Gå til innhold

Ring på feil finger

Fremhevede innlegg

Skrevet
Jeg vil jo se gift ut.. og det gjør man jo i norge ved å ha ringen på høyre..

Sikkert ingen som skjønner at den glatte gullringen jeg bærer på venstre ringfinger er en giftering :roll:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Føler ikke at jeg "ser" mindre gift ut selv om jeg har ringen på venstre finger. Dvs nå har jeg ringen i kjede rundt halsen, men jeg føler meg gift likevel jeg :ler:

Skrevet

Jeg flyttet min fra venstre til høyre hånd etter å ha blitt lei at alle spurte hvorfor jeg hadde den på "feil" hånd.

"riktig" hånd er avhengig av hvilket land du er i.

I USA feks, er det visst mest rett med ring på venstre hånd, jmfr noen venner som bodde der et år.

M

Skrevet
Jeg flyttet min fra venstre til høyre hånd etter å ha blitt lei at alle spurte hvorfor jeg hadde den på "feil" hånd.

"riktig" hånd er avhengig av hvilket land du er i.

:enig_animasjon:

Med så mange ulike ringer folk går med av ulike grunner, ville jeg slett ikke vært sikker på at det var en giftering om den ble båret på venstre hånd av en norsk person. Jeg har flere venner som har tilnærmet glatte gullringer, allianseringer osv på venstre hånd og er single. Jeg spurte en en gang om hun ikke var redd at gutter skulle tro hun var gift/forlovet, og hun svarte "da må de være bra teite, den sitter jo på venstre hånd!"

Skrevet

Vi har vår forlovelses ring på venstre, og når vi gifter oss beholder vi forlovelsesringene på venstre hånd, mens gifteringene settes på høyre hånd.

Skrevet
Vi har vår forlovelses ring på venstre, og når vi gifter oss beholder vi forlovelsesringene på venstre hånd, mens gifteringene settes på høyre hånd.

Da vil dere jo se "gift ut" på alle "språk" ;) Praktisk!

Tror forresten det er noen som sa at dette var norsk tradisjon (selv om jeg aldri har hørt om denne..) å ha forlovelsesring på venstre og giftering på høyre.. ;) Så da er dere jo ganske norske likevel.. selv om dere er danske.. og begge deler egentlig siden dere har på begge hender..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...