Gå til innhold

Jeg trenger tid for meg selv. Hva gjør jeg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en god venninne som er deprimert som jeg bruker 90% av energien min på og en familie som maser og kjefter og styrer. Jeg bor hjemme i sommer (studerer resten av året) og jeg får liksom ikke noe tid for meg selv da! Jobber også mandag til lørdag (kun kveld de siste ukene) + at jeg sliter veldig med smerter pga en sykdom for tiden, så jeg bruker egentlig mer energi enn det jeg har.

Jeg skal bo her helt til slutten av august og skal også jobbe til da, så er ikke noe alternativ å dra vekk. Jeg får heldigvis fri søndag og mandag, men jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre.

Jeg har på en måte nok å styre med selv, for jeg sliter også i tillegg litt etter et forhold jeg har vært i nå som ikke var noe bra. Jeg føler at jeg kommer til å gå på en smell eller noe sånt om jeg fortsetter sånn som jeg gjør.

Anonymous poster hash: ab5cd...407
Videoannonse
Annonse
Gjest Radowan
Skrevet

Skru av mobiltelefonen din og hiv opp en oppdatering på facebook om at du blir utligjengelig i x antall dager/uker/måneder/år (så lenge du tror du trenger).

AnonymBruker
Skrevet

Skru av mobiltelefonen din og hiv opp en oppdatering på facebook om at du blir utligjengelig i x antall dager/uker/måneder/år (så lenge du tror du trenger).

Vet ikke om det funker siden jeg må på jobb og siden jeg bor hjemme nå :P

Gjest Eurodice
Skrevet

Du kan la være å svare på meldinger og oppringninger fra noen du ikke (foreløpig) vil ha kontakt med.

Gjest Radowan
Skrevet

Behøver jobben å ringe deg på fritida? Hvis ikke kan du fint slå av telefonen og fortsatt gå på jobb når du vanligvis går på jobb. Med mindre du er ringevikar eller noe sånn, har du ikke noen plikt til å være tilgjengelig for noen som helst. Litt verre med det å bo hjemme, men kanskje de også kan gi deg litt rom hvis du bare ber om det og sier det sånn som det er.

Jeg skrur titt og ofte av telefonen i flere dager av gangen. Sykt deilig.

AnonymBruker
Skrevet

Har en god venninne som er deprimert som jeg bruker 90% av energien min på og en familie som maser og kjefter og styrer. Jeg bor hjemme i sommer (studerer resten av året) og jeg får liksom ikke noe tid for meg selv da! Jobber også mandag til lørdag (kun kveld de siste ukene) + at jeg sliter veldig med smerter pga en sykdom for tiden, så jeg bruker egentlig mer energi enn det jeg har.

Jeg skal bo her helt til slutten av august og skal også jobbe til da, så er ikke noe alternativ å dra vekk. Jeg får heldigvis fri søndag og mandag, men jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre.

Jeg har på en måte nok å styre med selv, for jeg sliter også i tillegg litt etter et forhold jeg har vært i nå som ikke var noe bra. Jeg føler at jeg kommer til å gå på en smell eller noe sånt om jeg fortsetter sånn som jeg gjør.

Vil anbefale (siden du bor hjemme) å ta deg en tur. Pakk nista i sekken på fridagene og begi deg ut i skogen, opp på fjellet, ut til sjøen, eller hvor du nå enn måtte trives. Ha telefonen på lydløs eller skru den helt av. I tillegg til at du får fred og ro og frisk luft (om du er utslitt kan du jo bare sitte i sola, trenger ikke gå timesvis) er det 100% sosialt akseptabelt å være fullstendig utilgjengelig i norsk natur.

Om du har tilgang på telt (eller en venns sofa) kan du gjøre det til en todagerstur.

Anonymous poster hash: 0357a...a3e

Skrevet

Kanskje psykolog kan hjelpe?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...