AnonymBruker Skrevet 25. juli 2013 #1 Skrevet 25. juli 2013 Babyen kommer i disse dager, og jeg og samboer er uenige om navn. Han står bom fast på Jonas. Jeg derimot synes at det navnet er nydelig, men oppbrukt. Det er så mange Jonaser nå.. Jeg mener Jone er et perfekt navn. Hva synes dere? Anonymous poster hash: e3205...677
Semydfe Skrevet 25. juli 2013 #2 Skrevet 25. juli 2013 Har ikke hørt om Jone før. Syntes det var et pent navn, men ville nok umiddelbart tenkt på det som et jentenavn... 1
Rosa Sitron Skrevet 25. juli 2013 #3 Skrevet 25. juli 2013 Har ikke hørt om Jone før. Syntes det var et pent navn, men ville nok umiddelbart tenkt på det som et jentenavn... Det er fordi det er ett såkaldt dobbeltkjønnet navn. http://www.norskenavn.no/dobbeltkjonnede.php?antallnavn=500&bokstav=J
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2013 #4 Skrevet 25. juli 2013 Skjønner tankegangen, men for guttenavnet Jone klarer jeg ikke å se for meg annet enn en bleik spjæling med mørkt, tjafsete hår, ekkel dialekt og tynn pikk. Anonymous poster hash: c0168...1f6 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2013 #5 Skrevet 25. juli 2013 Jone er et rogalandsnavn. En av mine kompiser heter det, navnet har aldri vært noen belastning akkurat. Jonas er litt vel ordinært. Anonymous poster hash: 9921b...930 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2013 #6 Skrevet 25. juli 2013 Skjønner tankegangen, men for guttenavnet Jone klarer jeg ikke å se for meg annet enn en bleik spjæling med mørkt, tjafsete hår, ekkel dialekt og tynn pikk. Anonymous poster hash: c0168...1f6 Uff, ja, kaller man barnet sitt for Jone, så vil barnet utvikle seg til å bli akkurat som du skisserer, noe som ikke ville skjedd om Jonas hadde blitt navnet. Anonymous poster hash: 9921b...930 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2013 #7 Skrevet 25. juli 2013 Synes begge navnene er fine, men kanskje dere burde finne et helt nytt et når dere først møter tassen, slik at ingen sitter igjen som "taper"? Anonymous poster hash: 632b5...61d
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2013 #8 Skrevet 25. juli 2013 TS Oi, jeg har aldri tenkt på navnet Jone som "spjæling-navn" slik dere skisserer. Synes det er et vanlig navn jeg da, er ikke fra rogaland heller. Hm.. vi må nok tenke videre. Takk for svar til de som har tatt seg til, og jeg blir glad for flere tilbakemeldinger Anonymous poster hash: e3205...677
Gjest Fluttershy Skrevet 25. juli 2013 #9 Skrevet 25. juli 2013 Veldig fine navn begge to. Enig i at Jonas er blitt litt oppbrukt nå så jeg ville gått for Jone hvis valget sto mellom de to navnene.
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2013 #10 Skrevet 25. juli 2013 Hva med Jon? Anonymous poster hash: 67afd...cca
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2013 #11 Skrevet 25. juli 2013 Jonas er oppbrukt med fint. Jone høres ut som Lone eller Jona som er jentenavn, og jeg trodde Jone var et jentenavn. Hva med noe helt annet? Hadde gått for Jonas av de to. Anonymous poster hash: c1c64...950 2
Gjest vilma2000 Skrevet 25. juli 2013 #12 Skrevet 25. juli 2013 Liker Jone, men umiddelbart trodde jeg det var et jentenavn. Nå som jeg da har smakt på det for en gutt så ser jeg ikke for meg en spjæling, heller en kjekk Jone-fyr! Jonas er veldig ordinært da, litt som å kalle noen Kristian eller Andreas liksom. Helt greit, vekker ingen følelser, helt ok. Jone derimot er det sikkert noen som ikke kommer til å like med en gang, og andre som kommer til å elske det fra første stund - og slike navn liker jeg! Jeg ville dog ha lagt på et mellomnavn slik at man ikke blir usikker på om det er en gutt eller en jente. Han trenger ikke å bruke begge navnene i hverdagen, men da vet man på skolelister og i jobbsammenheng hvilket kjønn det er snakk om. F.eks Jone Sebastian Andresen.
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2013 #13 Skrevet 25. juli 2013 Finnes vel flere variasjoner, hva med Jonah?Anonymous poster hash: 1196e...7af
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2013 #14 Skrevet 25. juli 2013 Jone er veldig vanlig i rogaland, kjenner ganske mange som heter det Syns Jonas uansett er finere, drit i om det er "oppbrukt". Anonymous poster hash: 9ae48...ad7
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2013 #15 Skrevet 25. juli 2013 Spørs jo litt hvor dere bor, det er en del steder i landet der folk ikke steiler av navnet Jone, men i utgangspunktet hadde jeg helt klart gått for Jonas. Synes det er finere, i tillegg til at risikoen for at han får gjennomgå for navnet er mindre.Anonymous poster hash: 90924...15d
Gjest Doh Skrevet 25. juli 2013 #16 Skrevet 25. juli 2013 Har en i nær familie som heter Jone, og har aldri hørt om at noen tror at han er jente. For meg er det et guttenavn, har aldri hørt om en jente som heter det hvertfall. Jeg ville nok valgt det, som andre her skriver er Jonas ganske oppbrukt nå.
TinyB Skrevet 25. juli 2013 #17 Skrevet 25. juli 2013 Jone er et av favorittguttenavnene mine Ville gjerne kalle barnet mitt det om det blir gutt, men navnet er lite vanlig her jeg bor og det var flere som stusset veldig på det når jeg nevnte det. Noen tenkte også at det var et jentenavn, så da ble jeg også veldig usikker. Men egentlig så ville jeg gått for Jone av de to alternativene
hjertesukka Skrevet 25. juli 2013 #18 Skrevet 25. juli 2013 Jeg forbinder Jone med en uteligger, en stakkarslig fyr som ikke greier å ta vare på seg selv, hehe. Men, det er sikkert bare meg som tenker slik. Ville heller valgt John, hvis det skal være et navn på J.
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2013 #19 Skrevet 25. juli 2013 Jeg synes Jone er for feminint, jeg ville gått for Jonas selv om det er vanlig nå. Anonymous poster hash: 428b8...84b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå