Froz1 Skrevet 25. juli 2013 #1 Skrevet 25. juli 2013 1. Kostholdet mitt er ganske lavkarbo, unntatt at jeg spiser kanskje ett knekkebrød om dagen. Kan dette være grunnen til at jeg er så oppblåst i magen? 2. - Eller kan sukkerfri brus gjøre meg oppblåst? 3. Jeg har kjøpt lavkarbo-pasta som fungerer på den måten at du spiser alle karbohydratene, men 85 % av disse er "beskyttet" slik at de ikke blir tatt opp i kroppen. Denne pastaen er laget for diabetikere etc som trenger mat med et lavt glykemisk innhold. Jeg tenker at dette må jo da fungere som lavkarbo, for de har vel ikke lov til å selge det om alt skrevet var propaganda? 4. Jeg skal til utlandet nå (tenker på de som sier at kosttilskudd, slankemidler etc i Norge ikke er sterke nok for effekt). Noen tips om hva jeg kan kjøpe som hjelper på vekttap?
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2013 #2 Skrevet 25. juli 2013 1. Ja, både korn og fiber, som begge finnes i knekkebrød, kan føre til oppblåsthet. Det kan imidlertidig også forårsakes av andre ting, f.eks visse typer grønnsaker/belgfrukter. Du må nesten bare prøve deg frem, for folk reagerer ulikt på ting. 2. Ja 3. Skeptisk! At noe av lavglykemisk betyr på ingen måte at det er lavkarbo, og ofte er mange produkter, selv de som er direkte beskrevet som lavkarbo, ofte langt unna det man definiterer som lavkarbo. Det er bedre å spise andre typer mat, enn å bruke slike erstatningsprodukter. 4. Nei, nei, og atter nei. Produkter som skal hjelpe mot vekttap finnes i to ulike typer: a) Bullshit og svada-produkter som ikke fungerer, b) produkter som faktisk fungerer, f.eks ved å hindre kroppen i å ta opp fett, og som alltid kommer med seriøse bivirkninger (og gjerne potensiell dødelighet ved feil bruk). Du går på lavkarbo, ergo er du sunn og på vei ned i vekt (om du gjør det riktig). Hvorfor kaste ofre helse og penger på tull? Anonymous poster hash: 38d44...d74
Gjest vilma2000 Skrevet 25. juli 2013 #3 Skrevet 25. juli 2013 1. Veldig mange er allergiske mot hvete, og reagerer derfor på hveteprodukter som knekkebrød. Jeg ville kuttet ut knekkebrødet for en periode og sett om det ble bedre. Jeg har aldri hørt om noen som blir oppblåst av lavkarbokosthold. 2. Har en venninne som blir oppblåst i magen av to ting: tyggis og brus (samme om det er med eller uten sukker). Eneste måten å finne ut av hva du blir oppblåst av er å kutte ut en og en ting fra kostholdet ditt og se om du blir bedre. 3. Jeg er generelt veldig kritisk til "lavkabro"-pasta fordi hvis du leser nøye gjennom all teksten bak på produktet står det nesten alltid at det er lavkarboredusert som er en veldig annen ting enn lavkarbo. Jeg ville forhørt meg med de i butikken/helsekosten, mange av dem har skikkelig peiling. Eller så kan du opprette en bruker på lavkarboforumet: http://forum.lavkarbo.no. Der er de eksperter!! 4. Slankepiller er oppskryt og svindel. I bestefall kan du få løs mage som bivirkning. Det eneste som fungerer er mat og aktivitet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå