Gå til innhold

Drittlei av hytta og vil bare hjem!

Anbefalte innlegg

Gjest Maren
Skrevet

Har vært på hytta med fosterforeldrene mine og fostersøskene mine siden søndag. Er så lei av å være oppi hverandre hele tiden og har ingen å være med. Jeg er 17 år og syns jeg burde få dratt hjem for å være aleine.

Hva kan jeg si til fosterforeldrene mine for å dra hjem?

Og hva kan jeg argumentere med?

Orker ikke dette mer :(

Videoannonse
Annonse
Gjest Herr Heftig
Skrevet

Si at du har blitt invitert til noe med noen venner som du har veldig lyst til å være med på og spør så pent du kan.

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge skal dere være på hytta?

Skal dere reise hjem til helgen er den enkleste løsningen å bite tennene sammen. Ligg i senga og les en bok eller hør på musikk, gå tur alene, ta med fiskestanga og finn en bortgjemt plass hvor du kan stå alene og kaste. Eventuelt prøv å gjøre det koselig å være på tur med familien: Inviter til brettspill eller kortspill, få med noen på tur, kanskje med båt? Dette er selvsagt avhengig av hvor hytta ligger, og hvordan været er.

Ellers er Herr Heftigs forslag godt. Du kan også være ærlig og si at du hadde satt pris på litt alene-tid.

Vær voksen (men ikke bruk det som et argument) og snakk rolig, prøv å se ting fra deres side (selv om det er vanskelig!) og slå deg til ro med et eventuelt nei.

Anonymous poster hash: 601e1...150
  • Liker 2
Skrevet

En/ ei på 17 år bør ikke være hjemme alene. Du får bite tdnnebe sammen:)

AnonymBruker
Skrevet

Hadde du skrevet "12 år", så ville jeg vært enig, men 17? Hallo?

Anonymous poster hash: 19a5a...ad4

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ikke? Jeg flyttet hjemmefra da jeg var 17...

Anonymous poster hash: c208e...082

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

...og var alene hjemme fra jeg var 14-15..

Anonymous poster hash: c208e...082
Skrevet

På hvilket grunnlag da? Når foreldrene ervpå hytta? 1 år igjen til hun kan bestemme selv :)

Skrevet

Foreldrene har jo et stort ansvar for henne, kunne hun vært hjemme alene så hadde hun i utgangspunktet ikke blitt med?

Gjest Maren
Skrevet

Vi drar nok ikke hjem før i neste uke en gang, og om jeg må være her så lenge kommer det til å klikke for meg. Har prøvd å henge litt med søstra mi på 8, men aldersforskjellen er jo relativt stor. Jeg flytter i leilighet for meg selv neste sommer så skjønner ikke hva som er problemet med at jeg er alene hjemme et par dager, til deg som var så imot det :P

I tillegg kommer kjæresten hjem fra 10 dagers ferie i Italia på lørdag, og da vil jeg hvertfall være der...

Og de kommer til å forstå at jeg ikke har noen avtaler, for da hadde jeg måttet si ifra om det for lenge siden..

Eneste grunnen til at jeg vil hjem er at det er så slitsomt å kjedelig å bare være med søsknene mine på 3 og 8 år, og jeg vil dra hjem for å få litt stillhet og fred..

Gjest jomfrua
Skrevet

Kan du ikke spørre om du kan be ned noen venner - slik at det blir en hyggelig tur for deg også?

Skrevet

Bare si det som det er. På en voksen måte.

Gjest Maren
Skrevet

Jeg flyttet til en helt ny by i mai i fjor, så har ikke så mange venninner.. Eneste jeg kunne tenke meg og ha her er venninna mi fra Bergen som ikke har råd til fly, eller bestevenninna mi som jobber hele denne og neste uke ..

AnonymBruker
Skrevet

Fordi? Jeg var alene hjemme i 5-6 uker i strekk når jeg var 14, da pappa var på forretningsreise.

Anonymous poster hash: 4950e...a2c

• Liker 1
Gjest huffamoose
Skrevet

Jeg er enig i at en 17 åring kan være hjemme alene.

Men jeg ser også at du er fosterbarn, og uten å vite bakgrunnen for det, har det kanskje noe å si at du ikke kan være alene hjemme?

Forsøk å ha en dialog med fosterforeldrene dine, vis deg voksen og argumenter på en gjennomtenkt måte. Kanskje de skjønner da at du trenger tid for deg selv.

Skrevet

Jeg synes ikke man kan generalisere en 17-åring.

Noen 17-åringer kan være hjemme alene - andre ikke.

Skrevet

Fordi? Jeg var alene hjemme i 5-6 uker i strekk når jeg var 14, da pappa var på forretningsreise.

Anonymous poster hash: 4950e...a2c

Sier mer om din far

• Liker 6
Gjest HappyWaffle
Skrevet

ser mange skriver at "du er bare 17"

jeg flytta hjemmefra da jeg var 16 så ser ikke problemet... men si det som det er på en rolig måte at du trenger tid for deg selv. å hvis du får et nei så er det ingen vits i å prøve å mase seg til det som en liten unge :)

Gjest RamaLama
Skrevet

Kan du dra hjem og bo hos en venninne? Eller hos kjæresten? Det kan være de slår seg mer til ro om de vet at det ihvertfall er en voksenperson eller to du er hos når du først er hjemme :)

AnonymBruker
Skrevet

Spør fosterforeldrene, si at du kjeder deg og savner kjæresten din. Kanskje du kan dra par dager før eller dra hjem og møte han og komme tilbake?

Kjenner de kjæresten din er det vel ikke noe stort problem, men om de ikke har møtt han kan de være skeptiske. Husk at som fosterforeldre har de vel egentlig et spesielt ansvar. Hvor lenge har du bodd der og hvorfor er du der?

Anonymous poster hash: 2b340...837
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...