Gå til innhold

Erfaring med dysmature barn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere med dysmature barn... Hvordan opplever dere barnet? Som alle andre? Eller har barnet noen plager/sykdommer ol?

Ønsker gjerne å høre andres erfaringer. Ta gjerne med fødselsvekt og hva dere har slitt med ol..

Anonymous poster hash: 49d0a...97d

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Har en i familien som er det. Barnet er normalt, men har mye mageproblemer vet jeg. Tror barnet veide 2 kg til termin. Spinkel idag, 4 år.

AnonymBruker
Skrevet

Mi var dysmatur. Hun har ikke vært mer syk enn nabobarna, heller mindre. Er helt normal i dag.

Var de første årene tynnere og noe kortere enn gjennomsnittet. men fulgte kurven sin perfekt. Snart tenåring nå og helt på det jevne med de andre jentene i klassen sin.

Anonymous poster hash: 00742...729
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min har slitt med forsinket utvikling, men om dette er forårsaket av at han var født dysmatur, eller om det har andre årsaker, har ikke legene ønsket å gi noen forklaring på.

Han har også en svært sensitiv mage, og dette er legene klare på er på grunn av at fordøyelsen var underutviklet ved fødsel.

Han har alltid vært tynn, men sett bort i fra overnevnte, har han også alltid vært frisk.

Han er den eneste som ikke hadde en eneste sykedag i løpet av ungdomsskolen, og på barneskolen hadde han kun 3 dager sykefravær.

Han veide 2030 g ved fødsel, født på termindato.

Anonymous poster hash: 31f22...49e
Skrevet (endret)

Min var 2040, og gikk ned til litt under 1900. Nå som 4 snart 5 åring henger han litt etter med det meste. Han har en kusine som er 1 år yngre, og hun er både stødigere til beins, flinkere å snakke og virker generelt mer voksen enn han også. De fleste tipper han er 3 år, men han nærmer seg fakisk 5. Liten av vekst er han også, men godt mulig det bare er arv (både jeg og pappaen er små også)

Han sliter med raserianfall.. og skal nå utredes for epilepsi.

Endret av Miss Lucky
Skrevet

Jeg har en gutt på 13 mnder nå som var både prematur og dysmatur pga alvorlig svangerskapsforgiftning. Han var 1900gr og 43 cm ved fødsel 5 uker før termin. På 6 mnder-kontrollen hadde han tatt igjen alt og lå likt med de jevnaldrende. På 1årskontrollen fikk vi bare skryt og han ligger akkurat litt over gjennomsnittet i vekt og lengde, og ligger veldig godt ann i utvikling ellers også. Så her var det ingen tegn på dysmatur på i det hele tatt sålangt ihvertfall. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...