 2013 #7 Del Skrevet 26. juli 2013 (endret) Jeg er ganske engasjert i et par sportslige ting, men jeg har aldri skjønt poenget av å kjefte på skjermen eller gi instrukser til spillere som er femten land til venstre for Norge. Aldri i livet. Mannen og jeg kan komme med "ooff..."-stønn om noen får juling, eller "Wow, pent!"-kommentarer til en pen brasse, men det er mer kommentarer til hverandre, ikke til TV'en. Jeg synes sånn gauling til TV'en er blodharry. Jeg hadde sagt fra at roping, skriking og kjefting ødelegger humøret ditt, selv om det er TV'en han kjefter på, og bedt ham ta hensyn til at han ikke er alene. Endret 26. juli 2013 av Tirkes 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
klinkokos Skrevet 26. juli 2013 Forfatter #8 Del Skrevet 26. juli 2013 Jeg er ganske engasjert i et par sportslige ting, men jeg har aldri skjønt poenget av å kjefte på skjermen eller gi instrukser til spillere som er femten land til venstre for Norge. Aldri i livet. Mannen og jeg kan komme med "ooff..."-stønn om noen får juling, eller "Wow, pent!"-kommentarer til en pen brasse, men det er mer kommentarer til hverandre, ikke til TV'en. Jeg synes sånn gauling til TV'en er blodharry. Jeg hadde sagt fra at roping, skriking og kjefting ødelegger humøret ditt, selv om det er TV'en han kjefter på, og bedt ham ta hensyn til at han ikke er alene. Ja det skaper ikke akkurat god stemning i stua når han roper og kjefter slik han gjør..sønnen hans sitter ved siden av og skvetter til hver gang faren roper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2013 #9 Del Skrevet 26. juli 2013 Joda, dette gjør jeg også innimellom. Men det lar seg ikke alltid rømme fra, noen ganger må jeg få være hjemme også.. Klart du må, men han må også få ha sine (u)vaner i hjemmet. Når du sier at "du må få være hjemme noen ganger" fremstiller du dette ganske urimelig, det er langt mellom å ikke få være hjemme og å kreve at både TV og lydnivå skal være tilpasset deg fremfor den andre som bor der. Dere bor sammen. Han må selvsagt ta hensyn han også, men dette blir i overkant selvmedlidende. Nå er det ikke mer enn en fotballkamp om dagen, i dette EM-et ikke såpass engang, som det er aktuelt å se. Ser man kun Norges kamper er det seks kamper på 19 dager, altså snaut en kamp hver tredje dag. Det virker da på ingen måte urimelig at han skal kunne se såpass, ei heller lyder han som noen sportsidiot av det. Du kan be ham slutte å brøle ukontrollert, altså, det kan jeg skjønne at irriterer. At han ser sport slik du beskriver, derimot, skjønner jeg virkelig ikke problemet med.Anonymous poster hash: 14452...6da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest Skrevet 26. juli 2013 #10 Del Skrevet 26. juli 2013 Det blir jo ikke så veldig koselig om en skal sitte i hver sin stue heller da... Jo, det blir det. Det er det lureste man kan gjøre for et forhold. Når det er sagt, hadde jeg samme problem med roping og banning. Faktisk ble det så ille at naboen kom på døra og klaget. Da ble han spak. Kanskje du skal engasjere en nabo til et lite oppdrag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yesterday Skrevet 26. juli 2013 #11 Del Skrevet 26. juli 2013 Snakk med han, er ikke så mye annet du kan gjøre. Jeg hadde ikke holdt ut selv så takk og lov at min samboer liker sport like lite som meg. Hadde min samboer holdt på som din og en samtale ikke hadde hjulpet så trur jeg at jeg hadde vurdert å dumpe han, da begge skal trives i et forhold. Han får jo gjøre det han liker (sport og gauling) mens du vantrives med det og ikke får slappet av i din egen stue. Man må gi og ta i et forhold, så han bør kunne dempe volumet sitt og på TV'en. Greit nok at han vil se sport men han må og ta hensyn. Trur ikke at han hadde likt det om du satt i stua og strikket og gaulet "YEEEEEES" hvor hver runde du er ferdig med, og "ÅÅÅÅÅNEEEEEEI" hver gang du har gjort en feil og mye mer gauling Eller gaula til noe annet du liker å gjøre i stua. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2013 #12 Del Skrevet 26. juli 2013 Nå er det ikke mer enn en fotballkamp om dagen, i dette EM-et ikke såpass engang, som det er aktuelt å se. Ser man kun Norges kamper er det seks kamper på 19 dager, altså snaut en kamp hver tredje dag. Det virker da på ingen måte urimelig at han skal kunne se såpass, ei heller lyder han som noen sportsidiot av det.At han ser sport slik du beskriver, derimot, skjønner jeg virkelig ikke problemet med.Anonymous poster hash: 14452...6da Når det er et problem for et menneske, så går det dårlig at et menneske som liker disse aktivitetene, sier at det ikke er et problem. Det er et problem for henne. Respekter det.Jeg var gift med en som skulle se alt av sport på tv, og som i tillegg tok alt opp for å se det igjen og igjen resten av året, i tillegg til alt som normalt sett går av sport i året. Det blir veldig mye for mye og man får følelsen av at hjemmet tilhører noen andre og ikke seg selv. Man kan fort føle at man ikke får noen forståelse fra den andre parten, når det bare fortsetter og ens egne behov ikke møtes noen gang. Skjønner deg veldig godt ts. Det er både frustrerende og trist etter hvert når den andre parten gir så egoistisk blaffen.En som er så veldig interessert i sport, forandrer seg neppe noen gang. Lev med det, flykt ut fra det, eller finn deg et eget sted å bo. Han er som han er, dessverre. Anonymous poster hash: f7ccc...09e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ozelot Skrevet 26. juli 2013 #13 Del Skrevet 26. juli 2013 Haha, faren min var/er også den typen som sitter og ser på tv mens han brøler. Jeg kunne sitte på datan rett ved siden av og skvette nesten 10 meter opp i taket hver gang han kom med et av sine utbrudd. Jeg fulgte jo selvfølgelig ikke med på kampen, så jeg ante jo ikke når han kom til å brøle eller ikke, haha :D Men fy flate så lei jeg hadde vært om jeg hadde en kjæreste som oppførte seg slik hver bidige gang. Nå går det jo greit med faren min siden jeg er hos han svært sjeldent, men som sagt ... en kjæreste .... nope, null og niks, nei, aldri i livet. Da kan han banne på at han hadde hørt noe fra meg hvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå