Gå til innhold

Like bra effekt for rumpa som squats?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes det noen øvelser jeg kan gjøre hjemme som har minst like bra effekt for rumpa som squats/knebøy? Jeg har problemer med begge knærne mine, pga altfor hard belastning under trening for mange år siden, så jeg sliter virkelig når jeg skal gjøre knebøy og klarer knapt 1... Send gjerne link :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Utfall, glute bridge, hip thrust? Jeg synes de er bedre enn knebøy, faktisk. :)

Anonymous poster hash: 4cc2a...6b0
AnonymBruker
Skrevet

Glute bridge med en vektskive oppå magen er en fantastisk øvelse.

Anonymous poster hash: 2e803...5f5
AnonymBruker
Skrevet

Hip thrust er genialt (fungerer på samme måte som glute bridge, men med større bevegelsesbane). Om man ser utelukkende på effekten på rumpa, så er det vel den beste øvelsen man kan gjøre.

Selv gjør jeg hip thrust, strake markløft og utfall, som min rumpe/bein-rutine. Knebøy er jo en baseøvelse som tar flere muskler i samme slengen, men det er nok fullt mulig å få fin rumpe/kropp uten.

Anonymous poster hash: 93e38...85e
Skrevet

Fiks knærne dine! Det er god sjanse for at du kan få bedre knær ved å trene veiledet av en kyndig fysioterapeut, manuellterapeut, naprapat, etc.

Korrekt utførte knebøy belaster ikke knærne mer enn utfall eller når du setter deg/reiser deg opp. Dyp knebøy (uten vekt) er menneskets naturlige hvilestilling. Hvis du har vært i Asia så ser man gjerne folk overalt sitte slik når de jobber, venter, osv.

De andre øvelsene som er nevnt av andre er også bra.

AnonymBruker
Skrevet

Finnes gode alternativer som noen her har nevnt, men dype knebøy er kongen av dem alle med tanke på effekt.

Anonymous poster hash: 51617...c82

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...