Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skulle jeg forklart problemet mitt ordentlig, hadde jeg bokstavlig talt brukt flere timer. Så jeg skal gjøre dette så kort jeg kan..

Jeg har vært sammen med kjæresten min nå i 8 måneder ca.. Og jeg er totalt avhengig av han. Fra vi holdt på og til nå, har vi vært sammen omtrent vær eneste dag, så mye vi kan. Jeg virkelig elsker denne gutten. Jeg mistet vennene mine, noe som godt kan være forståelig. Og noe jeg heller ikke har brydd meg noe serlig om før nå. Jeg har innsett at jeg må kunne ha flere rundt meg enn kun han. Selvom jeg føler jeg bare kunne vært med han og ingen andre. Men nå som det er sommer og han ikke jobber og jeg ikke går på skole, har vi mye fritid. Han har plutselig begynt å møte kompisene sine igjen, noe han ikke pleide å gjøre så ofte før, fordi han ville være med meg. Og her sitter jeg uten noen venner, og blir derfor enda mer masete på han. Jeg har blitt gal. Rett og slett gal. Jeg ringer han hele tiden for å høre hva han gjør, jeg gråter utrolig mye av ingenting. Hvis han er hjemme hos meg og sier han skal ut en liten tur, kan jeg begynne å gråte. Jeg føler jeg må ha kontroll på han, jeg har facebooken hans (uten at han vet det) jeg har en måte så jeg kan følge med på hvor han er til tider. men jeg er fortsatt så jævlig redd. kan ikke utdype meg så altfor mye i frykt om at noen vil gjennkjenne meg, ikke at det hadde skjedd men ja. Jeg er hvertfall utrolig redd for å miste han, fordi jeg er så avhengig av han. Jeg vet at jeg ikke klarer å leve uten han og jeg vil ikke det heller. Men når jeg maser så mye på han blir han lei og vi krangler mer.

Så det jeg egentlig lurere på er om denne avhengigheten er normal? er dette farlig for meg?

Anonymous poster hash: 7d73f...dfa
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mistet min beste venninne til dette for 8 mnd siden faktisk. Å være så avhengig av en person viser at du ikke klarer å stå på egne ben. At du uten at han vet det har facebooken hans er psycho. Dette er mer normalt enn det bør være, men overhodet ikke ok. Få deg et liv og ta opp kontakt med de gamle vennene dine igjen, om de fremdeles gidder.

Anonymous poster hash: f0275...42f
  • Liker 4
Gjest Gjest
Skrevet

Det høres ikke sunt ut.

Du bør i hvert fall finne på noe positivt å gjøre mens han er med venner, slik at du ikke bare blir sittende å vente på han.

AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke prøve å gjennoppta kontakten med vennene dine? Og det er en viss risiko for å miste ham nettopp fordi du oppfører deg slik. Vil du beholde ham MÅ du begynne å leve ditt eget liv.

Anonymous poster hash: b9e4b...86e

• Liker 2
Skrevet

Mistet min beste venninne til dette for 8 mnd siden faktisk. Å være så avhengig av en person viser at du ikke klarer å stå på egne ben. At du uten at han vet det har facebooken hans er psycho. Dette er mer normalt enn det bør være, men overhodet ikke ok. Få deg et liv og ta opp kontakt med de gamle vennene dine igjen, om de fremdeles gidder.

Anonymous poster hash: f0275...42f

Følte jeg fikk ett slag i trynet. Men jeg trenger vel å høre den harde sannheten:) De vennene jeg mistet var ikke noe veldig gode venner, for å si det på den måten. Har prøvd mye for å få tilbake kontakten, men vil vel si at de ikke gidder nei.

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Følte jeg fikk ett slag i trynet. Men jeg trenger vel å høre den harde sannheten:) De vennene jeg mistet var ikke noe veldig gode venner, for å si det på den måten. Har prøvd mye for å få tilbake kontakten, men vil vel si at de ikke gidder nei.

Har du søsken eller andre slektninger som du kan finne på trivelige aktiviteter sammen med i mellomtiden før du finner nye venner? Start gjerne i dag med å planlegge aktiviteter fremover!

Klem og lykke til! :)

Gjest Gjest
Skrevet

Prøv å gjenoppta kontakten med vennene dine ut, og forklar dem situasjonen og at du angrer. Er de virkelige venner så vil de tilgi deg for dette. Mange har gått i samme fella som du, så du er i godt selskap. Kanskje en sommerjobb hadde vært noe? Evt støttekontakt for noen som trenger hjelp. Prøv å tenke litt alternativt. Lykke til :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ei sånn venninne som har blitt kutta ut når mine venninner har fått kjæreste og blitt som deg. Ikke f om jeg er interesserte når de er single. Mens du sitter hjemme og griner etter typen din, har livet dems tross alt gått videre.

Anonymous poster hash: 530b0...d4a
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ei sånn venninne som har blitt kutta ut når mine venninner har fått kjæreste og blitt som deg. Ikke f om jeg er interesserte når de er single. Mens du sitter hjemme og griner etter typen din, har livet dems tross alt gått videre.

Anonymous poster hash: 530b0...d4a

Jeg er ikke singel da:) Og nå er jo dems grunn for at de ikke kan møte meg at de er med kjærstene sine.. men er ikke helt uenig med deg heller! Men hovedproblemet mitt her er ikke venner

Skrevet

Jeg er ikke singel da:) Og nå er jo dems grunn for at de ikke kan møte meg at de er med kjærstene sine.. men er ikke helt uenig med deg heller! Men hovedproblemet mitt her er ikke venner

Det har mer å si enn du ser ut til å innse. Du trenger ditt eget liv, og det innebærer at du har din egen omgangskrets. Om du bare skal klenge på fyren for å fylle alle behov du har i livet, så sier det trolig stopp for ham til slutt. Jeg sier ikke det siste der for å henge deg ut eller noe, for jeg innser hva det er, og det har du gjort også; avhengighet.

Skrevet

Hovedproblemet her er faktisk deg.

Hva tror du er mest attraktivt? En kjæreste som lever livet, elsker å glad å lykkelig å er full av liv uansett hvem, hvor å hva som skjer rundt henne, eller en kjæreste som ligger hjemme å griner fordi hun er alene hjemme i 2 timer?

Hvem vil du være? Å hvem tror du kjæresten din vil være sammen med?

• Liker 4
Skrevet

IKKE mas på kjæresten din, det kommer til å ødelegge hele forholdet, jeg lover deg. Har selv hatt en masete kjæreste, og etter hvert klarte jeg ikke mer. Han hadde mange venner, men ville alltid være med meg. I starten er det bare søtt, men etter en stund går man lei.

Har du mistet venninnene dine, må du i det minste prøve å holde på kjæresten din(dersom det virkelig er verdt det). Jeg kan forstå avhengigheten din, men du MÅ prøve å skjerpe deg. Eventuelt holde alt inni deg, ikke la det gå utover han.

Ellers vet jeg ikke hva du bør gjøre, annet enn virkelig å prøve å ta opp igjen kontakten med venninnene dine igjen, eller gå hardt inn for å finne noen nye. Venner er så viktig, og de vokser ikke på trær.

AnonymBruker
Skrevet

Hovedproblemet her er faktisk deg.

Hva tror du er mest attraktivt? En kjæreste som lever livet, elsker å glad å lykkelig å er full av liv uansett hvem, hvor å hva som skjer rundt henne, eller en kjæreste som ligger hjemme å griner fordi hun er alene hjemme i 2 timer?

Hvem vil du være? Å hvem tror du kjæresten din vil være sammen med?

Unnskyld meg, men dette er faktisk ett problem for meg! Tror du ikke jeg gir langt faen i hva som er mest attraktivt og ikke? Jeg vet hvordan han har vært i tidligere forhold - utro. Vi hadde vår periode hvor vi bare var med hverandre for å bygge opp tillit til hverandre. Han har i det siste merket at jeg elsker han og derfor stoler han på meg.. Jeg sliter fortsatt med å stole på han. Folk har forskjellige måter å leve på.

Skrevet

Unnskyld meg, men dette er faktisk ett problem for meg! Tror du ikke jeg gir langt faen i hva som er mest attraktivt og ikke? Jeg vet hvordan han har vært i tidligere forhold - utro. Vi hadde vår periode hvor vi bare var med hverandre for å bygge opp tillit til hverandre. Han har i det siste merket at jeg elsker han og derfor stoler han på meg.. Jeg sliter fortsatt med å stole på han. Folk har forskjellige måter å leve på.

Fullstendig forståelse for at det er et problem for deg, å selv om han har vært utro tidligere eller ikke så har jo du tatt et valg å leve med denne mannen. Så da må du jo leve da!

Du kan ikke la sjalusi å frykt ta overhand, selv om folk har forskjellige måter å leve på..

Du har sagt til denne personen at dere skal ha et forhold sammen, og leve et liv sammen, da er det egentlig litt likegyldig at han har vært utro tidligere eller ikke, du må bare ta et indre oppgjør å lære å slappe litt av.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Oj, se der ja. Du har jo unnskyldningene klare for at du kan holde på slik. Så du ville egentlig bare få bekrefte at det er greit slik du føler og oppfører deg?

Det tror jeg neppe du vil høre, og siden du måtte spørre så tror jeg du vet innerst inne at du ikke kan holde på slik.

Slutt å lag unnskyldninger for avhengigheten din, ta den på alvor og få orden på den! Ikke noe om og men, kom deg ut på egen hånd og gjør noe koselig for deg selv når han er med sine venner!

Anonymous poster hash: 5da1b...ce2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...