AnonymBruker Skrevet 25. juli 2013 #1 Skrevet 25. juli 2013 Vet ikke om jeg kanskje plasserer denne feil, bare å flytte om nødvendig. Jeg har funnet en leilighet jeg kunne tenke meg å leie, men kan jeg sende mail til personen som leier ut? Hva skal jeg skrive om meg selv osv? Dette blir min første gang og jeg vil gjerne gjøre ting riktig nå. Den leiligheten passer meg veldig bra:) Anonymous poster hash: 1313e...039
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2013 #2 Skrevet 25. juli 2013 Jeg leier ut og forrige gang jeg hadde en annonse på finn, fikk jeg ekstremt få mail/sms/telefoner hvor personen sa noe som helst om seg selv. De få som gjorde det, ble jeg positiv til. Du trenger ikke skrive en lang avhandling, men gjerne kort om hvem du er. Har du jobb og sikker inntekt er det bra å si noe om det. Ikke skriv "jeg tar leiligheten, når kan jeg flytte inn?" Anonymous poster hash: 668b5...452
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2013 #3 Skrevet 25. juli 2013 Hvis det ikke er spesifisert at de vil kontaktes på Mail, ville jeg heller ringt. Mye lettere å gi et godt inntrykk på telefon.Anonymous poster hash: 4f8b1...6cd
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2013 #4 Skrevet 26. juli 2013 Jeg ville absolutt sendt en e-post og kort presentert hvem jeg var, hva jeg gjør og hva jeg skal. Altså "hei, jeg er Lotte fra Kristiansund som har kommet inn på sykepleien i Oslo og trenger derfor bolig nå. Jeg har fast deltidsjobb, er en sikker betaler og røyker ikke. Kan kontaktes på telefon xxxxxxxx og stiller opp på visning på kort varsel." Av egen erfaring vet jeg at man får mange rare og lite gjennomtenkte henvendelser på utleie, så når jeg fikk e-poster uten skrivefeil der personene faktisk fortalte hvem de var var det lettere å velge ut noen. Jeg ringte personene senere uansett, men det var mye lettere å holde oversikten når jeg fikk e-poster. Anonymous poster hash: 1c8d2...71d
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2013 #5 Skrevet 29. juli 2013 Jeg har skrevet noen slike, og jeg har skrevet noe ala: "Hei. Jeg kontakter deg angående leiligheten du har liggende ute for utleie, og ønsker å komme på visning. Mitt navn er Kari Nordmann, og er 24 år. Jeg studerer **** på ****, og jobber med *** ved siden av. Egentlig kommer jeg fra Oslo, men flyttet til Bergen med familien min for 8 år siden, og trives godt i byen. Når jeg ikke er opptatt med skole og jobb liker jeg å trene, drive med *hobby* og etellerannet. Jeg er en sikker betaler, har ikke husdyr og røyker ikke. Leiligheten din er veldig interessant, den hadde en god planløsning og virket lys og fin. Men jeg har noen spørsmål likevel; - er internett inkludert i leien? - hvilke plikter i og rundt huset vil dere at leietageren skal ta del i? Håper på svar, er tilgjengelig på telefon: 444 555 66. Med vennlig hilsen Kari Nordmann" Jeg har fått god respons ved å skrive at jeg er aktiv og har jobb, min bakgrunnshistorie og livet mitt idag, ved å vise interesse ved selve leiligheten, stille meg tilgjengelig til f.eks. plenklipping og legge igjen telefonnummer de kan nå meg på. Anonymous poster hash: 2e38b...897
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå