Gå til innhold

Korellasjon mellom det man observerer og den generelle virkelighet

Anbefalte innlegg

Gjest .-L-.
Skrevet

Nå har jeg forsåvidt vært inne på forumet her i 5 år, og finner det artig at jeg som oftest ikke har samme syn på ting som kvinner.

Det begynte med badboys. Som tenåring opplevde jeg at alle jentene ville være sammen med gutta som var frekke med de. Det var min virkelighet og det jeg observerte. Ganske logisk at man da tenker at det er det kvinner ønsker, når det for det meste er det man observerer. Så kom jeg inn her, og så og si alle damene sa at de ikke var interessert i badboys. Første jeg tenkte var jo at :P, de her må jo være helt løkballer, for uansett hvor jeg snur meg så ser jeg dette overalt. Vil de ikke anerkjenne det? eller er de bare blind for virkeligheten? Sannheten var jo at de fleste hadde andre erfaringer og opplevd andre ting enn meg, spesielt kvinnene her inne. De fleste menn som deltok i de trådene var forsåvidt enig med meg, for de hadde observert det samme. Mennene som hadde peiling holdt nok munn.

Poenget er uansett at jeg fra virkeligheten fikk helt annen informasjon enn hva jeg gjorde her inne, og jeg tror så og si alle opplever det samme i de fleste saker. Folk kommer med påstander gjort på det de har observert og erfart. Et eksempel kan være :P : Alle Norske menn er tøffelhelter. Dette kolliderer så med det andre har observert og man får en diskusjon om hva som egentlig er riktig. Sannheten er jo at gjerne begge synene er riktige eller delvis riktige på hver sin måte.

Jeg merker at jeg ser på en del ting helt annerledes enn kvinner, rett og slett fordi man gjerne går gjennom forskjellig utvikling og opplever forskjellige ting. Et annet eksempel kan være: Norske menn er feige og tør ikke uttrykke seg eller ta kontakt! Min virkelighet er helt motsatt. Jeg ser venninner og kvinnelige bekjente slite med å ta kontakt med en gutt de liker, mens jeg og kompisene mine går nå bort og sier hei og er sosial med den vi liker.

Noe å tenke på når man sier at den andre har feil. H*n sitter gjerne med erfaringer som tilsier noe helt annet enn det en selv mener og har opplevd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man har sex med badboys for spenningen, men etter 1 uke er det oppbrukt.

Man gifter seg med en snill å generøs mann med sunn fornuft.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...