Gå til innhold

Bryllupsgave

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg og min familie har blitt invitert i et bryllup i september, men vi blir forhindret til å reise.

Er det vanlig at vi gir gave da, så lenge vi er invitert men ikke får reist?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom dere er såpass nær de som gifter seg at de inviterer dere i bryllupet burde dere gjerne gi en liten oppmerksomhet i det minste.. Det hadde iallefall jeg gjort :)

• Liker 1
Skrevet

Hadde jeg blitt forhindret i å komme hadde jeg gitt det samme i gave

Skrevet

Tusen takk for svar!

Vi tenkte det samme som dere. Så lenge vi er invitert, så gir vi en gave.

Når vi giftet oss, så fikk ikke vi gave av gjester som var invitert, men ikke kunne komme. Fikk knapt en gratulasjon på FB eller SMS når vi endret status.Derfor ble jeg litt usikker på hva som var vanlig eller hva vi skulle gjøre.

De som står oss nærmest, ligger vi på mellom 500 og 1000 kr i gave. Kommer helt an på om vi er invitert eller ikke.

De som skal gifte seg i september, er ikke noen av de gjestene som ikke kunne komme til oss. Måtte bare skrive det, slik at dere ikke tror at vi ikke vil gi gave for å hevne oss.

Gjest Kiara!
Skrevet (endret)

Tusen takk for svar!

Vi tenkte det samme som dere. Så lenge vi er invitert, så gir vi en gave.

Når vi giftet oss, så fikk ikke vi gave av gjester som var invitert, men ikke kunne komme. Fikk knapt en gratulasjon på FB eller SMS når vi endret status.Derfor ble jeg litt usikker på hva som var vanlig eller hva vi skulle gjøre.

De som står oss nærmest, ligger vi på mellom 500 og 1000 kr i gave. Kommer helt an på om vi er invitert eller ikke.

De som skal gifte seg i september, er ikke noen av de gjestene som ikke kunne komme til oss. Måtte bare skrive det, slik at dere ikke tror at vi ikke vil gi gave for å hevne oss.

Samme erfaring som oss det der. Så det er ikke uvanlig å ikke gi noe selv om man er invitert.

Endret av Kiara!
Skrevet

Er nok ikke det.

Husker ikke hvem som sa det til meg, men det var noen som sa; Er du invitert, men ikke får reist, da kjøper du gave allikevel. Men det har man kanskje gått mer og mer bort fra.

Vi kommer til å kjøpe en gave som ligger mot en tusenlapp, så lenge vi er invitert.

Gjest Kiara!
Skrevet

Det tror jeg brudeparet er veldig hyggelig! :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært med på gave til flere jeg ikke var invitert til en gang, jeg. Kolleger og naboer først og fremst.

Anonymous poster hash: 785f5...d46
Skrevet

Jeg hadde gitt gave,men hadde ikke blitt fornærmet om en som ikke kunne komme ikke hadde gitt gave.

AnonymBruker
Skrevet

Siden dette er litt innenfor samme tema spør jeg her;

To par i vennegjengen min skal gifte seg i sommer, ene bryllupet har vært, og der var vi middagsgjester. Da ga vi en spleiset pengegave på kr 500 per hode. Nå skal vi i det andre bryllupet som kaffegjester, og lurer på om det er vanlig å gi like mye når man er kaffegjest som når man er middagsgjest(når man altså har samme relasjon til de to brudeparene)? De har en ganske utfyllende ønskeliste, så vi kommer til å kjøpe gave og ikke gi penger denne gangen.

Anonymous poster hash: ad0c6...8f6
Skrevet

Siden dette er litt innenfor samme tema spør jeg her;To par i vennegjengen min skal gifte seg i sommer, ene bryllupet har vært, og der var vi middagsgjester. Da ga vi en spleiset pengegave på kr 500 per hode. Nå skal vi i det andre bryllupet som kaffegjester, og lurer på om det er vanlig å gi like mye når man er kaffegjest som når man er middagsgjest(når man altså har samme relasjon til de to brudeparene)? De har en ganske utfyllende ønskeliste, så vi kommer til å kjøpe gave og ikke gi penger denne gangen. Anonymous poster hash: ad0c6...8f6

Vi gir etter hva slags forhold vi har til brudeparet, ikke etter hva slags selskap vi er bedt til. Det er likevel helt vanlig at kaffegjester gir mindre kostbar gave enn middagsgjester, men ikke en regel.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gir gave til brudepar som jeg synes jeg kjenner så godt at jeg ønsker å gi dem noe. Om jeg/vi da blir invitert eller ikke, eller om jeg kan komme eller ikke, betyr ikke noe sånn sett. Men jeg vet at ikke alle tenker sånn. Vi fikk mange gaver av folk som ikke var invitert, men jeg har ikke reagert noe på folk vi ikke har fått fra heller.

Anonymous poster hash: 3d5f3...d76

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...