AnonymBruker Skrevet 25. juli 2013 #1 Skrevet 25. juli 2013 Jeg skal i begravelse i morgen, og lurer på å bruke en hvit kjole med en svart jakke over. Mamma sier det går greit(Jeg er 20 år), men jeg er litt usikker. Hadde noen her reagert på noe annet enn helt svart? Jeg har ikke lyst at noen skal reagere skjønner dere. Anonymous poster hash: 26b0a...8fe
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2013 #2 Skrevet 25. juli 2013 Det er alltids noen som reagerer. Jeg synes du skal gå med noe du føler deg vel i og tenke at du pynter deg for avdøde. Anonymous poster hash: 83897...be3
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2013 #3 Skrevet 25. juli 2013 Jeg vet ikke om jeg hadde lagt merke til det, men hvis du er redd for at noen skal reagere, tror jeg at du burde kle deg i mørke farger. Anonymous poster hash: 9a41d...e82 2
Gjest Naria Skrevet 25. juli 2013 #4 Skrevet 25. juli 2013 Så lenge du dekker skuldre og ikke har bare knær tenker jeg at hvit kjole er helt OK i begravelse.
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2013 #5 Skrevet 25. juli 2013 Har tenkt litt på det. Kanskje jeg heller skal velge et mørkerødt blyant-skjørt med strømpebukse og en mørk topp? - TS Anonymous poster hash: 26b0a...8fe 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2013 #6 Skrevet 25. juli 2013 Jeg synes ikke det passer seg i begravelse, og hadde vel tenkt en flyktig tanke om det. Synes vi bør kunne holde oss til tradisjoner / skikk og bruk, og ikke bare la "alt" flyte ut, og alt skal være lov alltid. Synes det er litt viktig jeg Anonymous poster hash: 8e7ab...bdf 6
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2013 #7 Skrevet 25. juli 2013 Har du ikke et svart skjørt/bukse? Anonymous poster hash: 8e7ab...bdf 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2013 #8 Skrevet 25. juli 2013 Har du ikke et svart skjørt/bukse? Anonymous poster hash: 8e7ab...bdf Har et mørkt blyantskjørt. Har en svart bukse, men det er jo en "skinn"bukse så synes ikke det passer seg helt. Dongeri er vel heller ikke helt greit? Anonymous poster hash: 26b0a...8fe
Yesterday Skrevet 25. juli 2013 #9 Skrevet 25. juli 2013 Hadde det vært min begravelse så kunne folk kledd seg sånn som de vil, men det er jo sånn at andre kan reagerer. Dongeri skal også være fy.
FantasDick Skrevet 25. juli 2013 #10 Skrevet 25. juli 2013 (endret) Jeg hadde ikke tenkt over det, men det kommer kanskje litt an på hvilken relasjon du har til avdøde? I den siste begravelsene jeg var i, gikk vi i alt mulig rart - farger og feststemt, det var det bestemor ville ønsket. Edit; jeans blir for "slapt" for meg - dét hadde jeg tenkt over. Endret 25. juli 2013 av FantasDick 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2013 #11 Skrevet 25. juli 2013 Ja, jeg tror hun hadde ønska at vi gikk i det vi ville, men så blir det ikke alltid sånn når det er så mange andre der, som reagerer på ting. Hmm.. Det er forresten tanten til min mamma, så vi skal sitte helt fremst. Anonymous poster hash: 26b0a...8fe
Boudicca Skrevet 25. juli 2013 #12 Skrevet 25. juli 2013 Jeg hadde hvit kjole med svart jakke over, i min bestemors begravelse da jeg var 17 (et par år siden). Mamma sa det var helt greit, og det var ingen som reagerte. Synes egentlig det er viktigere at klærne er hele, rene og pene, enn at de må være svarte. Jeg ville i alle fall gått for den hvite kjolen
Gjest Lille-pus Skrevet 25. juli 2013 #13 Skrevet 25. juli 2013 Det er faktisk sommer. Det går helt og aldeles greit med en hvit kjole under og en sort jakke over. Din mor støttes til fulle når hun sier det er ok, TS.
Cata Skrevet 25. juli 2013 #14 Skrevet 25. juli 2013 Støtter også din mor. Det eneste jeg bevisst styrer unna så lenge det ikke er noen i aller nærmeste familie (foreldre/søsken) som skal begraves, er knallfarger eller dongeri. Var selv i begravelse i ferien og da måtte jeg bruke lys bukse og ditto frakk, siden jeg ikke akkurat hadde planlagt å ta med begravelsesantrekk på ferieturen. Hadde heldigvis med et svart skjerf som jeg benyttet for å gjøre det hele litt mørkere. (I samme begravelse stilte for øvrig avdødes ene datter i en jakke som verken var svart, grå eller mørkeblå.)
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2013 #15 Skrevet 25. juli 2013 For å være helt ærlig så tror jeg ikke så mange legger merke til hva folk går kledd i. Det viktigste er jo å komme i begravelsen og hedre den som er gått bort, ikke hva tøy man har på. Så lenge man ser anstendig ut, ser jeg ikke noe grunn for at du ikke kan bruke en hvit kjole og svart jakke til. Anonymous poster hash: 0c7a8...7b7
Gjest Måkehyl Skrevet 25. juli 2013 #16 Skrevet 25. juli 2013 Har tenkt litt på det. Kanskje jeg heller skal velge et mørkerødt blyant-skjørt med strømpebukse og en mørk topp? - TS Anonymous poster hash: 26b0a...8fe Jeg hadde nok valgt denne varianten.
Marsipan Skrevet 25. juli 2013 #17 Skrevet 25. juli 2013 Jeg ville valgt hvitt foran rødt, uten tvil. I vår familie er hvitt mye brukt i begravelse, mens rødt nok hadde blitt sett litt skjevt på dersom noen hadde dukket opp i det. Kleskodene er ikke så strenge som de var før i tiden, så egentlig er det familiens meninger som setter rammene. Hvis moren din sier hvitt er ok, så er det nok det. 1
FantasDick Skrevet 25. juli 2013 #18 Skrevet 25. juli 2013 Jeg hadde tatt hvit kjole med svart jakke foran rødt skjørt - mørkt eller ei. Synes du bare skal ta den hvite kjolen og ikke tenke noe mer over det. Har moren din "godkjent" den også, så ser jeg i alle fall ikke problemet. 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2013 #19 Skrevet 25. juli 2013 Takk folkens. Da blir det den hvite. Anonymous poster hash: 26b0a...8fe
#Sunrise Skrevet 25. juli 2013 #20 Skrevet 25. juli 2013 jeg har hatt rosa kjole i begravelse, har hørt om en jente som gikk i en nuppete joggebokse i sin egen far sin begravelse. jaja, oppmøte er det viktigste
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå