AnonymBruker Skrevet 25. juli 2013 #1 Skrevet 25. juli 2013 Jeg og hun jeg har holdt på med har mer eller mindre gjort det slutt. Synes det er vanskelig å holde kontakten etterpå egentlig, har liksom ingenting å skrive eller noe jeg vil si til henne. Jeg er egentlig ikke så hypp på kontakt, men det er hun. Kommer til å si at jeg synes det er vanskelig og at jeg ikke ønsker å holde kontakten nå med det første til jeg har fått det hele på avstand. Så til det jeg lurer på. Hvorfor ønsker man å ha kontakt etter at det er slutt? Jeg synes ikke det er noe gøy å være venner med en jeg er tiltrukket av, det gir meg mer sorger enn gleder egentlig. Forstår ikke helt hvorfor man vil holde kontakten da. Anonymous poster hash: 8a55a...f67
MilleVanille Skrevet 25. juli 2013 #3 Skrevet 25. juli 2013 Vel. Noen passer bedre som venner enn som kjærester. Jeg velger mine kjærester med omhu, slik at jeg VET at det er snille, ordentlige gutter. Passer vi ikke så godt som kjærester, nei, hvorfor ikke være venner i stedet, hvis man har det morsomt sammen og kan stole på hverandre? Slike mennesker vokser ikke på trær. Jeg og eks kranglet masse etter det ble slutt. Det var mye sjalusi, fordi vi begge begynte å date nye ganske kjapt etterpå. Ingen av oss hadde vel egentlig kommet over den andre. Med andre ord funket ikke vennskap i starten. Nå, flere år etterpå, er vi bestevenner. Snakker om alt, er ofte med hverandre og har det gøy. Om man ikke er over hverandre, er nok ikke vennskap noen god løsning. Men etter hvert som vi kom over hverandre, ble ting mye lettere. Fikk ting på avstand. Klart, man kan få følelser for hverandre igjen, men vi har begge hatt kjærester etter forholdet vårt, og vi vet begge to at et forhold mellom oss ikke ville ha fungert. For min del er det fullstendig urealistisk at jeg skal få følelser for han igjen, så hvorfor ikke være venner da vi fungerer godt som det? Hvis ting er mer problematisk derimot, er det kanskje en idé å droppe hverandre helt. Min eks og jeg hadde ingen alvorlige problemer, alt gikk fint for seg. Noen ganger er det godt å ikke kutte kontakten helt, da man kanskje har brukt store deler av sitt liv på hverandre den siste tiden. Tror det er hovedgrunnen til at mange vil opprettholde kontakten etterpå. At man rett og slett ikke klarer å kutte den andre ut helt, da man har vært viktige for hverandre så lenge. Kan nok føles litt skremmende, og jeg har selv kjent på det.
Steinar40 Skrevet 26. juli 2013 #4 Skrevet 26. juli 2013 Hvor normalt det er vet jeg ikke; men det er uansett ikke noe smart.
Gjest Snuppi Skrevet 26. juli 2013 #5 Skrevet 26. juli 2013 (endret) Jeg synes ikke at det er vanlig med kontakt etter et brudd. En kommer seg liksom ikke videre. Hun ønsker gjerne kontakt videre da hun håper at dere skal finne tilbake til hverandre igjen. Endret 26. juli 2013 av Snuppi
Gjest Gjest Skrevet 26. juli 2013 #6 Skrevet 26. juli 2013 Jeg og hun jeg har holdt på med har mer eller mindre gjort det slutt. Synes det er vanskelig å holde kontakten etterpå egentlig, har liksom ingenting å skrive eller noe jeg vil si til henne. Jeg er egentlig ikke så hypp på kontakt, men det er hun. Kommer til å si at jeg synes det er vanskelig og at jeg ikke ønsker å holde kontakten nå med det første til jeg har fått det hele på avstand. Så til det jeg lurer på. Hvorfor ønsker man å ha kontakt etter at det er slutt? Jeg synes ikke det er noe gøy å være venner med en jeg er tiltrukket av, det gir meg mer sorger enn gleder egentlig. Forstår ikke helt hvorfor man vil holde kontakten da. Anonymous poster hash: 8a55a...f67 Det fungerer sjelden. Og som andre har svart, er det ofte den av partene som ønsker å få tilbake kjæresteforholdet som er ivrig på å fortsette som venner. Jeg har god erfaring med å bryte kontakten totalt. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2013 #7 Skrevet 26. juli 2013 Jeg og hun jeg har holdt på med har mer eller mindre gjort det slutt. Synes det er vanskelig å holde kontakten etterpå egentlig, har liksom ingenting å skrive eller noe jeg vil si til henne. Jeg er egentlig ikke så hypp på kontakt, men det er hun. Kommer til å si at jeg synes det er vanskelig og at jeg ikke ønsker å holde kontakten nå med det første til jeg har fått det hele på avstand. Så til det jeg lurer på. Hvorfor ønsker man å ha kontakt etter at det er slutt? Jeg synes ikke det er noe gøy å være venner med en jeg er tiltrukket av, det gir meg mer sorger enn gleder egentlig. Forstår ikke helt hvorfor man vil holde kontakten da. Anonymous poster hash: 8a55a...f67 Det avhenger vel mer eller mindre om hvordan det blir slutt? For min del ble vi enige om det, og vi forble gode venner i to år etter det ble slutt. Nå er vi ikke like tett som vi var før, men det har sine naturlige årsaker - vi bor i ulike land pga. utdanning og vi er fra ulike byer i Norge. Holdes litt oppdatert om hverandres liv og snakker en gang i blant på facebook eller sms, men ikke så ofte Men det er jo slik som må falle seg naturlig. Det er noen som passer som gode venner og ikke kjærester, mens andre ikke klarer å ha noen form for kontakt selv flere år etter. Du må nesten gjøre det som er rett for deg. Anonymous poster hash: 44e20...30b
Gjest gjest Skrevet 26. juli 2013 #8 Skrevet 26. juli 2013 Det er forskjell på å være "venner" og VENNER. Mest sannsynligvis havner alle i kategorien "venner" etter et brudd, mens noen få virkelig ER venner. Du behøv ikke forklare henne noe når det tross alt er slutt mellom dere. Bare la vær med å svare på meldinger og sånt.
aquiz Skrevet 26. juli 2013 #9 Skrevet 26. juli 2013 Jeg har kontakt med 80% av mine ekser... Vi sitter ikke og snakker som venner, men vi har en hyggelig tone om vi er i samme rom. Gjør det du vil er best for deg selv du!
Gutt95 Skrevet 26. juli 2013 #10 Skrevet 26. juli 2013 Å være venn med noen i dagens samfunn betyr å ha hverandre som venner på FB, treffes kanskje en gang hver andre måned, og... That's it. Altså lav terskel.
Gjest Frøkna Skrevet 27. juli 2013 #11 Skrevet 27. juli 2013 Jeg foretrekker å bevare vennskapet. Dette er flotte menn som jeg kommer veldig godt overens med, jeg ser ingen grunn til å bryte kontakten helt bare fordi vi ikke lenger er kjærester. En periode etter bruddet blir det naturligvis lite kontakt, slik at begge parter kan komme seg videre, men etter dette har det ikke vært noe problem. Vi har fortsatt mye felles og masse å prate om, den delen har jo ikke endret seg. Jeg har hatt to langvarige forhold og jeg har forsatt kontakt med begge. Han første og jeg har vokst litt fra hverandre gjennom årene, så kontakten er ikke så nær som den var før, men vi møtes fortsatt et par ganger i året for å snakke om hva som har skjedd siden sist. Bruddet med den siste var for halvannet år siden, vi er fortsatt gode venner. Han har hatt et forhold siden, så det er ikke noe problem med gjenværende følelser. Vi trives i hverandres selskap og kan forsatt skravle i timesvis akkurat slik vi kunne da vi var sammen. Han er et strålende menneske, bare ikke en jeg har kjærestefølelser for. Så lenge kjærestefølelsene er døde for begge parter ser jeg ingen grunn til å ikke beholde vennskapet. Hadde man ikke genuint likt hverandres personlighet og hatt mye felles ville man jo ikke vært sammen i første omgang. Hvorfor skal man da kaste bort en så god kontakt bare fordi man ikke skal dele livet med hverandre?
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2013 #12 Skrevet 27. juli 2013 Jeg har alltid vært venner med eksene mine, men kuttet kontakten når en av oss har truffet noen nye. For meg har det vært naturlig å holde kontakten siden kjærestene har vært mine beste venner. Om du føler du ikke har noe å si, er det jo ikke vits å være venner. Anonymous poster hash: 907eb...38d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå