AnonymBruker Skrevet 26. juli 2013 #1 Skrevet 26. juli 2013 Jeg var en ganske lang periode opptatt av kaloriinntaket mitt, og gikk ned omtrent 8 kg. (Da var jeg endelig innenfor normal BMI!) Så begynte eksamensperiodene, og etter det (omtrent 2 mnd) så har jeg droppet å telle kalorier, og spist mye usunt, og ikke tenkt over hva jeg har spist. Jeg har følt meg større, og syntes spesielt magen og lårene vår "oppblåst" om jeg kan kalle det det. Men i dag når jeg gikk på vekta så hadde jeg faktisk gått ned 2 kg. Og jeg tuller ikke når jeg sier at jeg har spist minst 2000 kalorier hver eneste dag siden det. Jeg veide 66, 2 kg i dag og er 168 cm høy. Jeg vil gjerne gå ned noen kg til nå.. Er ikke så førnøyd med kroppen min som jeg var i mai. 60 - 62 kg tror jeg hadde vært kledelig for meg. (Har aldri vært direkte slank, og tror ikke jeg kler å være det heller) Men når jeg ser på meg selv så er jeg veldig fornøyd med "overkroppen" om jeg kan kalle det det. Ser ganske fin ut på kragebeinet, ansiktet og armene. Og jeg vil gjerne beholde min c-cup.. hehe.. Men magen og lårene er digre! Vil gjerne ha slankere mage og lår! Men da tror jeg at jeg mister puppene i samme slengen. og ser allerede slank ut fra ansiktet og ned til navelen. Etter der så er jeg ganske klumpete og stor. Er forresten 19 år. Noen tips til meg om hva jeg bør spise/gjøre? Anonymous poster hash: 06323...181
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2013 #2 Skrevet 26. juli 2013 Hvis du har spist mye usunn mat i det siste og føler deg større, men enda gått ned i vekt, er det nok fordi du er oppblåst. Etter jeg har spist karbohydrater, kontra lavkarbo, ser spesielt magen min ut som natt og dag. Forresten, alle kler å være slank! Anonymous poster hash: 17559...cf9 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2013 #3 Skrevet 26. juli 2013 Noe sånt skjedde meg meg også. Jeg trodde jeg hadde lagt på mage og lår, men det visste seg at jeg var -2 kilo. Jeg fant ut at det var puppene som hadde mistet en del! Helt feil sted å miste vekt altså ... Anonymous poster hash: abe29...d4a
ernæringsfysio Skrevet 26. juli 2013 #4 Skrevet 26. juli 2013 Gratulerer med vekttapet så langt! Kjempe imponerende og braJ Det er vanskelig å gå ned i vekt uten at det skjer noen forandringer med brystene. Som regel når man går ned i vekt er det først ansiktet og brystet man ser vekttapet tydeligst på. Det vanskeligste er å gå ned de siste kiloene og bli kvitt magefett, og lår. Kvinner har større anlegg for å legge på seg på både hofte og lår. Enkelte har også større benbygning, og har naturlig bredere hofter enn andre, noe som i mine øyne er feminint og pent:) . Du vil nå ned rundt 4-5 kilo om jeg har forstått det riktig? Jeg ville anbefalt deg og kutte ut søtsakene for en periode, og heller spare det til litt helgekos, i mindre mengder. Pass på å ha 1-2 mellommåltider gjennom dagen (nektarin, eple, pære, youghurt naturell/gresk youghurt). Hjelper så man ikke får så mye søtsug på kvelden, og at man ikke overspiser til middag og utover kvelden. Velg rene produkter i form av fisk, kylling, kjøtt, og holde deg unna bearbeidete produkter og ferdig mat. Hold deg til brød, pasta, ris (grove produkter byggris, helkornspasta, grovt brød) til en gang om dagen, evt til middag, da vil man heller ikke føle seg så oppblåst. Velg heller mer grønnsaker og salater til måltidene. Er rundt 20 kcal per 100 g salat, så her er det bare å spise uten dårlig samvittighet. Spis proteiner til hvert måltid (egg,kylling, cottage cheese), og erstatt brød med knekkebrød (rugsprø/ryvita). Husk også på at mange drikker er kaloririke (kaffe, juice, brus, saft) velg vann som tørstedrikk! Prøv å få til trening 2-3 ganger i uken. Gjerne i form av kondisjonstrening og styrketrening. Er viktig at du velger de aktivitetene du syntes er morsomme, det ofte det som avgjør om man syntes trening er gøy eller kjedelig. Nå som det er sommer er det også kjempe deilig og bra å gå på turer! Syntes ikke du trenger å henge deg opp i kaloriene. Spis heller sunt og fornuftig hver dag, så vil du se at du vil gå ned de siste kiloene. God sommer, og lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå