AnonymBruker Skrevet 25. juli 2013 #1 Skrevet 25. juli 2013 Nå er det slik at jeg skal kjøpe meg ny bil, har lagt ut min egen til salg. Men så er det nytt lån som er problemet.... Har søkt om nytt lån hos ALLE mulige banker... tror jeg. Bilen jeg har nå har jeg lån på, 160 tusen som står igjen. Dette er en bil jeg absolutt ikke er fornøyd med, så derfor vil jeg kjøpe ny. Jeg trenger nytt lån på 210 tusen, det er ingen problem å få nytt lån, men det er egenkapital som er problemet... Jeg må ha 42 tusen i egenkapital for å få bilen jeg virkelig vil ha. Problemet er, bmwn min er ikke verd 200 tusen, jeg kan ikke legge den ut til 200 tusen da den er verd bare 150-160. Jeg har heller ikke tid til å spare meg opp, for bilen jeg skal ha kan jo bli solgt. Dette ble et rotete innlegg, men jeg trenger litt tips her, hvordan jeg kan gjøre det her, en mulighet er jo og prute ned den jeg skal ha, men den er allerede prutet ned egentlig, er en 2008 modell audi a4. Går det an og ta 40-50 tusen i eget lån, også 160 på billån? Er ikke helt klok på dette her jeg, bankene er ikke til mye hjelp... Kom gjerne med tips til frustrerte meg. Anonymous poster hash: c9085...86d
Gjest Naria Skrevet 25. juli 2013 #2 Skrevet 25. juli 2013 Jeg synes du skal gå for en bil du faktisk har råd til. 5
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2013 #3 Skrevet 25. juli 2013 Da har du jo egentlig ikke råd...Du får heller finne en bil som kan helfinansieres med lån. Anonymous poster hash: 6218a...3ec 3
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2013 #4 Skrevet 25. juli 2013 Da har du vel lært at etter å ha kjøpt bil skal en starte samle egenkap. til neste bil. Minst tilsvarende verditap på eksisterende bil er å anbefale. Konkret råd: kjøp deg en bil du har råd til å betale kontant. Bil er ikke en verdisak, det er en utgiftspost. Å låne til den er akkurat som å låne til ferietur "jeg bare sååå fortjener" eller innkjøp av sofaen du bare "mååå" ha. Altså: salgsverdi bil minus lån = pris ny bil. (kan ende opp med 10.000, men en får bil for den summen og). Anonymous poster hash: 78468...ab5 2
LedigNavn Skrevet 25. juli 2013 #5 Skrevet 25. juli 2013 Du må velge en billigere bil. Så enkelt er det. 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2013 #6 Skrevet 25. juli 2013 Hvis du har problemer med å få lån, så bør du gå for en bil du har råd til. Å det får du vel kjøpt for det resterende etter bilsalg og innfrielse av lånet du har på den. Du graver deg bare dypere og dypere ved å ta opp lån du egentlig ikke har råd til, å du har tydeligvis ikke muligheter til å ha høy standars på eks. bil enda, så det bør vente til du har økonomi til det. Anonymous poster hash: 8d279...37d 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2013 #7 Skrevet 25. juli 2013 Nå er det slik at jeg skal kjøpe meg ny bil, har lagt ut min egen til salg. Men så er det nytt lån som er problemet.... Har søkt om nytt lån hos ALLE mulige banker... tror jeg. Bilen jeg har nå har jeg lån på, 160 tusen som står igjen. Dette er en bil jeg absolutt ikke er fornøyd med, så derfor vil jeg kjøpe ny. Jeg trenger nytt lån på 210 tusen, det er ingen problem å få nytt lån, men det er egenkapital som er problemet... Jeg må ha 42 tusen i egenkapital for å få bilen jeg virkelig vil ha. Problemet er, bmwn min er ikke verd 200 tusen, jeg kan ikke legge den ut til 200 tusen da den er verd bare 150-160. Jeg har heller ikke tid til å spare meg opp, for bilen jeg skal ha kan jo bli solgt. Dette ble et rotete innlegg, men jeg trenger litt tips her, hvordan jeg kan gjøre det her, en mulighet er jo og prute ned den jeg skal ha, men den er allerede prutet ned egentlig, er en 2008 modell audi a4. Går det an og ta 40-50 tusen i eget lån, også 160 på billån? Er ikke helt klok på dette her jeg, bankene er ikke til mye hjelp... Kom gjerne med tips til frustrerte meg. Anonymous poster hash: c9085...86d Jeg syns igrunnen du har valgt en dyr bil m.t.p at du ikke får lån. 200.000,- er mye penger. Jeg skjønner også at det er stas å kjøre rundt i en dyr bil, men har du ikke råd, får den vente... Anonymous poster hash: 8d279...37d 1
Grønt blad Skrevet 25. juli 2013 #8 Skrevet 25. juli 2013 Dumt at du har kommet i en slik situasjon. Du burde selvsagt undersøkt finansiering på forhånd, og valgt en bil du faktisk har råd til. Det lureste du gjør, er å velge en annen bil. Kjøp en bil du faktisk har råd til. Bil er en kjempekostnad, pengesluk, og Audi er et dyrt merke. Det finnes mange andre gode biler fra andre merker. Du kan også kjøpe månedskort og bruke buss, sykkel og bein mens du sparer opp egenkapital til bilen du vil ha. Alternativt kan du ta opp forbrukslån. Ulempen da er at dette lånet har kjempehøy rente, og et lån på 50 000 kan i verste fall gi renteutgifter på over 1000 kr/mnd. I tillegg kommer avdrag. Jeg fraråder denne løsningen. 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2013 #9 Skrevet 25. juli 2013 Slutt å låne om du ikke vet hva du driver med. Anonymous poster hash: fd715...ccc 1
Neket Skrevet 25. juli 2013 #10 Skrevet 25. juli 2013 Derfor vil de helst ha egenkapital. Lånet på bilen din overstiger verdien på den, såvidt jeg forstod? Kjøp noe billig og betal kjapt ned, slik at du får lagt deg opp litt egenkapital til neste gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå