Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Helt siden jeg var et lite barn var jeg den jenta som ble tråkket på og behandlet dårlig. Jeg var alltid alene. Jeg var alltid stille og forsiktig. Jeg ble alltid hakket på av alle andre.

Dette fortsatte i voksen alder også. Har blitt mobbet på alle jobbene jeg har hatt.

T.o.m. min egen familie og slekt er slemme mot meg. Jeg gir snart opp ...

Det er mye snakk om å komme med frekke og sårende kommentarer om utseendet mitt og hva jeg gjør og sier, og å ha null respekt for meg.

Jeg har prøvd å ta plassen min i alle år og å sette folk på plass, men de fortsetter. Jeg er sliten og lei og føler jeg har nådd bunnpunktet.

Jeg har aldri hatt kjæreste heller, fordi gutter blir så sure og irriterte når jeg er i nærheten. De oppfører seg dårlig.

Vel, hva kan jeg gjøre?

Anonymous poster hash: af6ac...9fb
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Snakk med en psykolog.

Anonymous poster hash: 94611...971
AnonymBruker
Skrevet

Dette er kanskje uinteressant info for deg, men jeg skriver det likevel. Må IKKE oppfattes som skryt, forresten. Jeg kommer til et poeng.

Jeg er penere enn de fleste, er superslank og trent, har alltid fått mye oppmerksomhet fra gutter. Jeg har det i kjeften, og kan være tøff hvis jeg vil. Problemet er at jeg er altfor snill. Personligheten min er bra, jeg er morsom, oppegående og normal, men jeg har pleid å "tilgi"(utenpå, ikke i hodet mitt) feier tidligere hendelser bort og reagerer ikke om noen jeg har høy respekt for behandler meg dårlig.

Dvs., jeg har blitt mye bedre på det, da jeg har forstått at denne dum-snillheten har gjort meg en bjørnetjeneste. Det er bra å være snill, men jeg har alltid fungert som en slags dørmatte for mine venninner. Jeg vet ikke hvorfor. Mye er sjalusi vet jeg, men av en eller annen grunn er ikke altfor snille mennesker noe attraktivt. Jeg har nok vært uheldig med mine venninner(les: eks-venninner), for maken til dårlig behandling skal du lete lenge etter. De skulle hele tiden finne feil med meg, og elsket å mobbe meg. Jeg har aldri vært noe typisk mobbeoffer, rett og slett fordi det ikke er noe å mobbe. Men noen feite, mindre pene venninner av meg har vært veldig flinke til å få meg til å føle meg dårlig.

Jeg tror det er denne snillheten som ødelegger, uten at jeg kan forstå helt hvorfor. Du må bli tøffere av deg, og få folk til å respektere deg. Få de til å skjønne at drittoppførsel ikke godtas lengre.

Anonymous poster hash: 50d88...514
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan blir man tøffere da?

Jeg er snill, ja. Veldig snill, men samtidig finner jeg meg ikke i noe heller. Likevel tror folk at jeg er svak, når jeg faktisk er veldig sterk.

Jeg klarer liksom ikke å bli tøff i trynet. Det ligger ikke i min natur...

Gjest sisam sesam
Skrevet

Enig, snillhet er liksom ikke attraktivt, men jeg driter i det- bedre snill enn ett fugleskremsel som mange av de er;)

til hi, du bare må bli tøffere, at det ikke ligger i din natur kan du få vekk, tenk andre tanker, at du ikke bryr deg litt en gang, vis intigritet...

en annen ting er og ikke omgås mennesker som får deg til å føle deg dårlig, finn nye mennesker, bygg gode relasjoner med mennesker som vil deg vel..jeg er sikker på at de finnes der ute:)

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan blir man tøffere da?

Jeg er snill, ja. Veldig snill, men samtidig finner jeg meg ikke i noe heller. Likevel tror folk at jeg er svak, når jeg faktisk er veldig sterk.

Jeg klarer liksom ikke å bli tøff i trynet. Det ligger ikke i min natur...

Som vedkommende over meg skriver, bygg nye, gode relasjoner med andre. Kutt ut de menneskene som oppfører seg jævlig mot deg, selv familien. Jeg kuttet ut ALLE, satt ALLTID alene, LENGE. Flere av mine ungdomsår ble ødelagt pga. dette. Jeg har heldigvis lett for å få meg nye venner, så jeg kom meg bort, fikk meg nye, gode venner, og nå har jeg det bra.

Man skal ikke omgås mennesker som ikke vil en noe godt.

• Liker 2
Gjest Margaritha
Skrevet

Hei TS

Vet ikke om den situasjonen jeg skal beskrive gjelder for deg, men kanskje..

I min familie har jeg en ung jente som er stille og forsiktig. Det virker som om hun tror at hvis hun ikke sier noe og sitter rolig og stivt på plassen sin så plager hun ingen, kanskje vil ingen engang legge merke til at hun er der.

Problemet er at denne teorien ikke holder vann. Personer som skiller seg ut- både høylytte og de veldig stille og forsiktige tar utrolig mye plass og blir dermed kilde til irritasjon! De som er tilstede vil legge merke til ar personen skiller seg voldsomt ut, ikke gir noe av seg selv så de er umulige å bli kjent med, og man ser at de er superstressa og prøver å gjøre seg "usynlige"- men det motsatte skjer!

Denne personen i min familie synes jeg synd på og jeg håper hun innser at vi andre ikke er farlige og at uansett om hun sier noe litt rart så er det ingen som bryr seg for det er helt normalt.

Hvis dette gjelder for deg ts- så kan jeg ikke råde deg nok til å prøve å åpne deg opp og la folk bli kjent med deg. Beveg deg litt i sofaen du sitter på og framstå som avslappet, veksle mellom litt øyekontakt og ikke. Hvis du sier noe "feil" er det bare du som bryr seg. Å si "rare" ting er en del av å være menneske og ikke noe som vil overraske noen andre. Hvis de signaliserer at de er uenige med deg betyr IKKE det at det du sier er teit, det betyr bare ganske enkelt at de er uenige og de forstår at du kan mene noe annet- altså helt normalt.

Personer med sosial angst vil ofte ønske tilgang til hva andre synes om dem, men det er ikke mulig. Du kommer aldri i ditt liv til å bli likt av alle, det blir ingen, og det er helt ok. Du vil heller aldri vite hva andre synes om deg uansett hvor mye du grubler over det.

Slapp av, mens du bryr deg om deg selv, så bryr vi andre oss mest om oss selv. Du er kun midtpunkt i eget liv. Det gjelder oss alle sammen!

Vet ikke om jeg bommet totalt med dette innlegget, men håper jeg har truffet på noe som gjelder deg ts, lykke til :blomst:

Gjest Gjest
Skrevet

Helt siden jeg var et lite barn var jeg den jenta som ble tråkket på og behandlet dårlig. Jeg var alltid alene. Jeg var alltid stille og forsiktig. Jeg ble alltid hakket på av alle andre.

Dette fortsatte i voksen alder også. Har blitt mobbet på alle jobbene jeg har hatt.

T.o.m. min egen familie og slekt er slemme mot meg. Jeg gir snart opp ...

Det er mye snakk om å komme med frekke og sårende kommentarer om utseendet mitt og hva jeg gjør og sier, og å ha null respekt for meg.

Jeg har prøvd å ta plassen min i alle år og å sette folk på plass, men de fortsetter. Jeg er sliten og lei og føler jeg har nådd bunnpunktet.

Jeg har aldri hatt kjæreste heller, fordi gutter blir så sure og irriterte når jeg er i nærheten. De oppfører seg dårlig.

Vel, hva kan jeg gjøre?

Ikke ha kontakt med ,mennesker som behandler deg stygt.

Bruk tid sammen med mennesker som behandler deg med respekt og som du er glade i å gjøre ting sammen med.

Finn dine lidenskaper og dyrk dem

Lær deg å sett grenser for deg selv og andre.

Spør evt fastlegen om å bli henvist til selvhevdelseskurs ved et DPS.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, du traff ganske godt :)

Har lurt på om jeg kan være høysensitiv, for det kjenner jeg meg ganske godt igjen i.

AnonymBruker
Skrevet

Ikke ha kontakt med ,mennesker som behandler deg stygt.

Bruk tid sammen med mennesker som behandler deg med respekt og som du er glade i å gjøre ting sammen med.

Finn dine lidenskaper og dyrk dem

Lær deg å sett grenser for deg selv og andre.

Spør evt fastlegen om å bli henvist til selvhevdelseskurs ved et DPS.

Har kuttet ut de menneskene som behandler meg stygt.

Problemet er at visse folk blir slemme og dumme mot meg om jeg gjør ting jeg liker.

Hva er et selvhevdelseskurs ved DPS?

AnonymBruker
Skrevet

Du må jo stå opp for deg selv. Du lar dem tråkke på deg.

Du kan faktisk kutte disse menneskene ut av livet ditt. Det er opp til deg hvordan du skal bli behandlet fra nå av, ikke skyld på andre.

Anonymous poster hash: 013b8...dd1
Skrevet

Enig, snillhet er liksom ikke attraktivt, men jeg driter i det- bedre snill enn ett fugleskremsel som mange av de er;)

til hi, du bare må bli tøffere, at det ikke ligger i din natur kan du få vekk, tenk andre tanker, at du ikke bryr deg litt en gang, vis intigritet...

en annen ting er og ikke omgås mennesker som får deg til å føle deg dårlig, finn nye mennesker, bygg gode relasjoner med mennesker som vil deg vel..jeg er sikker på at de finnes der ute:)

Her er det noe jeg ikke har fått med meg. Når sluttet det å være attraktivt å være snill?

AnonymBruker
Skrevet

Her er det noe jeg ikke har fått med meg. Når sluttet det å være attraktivt å være snill?

Når man gikk over fra å være snill til å bli selvdestruktiv.

Anonymous poster hash: 47ddd...435

AnonymBruker
Skrevet

Det er faktisk ikke tull. De populære er ofte mindre hyggelige mot de som er altfor snille og ikke tør å stå opp for seg selv.

Gjest Gjest
Skrevet

Problemet er at visse folk blir slemme og dumme mot meg om jeg gjør ting jeg liker.

Fint at du har kuttet ut mennesker som behandler deg stygt.

Hvem er de som blir slemme mot deg? Er dette mennesker som du må ha kontakt med? I hvilke situasjoner skjer dette, på jobb eller andre steder?

Selvhevdelseskurs ved DPS (Distriktpsykiatrisk Senter) , se side 2 her:

http://www.sykehuset-innlandet.no/omoss/avdelinger/dps---distriktpsykiatriske-sentre/Documents/DPS%20Gj%C3%B8vik/SIHF%20Brosjyre%20Gruppetilbud%20DPS%20Gj%C3%B8vik_OK.pdf

Gjest Gjest
Skrevet

Ja, du traff ganske godt :)

Har lurt på om jeg kan være høysensitiv, for det kjenner jeg meg ganske godt igjen i.

Jeg sender link til tråd om høysensitivitet på Kg, i tilfelle det er interessant for deg å lese og evt delta i diskusjonen der.

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=760138

Gjest Gjest
Skrevet

Dette høres svært vondt ut.

Hva er det de folkene gjør?

AnonymBruker
Skrevet

Syntes du burde se denne videoen TS.

http://www.youtube.com/watch?v=a9XDb0nxSO4&list=TLJgPxA-ySMoA

Jeg vet du ikke er en mann, men det som sies der kan allikevel være veldig relevant. Folk liker ikke når du bare er snill og grei. Og hvis folk skal trives i ditt selskap så er du nødt til å være i godt humør selv.

Anonymous poster hash: 6537b...dc2

Anonymous poster hash: 6537b...dc2
AnonymBruker
Skrevet

Fint at du har kuttet ut mennesker som behandler deg stygt.

Hvem er de som blir slemme mot deg? Er dette mennesker som du må ha kontakt med? I hvilke situasjoner skjer dette, på jobb eller andre steder?

Selvhevdelseskurs ved DPS (Distriktpsykiatrisk Senter) , se side 2 her:

http://www.sykehuset-innlandet.no/omoss/avdelinger/dps---distriktpsykiatriske-sentre/Documents/DPS%20Gj%C3%B8vik/SIHF%20Brosjyre%20Gruppetilbud%20DPS%20Gj%C3%B8vik_OK.pdf

Noen er familie og slekt, så det kan blir vanskelig å kutte helt ut.

Når det gjelder jobb, så må jeg jo på jobb, men har ikke noe med noen å gjøre etter jobb.

Ellers møter jeg slemme folk på butikken, tbanen, frisøren osv ...

AnonymBruker
Skrevet

Dette høres svært vondt ut.

Hva er det de folkene gjør?

Vanskelig å forklare siden det er psykisk, men de viser med holdning at de ikke liker at jeg får til ting, om det er noe jeg lager eller baker, eller om det er noe annet.

Om jeg har vært å trent, er de sure f.eks. Jeg kan ikke si eller gjøre noenting, eller å vise hva jeg kan.

Har skjedd noen ganger at en person driver å dytter borti meg og er irritert og det gløser slemhet ut av øynene, fordi det er så lett å være slem mot meg, sier de ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...