AnonymBruker Skrevet 25. juli 2013 #1 Skrevet 25. juli 2013 Mini er 10 mnd og har de siste ukene våknet ca 05 hver dag. Å legge igjen fungerer ikke her. Noen som har hatt det slik, men kan fortelle at det går over? Evt har tips? Nå legges hun klokken 18.15, da gnir hun seg i øynene og er trett. Dagsoving fra ca 9-10 og ca 14-15.Anonymous poster hash: a94b6...3bc
skruf Skrevet 25. juli 2013 #2 Skrevet 25. juli 2013 Min har alltid vært morgenfugl, og er det fortsatt i en alder av 10. Heldigvis blir de eldre og kan stå opp selv.....kan ikke trøste deg med så mye annet. Nå i sommerferien så kan hun slå til å sove helt til litt over 6. Soverekorden hennes er 8.15, men det var første nyttårsdag og hun hadde vært våken til midnatt. I dag f.eks var hun klar som et egg for en sykkeltur kl 8, og tok seg liksågodt en sykkeltur i nabolaget mens jeg drakk morgenkaffen min. Noen barn bare er sånn....
Twisted_me Skrevet 25. juli 2013 #3 Skrevet 25. juli 2013 4-åringen min har også alltid vært morgenfugl. Nå er hun heldigvis så stor at hun kan stå opp selv, uten å vekke oss andre, men de første årene var det slitsomt. Tvillingsøsteren var sånn en periode (9mnd-1år), men det gikk over og nå sover hun til 8-tiden. Begge legger seg kl. 20.
^^Belle^^ Skrevet 26. juli 2013 #4 Skrevet 26. juli 2013 Begge mine jenter er også sånn. Står opp rundt 6 til vanlig, mini kan slå til å sove til 7 (etter amming kl 6). Men jeg tenker som så at det er helt greit når de legger seg så tidlig. Storesøster legger seg kl 18:30 og mini kl 18. De sover ikke lengre om de legges senere. Jeg er fornøyd med 12 timer jeg altså, noe mer våger jeg ikke å håpe på engang, siden det frem til for noen mnd siden var mye verre.
Schadenfreude Skrevet 26. juli 2013 #5 Skrevet 26. juli 2013 Min er også sånn, er litt over året nå og har våknet grytidlig fra cirka 9 måneder. En periode var det til og med morgen i tre-fire-tiden... Jeg har vel ikke så mange trøstende ord å komme med, for mini ser ut til å bare være sånn. Vi har prøvd å legge senere, men han våkner til samme tid likevel. Selv om vi gjør det i såpass lang tid at han burde venne seg til en ny døgnrytme, altså. Men den siste måneden har vi forskjøvet leggetid fra 18.15 til 19.00, og det har i det minste resultert i at han stort sett våkner 5.30-6.00, og ikke tidligere. Håpet her er at det endrer seg når han begynner i barnehagen og får brukt seg litt mer i løpet av dagen.
Stinelin Skrevet 26. juli 2013 #6 Skrevet 26. juli 2013 Vår er også sånn, men han klarer nå som oftest å sove videre om vi legger oss sammen med han på morgenkvisten. Vi har ei seng på rommet hans som vi legger oss i om han våkner veldig tidlig. I dag gikk mannen kl.5, og da stod de opp kl.07.30. Pleier å prøve det om han våkner før 6.30, og det fungerer som regel. Gir smokk og bamse og holder han fast, så babler han med bamsen til han sovner igjen. Men det betinger at vi reagerer kjapt når han våkner, at det ikke kommer for mye lys inn på rommet, ikke noe snakk osv. Bare lure han til å tro at det fortsatt er natt. Jeg gleder meg til han kan stå opp selv, og håper han kan innvilge oss litt ekstra søvn mens han ordner seg selv.
Gjest Heartbeat Skrevet 26. juli 2013 #7 Skrevet 26. juli 2013 Prøv med sort rullegardin. Mine sov lengre om jeg hang opp mørke pledd over vinduene og hadde mørk rullegardin som ikke slapp inn lys
Stinelin Skrevet 26. juli 2013 #8 Skrevet 26. juli 2013 Prøv med sort rullegardin. Mine sov lengre om jeg hang opp mørke pledd over vinduene og hadde mørk rullegardin som ikke slapp inn lys Ja absolutt, det er et must! Vår våkner når lyset kommer om vi ikke har helt mørkt rom.
Schadenfreude Skrevet 26. juli 2013 #9 Skrevet 26. juli 2013 Vi har dessverre valget mellom mørkt rom uten frisk luft eller lys i rommet og nok oksygen til ungen...
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2013 #10 Skrevet 26. juli 2013 Legg ungen senere? Anonymous poster hash: 722b3...923
Stinelin Skrevet 26. juli 2013 #11 Skrevet 26. juli 2013 Vi har dessverre valget mellom mørkt rom uten frisk luft eller lys i rommet og nok oksygen til ungen... Litt slik er det her også. Vi lufter så godt vi kan morgen og kveld, men sola står på fra tidlig til seint, så det blir tett og varmt nesten uansett. Vi har to vinduer slik at det blir litt gjennomtrekk, men det hjelper ikke mye. Uansett lar vi det være mørkt, vi orker ikke å starte dagen midt på natta.
Gjest Elyssa Skrevet 26. juli 2013 #12 Skrevet 26. juli 2013 Her er pjokken i hvert fall sånn i perioder, også går det over igjen. Men så er jeg fornøyd med 06 også da
Gjest Elyssa Skrevet 26. juli 2013 #13 Skrevet 26. juli 2013 Forresten, har hun eget rom eller ligger hun inne hos dere?
Mumsen86 Skrevet 26. juli 2013 #14 Skrevet 26. juli 2013 Vi har dessverre valget mellom mørkt rom uten frisk luft eller lys i rommet og nok oksygen til ungen... Har dere ikke vindu på soverommet til barnet?
Schadenfreude Skrevet 26. juli 2013 #15 Skrevet 26. juli 2013 Har dere ikke vindu på soverommet til barnet? Jo, men de vender innover når de åpnes. Og det er ikke et alternativ å ha vinduet lukket, da blir det alt for tett luft.
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2013 #16 Skrevet 26. juli 2013 Mine har alltid sovet til kl.9 ... Anonymous poster hash: cb28a...c69 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2013 #17 Skrevet 26. juli 2013 Jo, men de vender innover når de åpnes. Og det er ikke et alternativ å ha vinduet lukket, da blir det alt for tett luft. Vel, kan du ikke åpne vinduet helt, også henge et pledd eller laken foran vinduet? Anonymous poster hash: cb28a...c69
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2013 #18 Skrevet 26. juli 2013 Forresten, har hun eget rom eller ligger hun inne hos dere? Hun har eget rom, og har hatt det siden hun var 6 mnd. Vi har også prøvd å legge senere, men likevel morgen kl 05, og mer sutring på formiddagen. Vi har vært på besøk med masse unger og ferie hvor vi voksne har vært utkjørt av inntrykk og HÅPET at hun også ville trenge mer søvn for å fordøye inntrykk, men neida... Vi har lystette gardiner. Anonymous poster hash: a94b6...3bc
Schadenfreude Skrevet 26. juli 2013 #19 Skrevet 26. juli 2013 Vel, kan du ikke åpne vinduet helt, også henge et pledd eller laken foran vinduet?Anonymous poster hash: cb28a...c69 Takk for tipset, men det er ubrukelige vinduer hvor sånt ikke funker. De skal byttes ut etter hvert med noen som er litt mer funksjonelle, men enn så lenge må vi leve med dem.
Britt Banditt Skrevet 26. juli 2013 #20 Skrevet 26. juli 2013 Mine har alltid sovet til kl.9 ...Anonymous poster hash: cb28a...c69 Gni det inn 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå