Gå til innhold

Forslag på navn til en kattunge?

Chill

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal få meg en liten jentepus om to uker. :danse: Jeg var og så på henne i dag og hun var selvfølgelig helt nydelig! :hjerter2:

Men jeg vet ikke hva hun skal hete.

Det hadde vært morsomt å oppkalle henne etter en Disneyfigur, eller kanskje en gresk gud siden hunden min heter Hercules. Er det noen som har noen forslag?

Hva heter pusen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her i huset er det datteren som alltid har hatt den ære å finne på dyrenavn, så kattene våre heter litt av hvert :blunke: (avslører meg selv hvis jeg avslører kattenavnene)

Hvis du vil kalle opp etter en Disneyfigur, må jo et løvenavn være midt i blinken til en katt. Hva med Nala, Sarabi eller Kiara?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odessa

Kattene elsker bokstaven S. Jeg har en jentepus og kaller henne for Sheeba. Litt eksotisk navn. Hvis jeg ruller på S en så maler hun som besatt. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo litt an på hvilken farge kattungen har også da, men forslag på et Disneynavn må jo bare bli Dutchess, kjetta i Aristocats. Ellers så er det mange fine navn fra Løvenes Konge som tidligere nevnt.

De navnene jeg har satt på mine jentepuser oppigjennom har vært Sussie, Nusse og Black Beauty, men den siste har fått navnet sitt skiftet noen ganger, så nå har den navn etter hvilken plass den har på rangstigen innad hos kattene.

Ellers så går det jo også an å gi navn etter pelsfarge eller hvordan pelsen kjennes ut, f.eks. Snowy eller Silkehår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er enig i at kattenavn med S er en god idé!

Det er denne lyden de hører best og om man roper på pusen da er det lettere å bruke navnet med s, enn "pusen", "puuuussss" eller psss pssss pssss.

Her er noen navn:

Sokrates(om ikke en gud, iallfall en gresk filosof)

Sinus

Wismut

Sussi

Pistasj

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At katter lyder navn med S best er bare tull, jeg kjenner mange katter (inkludert vår egen) uten S i navnet sitt og de vet meget godt hva de heter. Vår heter Truly Scrumptious (vi bruker bare Truly til vanlig) etter prinsessen i Chitty Chitty Bang Bang, hun kommer springende når vi roper på henne, helt uten S. Foreldrene mine har en liten jentepus som heter Maxi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av mine tre puser er det bare en som lyder navnet sitt - og det er IKKE den som har S i navnet :blunke: Alle tre reagerer på "pus"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde s-lyden bar lengre på en eller annen måte. Som om kattene er mer sensible for denne lyden. Så om de ikke er helt i nærheten av huset når en roper, ville denne lyden nå kattene lenger bort.

Jeg mente ikke at katter med s-navn lyder navnet sitt bedre. :)

Jeg har stått med vinduet lukket og sagt "psssspssspsss" til katter og de reagerer med en gang, og ser i min retning.

De har ikke reagert på andre ord.

Men det er jo mulig jeg har tatt feil med det med s da ;)

Er ingen katteekspert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

Jeg hadde en gang en katt som het Hjulkapsel. En annen het Donpedro. Begge er døde nå, men de lød navnet bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Var katt har flere navn enn en tronarving.

Da vi fikk han skulle han hete Kurt-håvard (etter kurt nilsen og en kompis av oss fra Arna) Da han hadde bodd hos oss en stund ble han hetende pusen ( det står i journalen hos dyrlegen).

Nå kaller vi han oftes for tunaboy, siden han er så glad i tunfisk

Og det eneste ha lyder er plinget av en skje mot et glass.

Katten vi hadde hjemme het Tussi, vi har og hatt en brumle og en pusegutt.

Så ta det med ro du finner sikkert på noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg hadde fått meg katt ville jeg kalt den BINDERS! Kjente en gang en liten pus som het det, og det var både ett morsomt og komisk navn å rope!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er filmelskere og har derfor kalt de to kattene våre for Leia (etter prinsesse Leia i Star Wars) og Trinity (Matrix). :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Katten min heter Raringen, og de tidligere kattene "mine" har hett Gråpus og Snusken (alle hunnkatter).. Ellers har vi også hatt kattunger som har hett Sølvpus, Gullpus, Silkepus og Sirkeline... Og det synes jeg er nydelige kattenavn alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Potter

Har alltid hatt problemer med å komme på katte navn selv. Har hatt endel katter,noen av navnene jeg kommer på i farten:

Hva med Minnie,Kitty,snehvit(hvis hun er helt hvit),Dolly

Du finner sikkert et fint navn som passer til pusen din :)

Mrs.Potter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simba

eller... Thomas (tom og Jerry)

eller... Gråtass (Sønnen min har omdøpt katten vår til det)

En venninne av meg hadde en katt som het det latinske ordet for agurk...men nå husker jeg ikke hva det var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...