Gå til innhold

Skolesekk til barn - hvilken anbefales?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Vi skal kjøpe nye skolesekker til barna, men vi er usikre på hvilke. Jeg vil legge stor vekt på at sekken ikke ligger for mye vekt på ryggen. Datteren vår skal begynne i 9. klasse og de har veldig masse bøker. Hun har begynt og få vondt i ryggen/nakke/skuldre pga dette. Jeg husker fra min tid da jeg gikk på ungdomsskole og hadde masse tunge bøker. Jeg har slitt med vond nakke, skuldre og rygg i mange år pga dette.

Datteren vår nevnte skinnsekk, men de virker rett og slett upraktiske. Vi vil gjerne kjøpe samme type sekk til alle barna og da blir det vel av typen med sånn feste på framsiden, men det blir gjerne litt for barnslig for en som skal begynne i 9. klasse....

Er det noen som har noen anbefalinger?

Endret av Kittykat
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Tror ikke det finnes en sekk som er best.. Må se an barnets kroppsform, er ryggen lang og smal eller lang og bred, kort og smal eller kort og bred..

Har to barn selv og storesøster har lange ben, men kort rygg. Sekken som passet bra på henne var ikke god for lillebror som har kortere ben og lang rygg.. så ljøpte forskjellige merker til de.

Prøv ulike typer i butikken og se til at den støtter på de riktige plassene.

Endret av Leanne
Skrevet

Har ingen konkrete anbefalinger, men kjøp de som passer det enkelte barn best. Hun i 9. klasse bør få en sekk hun kan bruke også på videregående og kanskje som student.

Skrevet

Anbefaler deg å la barna prøve sekker. På den måten får de sekker som passer deres kropp. Finnes ikke noe som er verre for ryggen enn en sekk som ikke passer.

Kjøpte nettopp Beckman til 13-åringen her, og den finnes ikke barnslig. Masse forskjellige mønstre og størrelser.

Skrevet

Jeg er lærer og er kjempelei av å frakte bøker rundt omkring... Merket det godt i ryggen etterhvert.

Brukte noen kvelder i starten av skoleåret på å scanne inn alle bøkene og la de inn i iBooks på ipaden min :) Da var den alt jeg trengte, og problemet var løst! :)

Skrevet

Har god erfaring med Beckmann og Bergans.

Skrevet

Her hadde begge jentene Beckman fra 1-3 trinn. Etter det har de brukt Bergans sine. Størstejenta fikk ny sekk fra Bergans på 9-trinn, og hun skal bruke samme sekken nå på Vgs.

Skrevet

Min erfaring med beckman er det at ryggen ikke er stiv nok, og at bøkene stikker deg i ryggen.. Mye kan ha blitt endra på det merket på 5-- 6 år, tho.
Bergans, er den jeg har likt best selv, og nå som jeg begynner på skolen igjen i år, er det det merket jeg skal se etter til megselv, ihvertfall!

Skrevet

Jeg er lærer og er kjempelei av å frakte bøker rundt omkring... Merket det godt i ryggen etterhvert.

Brukte noen kvelder i starten av skoleåret på å scanne inn alle bøkene og la de inn i iBooks på ipaden min :) Da var den alt jeg trengte, og problemet var løst! :)

Hvordan gjør du det, skanner du inn alle sidene i alle bøkene?

Skrevet

Bergens pc-sekk, husker ikke nøyaktig navnet, men jeg kjøpte den på morris. Bruker den på høyskolenfor å få med meg pc, en tykk pensumbok, skrivebøker, Norges lover samt lunsj og diverse. Den er ganske stiv i ryggen, men samtidig myk, god polstring. Til eldste er det viktig at skulderstroppene ikke er tynne eller dårlig polstret, da skaper det bare mer plager med skuldrene. :)

Skrevet

Ta med barnet i butikken og få hjelp der,så sekken sitter ordentlig.Den skal ikke henge nedenfor hofta har jeg skjønt.Samt sitte godt på ryggen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...