Gå til innhold

Kunne du datet en ex-prostituert?

Anbefalte innlegg

Gjest Red Queen
Skrevet

Hvor open-minded er du, egentlig?

Et eksempel: Jeg har en nær venn som i dag er meget suksessrik innenfor sitt felt (medisin). Han er en høflig, sjarmerende og veldig vennlig og omtenksom mann. Han er alltid førstemann som tilbyr å hjelpe til og bidrar ellers til lokalsamfunnet sitt gjennom frivillig arbeid også. En ordentlig kjærnekar.

Saken er den at han i ca 18 mnd (for mange år siden) tjente penger gjennom eskortetjenester (ink. sex) for å finansiere de lange studiene sine. Dette kan selvfølgelig være avskrekkende for mange.

Hvordan ville vi, med moralister og liberalister blant oss, stilt oss dersom en/ei som vi er i etableringsfasen av et forhold med fortalte at de hadde en historie lignende denne bak seg?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er nok litt ambivalent. Dersom det var snakk om ren nød og hun var fortvilt og ikke hadde noen andre muligheter tidligere i livet så kunne jeg nok sett gjennom fingrene dersom hun nå hadde gitt opp dette livet og hadde gått med på å teste seg for sykdommer. Kommer også an på hvordan hun hadde hatt det psykisk på nåværende tidspunkt, så det er vanskelig å gi noe generelt svar.

Om det i tråd med eksempelet over gjaldt ei som hadde studert medisin eller noe annet prestisjetungt og prostituerte seg for å finansiere studiet hadde nok saken vært en annen. Da dreier det seg ikke om ren nød for det er mulig å ta et friår eller få en annen deltidsjobb om man er så oppegående at man går på et slikt studie. Ambisjoner er vel og bra, men når et menneske går langt for å finansiere studiene og driter i hvordan man oppnår suksessen så er det ikke lenger greit. Da har man vist at man er et menneske som går over lik for å oppnå suksess, og en slik kvinne ville jeg ikke hatt som partner.

Anonymous poster hash: 19b59...27d
  • Liker 4
Gjest Radowan
Skrevet
Hvordan ville vi, med moralister og liberalister blant oss, stilt oss dersom en/ei som vi er i etableringsfasen av et forhold med fortalte at de hadde en historie lignende denne bak seg?

Hadde sett på det som spenstig og spennende, noe utenom det vanlige, kjedelige. Og ikke minst befriende, ettersom jeg har mine egne svin på skogen (sexkjøp og narko) som jeg helst ikke vil måtte holde hemmelig for en evt. seriøs partner. Pluss i margen, slik jeg ser det. Hadde vært deilig å selv kunne være "den forståelsesfulle", for en gangs skyld, være den som sier (og virkelig mener): "Åh, men det gjør da ingen verdens ting." og så blir hun glad for det o.s.v.

Vil også anta at sannsynligheten er større for at ei med en slik fortid har et noe mer jordnært forhold til menns seksualdriv og følelsesliv enn det som er vanlig blant kvinner. Kanskje ikke så opphengt i den svevende, romantiserte fremstillingen av menn som man gjerne ser i romantiske komedier og den type ting (og som er komplett umulig å leve opp til).

Jau, det hadde vært positivt.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det ville jeg ikke. Det handler ikke om å være open minded, men å se at min og vedkommendes innstilling til salg av kropp, er helt forskjellig. Anonymous poster hash: 078c9...f08

• Liker 2
Skrevet

At det er historie, og lenge siden, teller positivt.

Men skulle jeg ha vurdert en slik person så måtte jeg i det minste fått en meget god forklaring til hvorfor dette ble gjort den gangen, og hvorfor det ikke er aktuelt å gjøre det samme i dag.

Dessuten måtte det selvfølgelig vært en person som jeg trodde på at kunne gi meg et positivt samliv.

Gjest Radowan
Skrevet

Men skulle jeg ha vurdert en slik person så måtte jeg i det minste fått en meget god forklaring til hvorfor dette ble gjort den gangen, og hvorfor det ikke er aktuelt å gjøre det samme i dag.

"Lite arbeid, kjappe penger og jeg var singel. Det ville ikke vært aktuelt i dag fordi jeg da hadde vært utro mot deg."

Forklaring god nok?

Skrevet

"Lite arbeid, kjappe penger og jeg var singel. Det ville ikke vært aktuelt i dag fordi jeg da hadde vært utro mot deg."

Forklaring god nok?

hehe Nei, det måtte nok blitt en ganske dyptgående personlighetsvurdering i et slikt tilfelle faktisk.

Dette er ikke noe som kan avfeies med 2 tomme setninger i mine øyne.

Det er personligheten da og nå som hadde interessert meg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det ville vært fullstendig uaktuelt.

Anonymous poster hash: 20841...26d
Gjest Red Queen
Skrevet (endret)

At det er historie, og lenge siden, teller positivt.

Dessuten måtte det selvfølgelig vært en person som jeg trodde på at kunne gi meg et positivt samliv.

Gir deg en liten + jeg Steinar, for jeg er så enig i svaret ditt. Jeg føler ikke at det er relevant å gå for mye i detalj vedrørende personen i eksemplet ovenfor da jeg ønsket at spørsmålet skulle være på et mer generelt grunnlag. Jeg kan dog nevne at han kommer fra en en-foreldre familie med 3 andre søsken med lite penger hjemme. Ellers så drev han kun med dette i 18 måneder utav en 7-årig lang utdannelse (akkurat nok til å dekke de finansielle behovene som ikke ble dekket gjennom studielån og lignende), og har for øvrig fortalt at han slet en liten stund med psykiske "after effects" etter hele affæren. Men nok om det.

Endret av Red Queen
Skrevet

Gir deg en liten + jeg Steinar, for jeg er så enig i svaret ditt. Jeg føler ikke at det er relevant å gå for mye i detalj vedrørende personen i eksemplet ovenfor da jeg ønsket at spørsmålet skulle være på et mer generelt grunnlag. Jeg kan dog nevne at han kommer fra en en-foreldre familie med 3 andre søsken med lite penger hjemme. Ellers så drev han kun med dette i 18 måneder utav en 7-årig lang utdannelse (akkurat nok til å dekke de finansielle behovene som ikke ble dekket gjennom studielån og lignende), og har for øvrig fortalt at han slet en liten stund med psykiske "after effects" etter hele affæren. Men nok om det.

Ja, det aller meste i dette livet er mere grått enn helt svart eller hvitt.

Men hva jeg hadde kommet fram til er umulig å spekulere i.

Skrevet

Nei, det hadde jeg nok ikke taklet spesielt godt.

• Liker 1
Skrevet

Heller det enn en haug ONS!

Skrevet

Veldig lite open-minded på dette området.

Så nei.

• Liker 2
Gjest Gjest
Skrevet

Min nåværende samboer var en av damene i en av de mange motorsykkelklubbene her i norge.

Der gikk hun på rundgang og hadde mange sexpartnere så hun fikk jo goder ifra klubben.

Var vell bortimot 60 stykker hun lå med rundt. På kort tid. Tror ikke det hjalp på at hun ble misbrukt i barndommen sin.

Så likheten er tilstede hun ga bort sin kropp mot andre tjenester.

Fikk vite det nokså kjapt i starten av få sex forhold. Det var slikt det startet.

På daværende tidspunkt hadde jeg ingen problemer med det.

Men nå har jeg det for tydeligvis fortsetter hun sitt liv på sidelinjen av vårt meget døende forhold.

Siden vårt forhold er døende så ville jeg om og når jeg starter på nytt forsøkt å funnet ut så mye som mulig. Da det kommer mye dritt opp etter mange år.

Så visst ny jente hadde vært rundbrenner eller solgt seg så kunne jeg ha sett i mellom med det på en måte.

For jeg er ikke sjalu av type.

AnonymBruker
Skrevet

Min nåværende samboer var en av damene i en av de mange motorsykkelklubbene her i norge.

Der gikk hun på rundgang og hadde mange sexpartnere så hun fikk jo goder ifra klubben.

Var vell bortimot 60 stykker hun lå med rundt. På kort tid. Tror ikke det hjalp på at hun ble misbrukt i barndommen sin.

Så likheten er tilstede hun ga bort sin kropp mot andre tjenester.

Fikk vite det nokså kjapt i starten av få sex forhold. Det var slikt det startet.

På daværende tidspunkt hadde jeg ingen problemer med det.

Men nå har jeg det for tydeligvis fortsetter hun sitt liv på sidelinjen av vårt meget døende forhold.

Siden vårt forhold er døende så ville jeg om og når jeg starter på nytt forsøkt å funnet ut så mye som mulig. Da det kommer mye dritt opp etter mange år.

Så visst ny jente hadde vært rundbrenner eller solgt seg så kunne jeg ha sett i mellom med det på en måte.

For jeg er ikke sjalu av type.

Jeg ville mye mye MYE heller ha vært sammen med ei tidligere prostituert en et troll som samboeren din. Det virker som du til de grader mangler ryggrad.

Anonymous poster hash: ba1cb...fc1

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Det handler både om personlighet og verdier, samt smitterisiko (selv om de har testet seg er det en overveiende stor andel av ex-prostituerte som er smittet med diverse former for HPV, hepatitt B/C og herpes).

Det ville vært turnoff både paykisk og fysisk.

Anonymous poster hash: 076df...f48

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg ville mye mye MYE heller ha vært sammen med ei tidligere prostituert en et troll som samboeren din. Det virker som du til de grader mangler ryggrad.

Anonymous poster hash: ba1cb...fc1

Ja jeg mangler ryggrad.

Men i den tiden så startet vårt forhold med at hun kom ifra kompisen min og bort til meg. For å ha sex.

Sa til henne at det kun skulle være sex og ikke noe annet. Men hun flyttet inn før jeg fikk sukk for meg og jeg syntes synd på henne.

Nå er jeg uten ryggrad og forholdet er døende.

Men jeg kunne likevell ha vært med en kvinne som hadde fortid som tilsa det samme.

Er vell mange grunner for at noen selger seg.

Så lenge resten av kjemien stemmer så ser ikke jeg på det som ett problem.

Men det er meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...