Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilket bæresjal bruker/brukte dere? Fornøyd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Beco butterfly 2. Veldig fornøyd. :) skulle kanskje helst ha sett at skulderreimene var tjukkere, men ikke sånn at det gjør noe.

Skrevet (endret)

Beco butterfly 2. Veldig fornøyd. :) skulle kanskje helst ha sett at skulderreimene var tjukkere, men ikke sånn at det gjør noe.

Er det et bæresjal? Ser ut som en bæremeis/sele, men jeg kan jo ta feil ;)

Endret av Yesterday
Skrevet

Er det et bæresjal? Ser ut som en bæremeis/sele, men jeg kan jo ta feil ;)

Nei det er en sele. Ser jeg har lest overskriften litt fort.

Av sjal vil jeg anbefale moby wrap. :-) veldig fint for en liten baby å sitte i :)

Skrevet

Her brukes moby wrap flittig. Jeg er veldig fornøyd med denne, men har heller ikke prøvd noe annet. Når man får dreisen på knytingen og putte baby i sjalet er det en enkel og rask måte å frakte med seg baby på. Forøvrig er moby wrap laget av tettvevd bomull og det blir skikkelig varmt for både deg og baby på varme sommerdager.

Skrevet

Skal føde i oktober og ser for meg at jeg bruker den mest de første mnd og da er det ikke varmt, men hvem vet hva jeg gjør fremover. Takk for tips ;)

Skrevet

Her brukte vi Sino elastisk sjal aller mest, det var helt vidunderlig! Det perfekte nyfødt-sjalet; silkemykt, men stødig. Det er gått ut av produksjon så jeg kjøpte mitt brukt på Finn.no til en billig penge. Her er omtalene av Sino:

http://www.tettinntil.no/reviewpost/showproduct.php?product=17&cat=7

Det vi hadde i tillegg var MaM Eco fordi det er litt mer stødig og kan brukes lengre, noe vi også gjorde. Men ser i ettertid at vi heller kunne gått rett over på bæresele etter Sinoen, da sjal ikke var helt vår greie etter nyfødtperioden(++) var over. Her er omtalene av MaM Eco:

http://www.tettinntil.no/reviewpost/showproduct.php?product=18&cat=7

Her er andre omtaler av elastiske sjal: http://www.tettinntil.no/reviewpost/showcat.php?cat=7&page=1

Nå bærer vi utelukkende i Manducaen vår :danse:

Skrevet

Det er en stund siden jeg bærte og det er sikkert mye nytt på markedet. Men jeg brukte et elastisk sjal de første 5-6 månedene. Deretter gikk jeg over til en Storckenwiege og en Mei Tai.

Gjest pysepusen
Skrevet

Vi bruker Moby Wrap hver dag her! Hadde jeg ikke hatt det fra før hadde jeg nok kjøpt Caboo.

Gjest Tekola
Skrevet

Jeg kjøpte Sino elastisk sjal fra Bæreglede i Oslo (fikk anbefalt det av dem på telefon og bestilte i nettbutikken). Er veldig fornøyd hittil! :)

Skrevet

CABOO!!! (Ja, det fortjener store bokstaver :fnise: )

Prøvde moby wrap med storesøster, men ble ikke komfortabel med knytingen (og gikk rett over til ergo med nyfødtinnlegg). Derfor kjøpte jeg caboo denne gangen og det er virkelig helt fantastisk! Du får de samme fordelene som med sjal, men du slipper knytingen. Superenkelt å bare hive babyen oppi.

Skrevet

Brukte Babylonia Tricot Slen. Ble aldri fornøyd med det, brukte det bare noen få ganger før jeg ble lei av å styre med metervis av stoff som falt i gulvet/ bakken. Ganske håpløst ut på tur, ble fullt av gress og jord når det falt i bakken. (Hørte ei som skildret hvordan det fungere med hårete hund i huset, ikke bra. :fnise: )

Kunne sikkert klart å ta babyen ut og inn av sjalet uten å knyte opp med nok øving, men jeg følte at jeg måtte knyte det på nytt for å få det til å bli godt både for meg og babyen.

Mistet fort tålmodigheten og kjøpte bæresele med nyfødtinnlegg (Ergo Baby). Mye enklere syntes jeg. :)

Skrevet

Takk for alle tips ;) Jeg har veldig lyst på et bæresjal men gruer meg litt til knytingen og kan se for meg at det vil være komplisert (har sett noen knyte-videoer på Youtube).

CABOO!!! (Ja, det fortjener store bokstaver :fnise: )

Prøvde moby wrap med storesøster, men ble ikke komfortabel med knytingen (og gikk rett over til ergo med nyfødtinnlegg). Derfor kjøpte jeg caboo denne gangen og det er virkelig helt fantastisk! Du får de samme fordelene som med sjal, men du slipper knytingen. Superenkelt å bare hive babyen oppi.

Null knyting??? Høres fantastisk ut ;) Må google!

AnonymBruker
Skrevet

Caboo var fantastisk, enkelt og ingen knyting MEN for meg som er smal og umder 165 ble det for stort, dvs at jeg måtte stramme såhardt at ringene ble klemt over føttene til babyen. Men faren likte det godt siden han aldri hadde klart å lære seg knyting

Anonymous poster hash: 16983...025

Skrevet

Caboo var fantastisk, enkelt og ingen knyting MEN for meg som er smal og umder 165 ble det for stort, dvs at jeg måtte stramme såhardt at ringene ble klemt over føttene til babyen. Men faren likte det godt siden han aldri hadde klart å lære seg knyting

Jeg er 162 men ikke smal, kanskje det funker bedre på meg :vetikke:

Skrevet

Jeg er 167 og helt gjennomsnittlig. Men jeg kan forstå at det kan bli for stort om man er tynn og liten altså.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 162 men ikke smal, kanskje det funker bedre på meg :vetikke:

Kjøper du det på en av de butikken hvor du kan returnere etter 30 dager, så kan du jo uansett prøve deg frem. Sjalet var genialt, hadde det bare ikke vært for stort.

Skrevet

Har sino, liker det veldig godt. Knytingen går så lett som bare det når man har gjort det noen ganger.

Skrevet

Sleepywrap.

Knytingen går kjemperaskt etterhvert :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...